خبرنامه پیامکی

برای عضویت در خبرنامه پیامکی تخته سیاه عدد 9 را به شماره 3000616177 ارسال نمایید
  • خوب نسخه آلفای دفترچه تلفن CRM پس از چهار ماه تلاش مداوم، با مدل امنیتی جدید به پایان رسید و برای تست اولیه در شرکت خودمون این سیستم رو نصب کردیم. برای آشنایی بیشتر شما با این مدل امنیتی که در تمام اجزای دیگر نرم افزار CRM نیز جاری خواهد بود در این پست چگونگی استفاده از آن را در شرکت آرمیتیس شرح می دهیم.
    شرکت آرمیتیس دو بخش مستقل در فروش خود داره که یکی به نام آرمیتیس و دیگری به نام لوکوپوک می باشد، کار فروش گروه آرمیتس درحوزه طراحی وب سایت می باشد و کار فروش گروه لوکوپوک در حوزه سرویس های لوکوپوک!

    پس در اولین قدم دو گروه در نرم افزار CRM به نام های آرمیتیس و لوکوپوک تعریف و اعضاء به شکل زیر در این گروه ها عضو می شوند.


    نکته مهم در عضویت این اعضا این است که خانم علیزاده در گروه لوکوپوک به عنوان مدیر گروه و خانم قاسمی و آقای سواعدی در گروه آرمیتیس نیز به عنوان مدیر گروه در نظر گرفته می شوند! در قابلیت مدیر بودن توضیح داده خواهد شد.



    حال در هنگام اینکه شخصی می خواهد یک عضو دفترچه تلفن جدید را وارد کند از طریق باکس امنیتی که در شکل زیر نمایش داده شده است مشخص می کند که این عضو جدید توسط چه کسانی قابل دسترس باشد.

     

    • همه: یعنی تمام افراد عضو CRM می توانند این عضو را ببیند
    • فقط خودم: یعنی کسی که این عضو را وارد کرده و ادمین آن گروه های که آن شخص در آن گروه ها عضو است (این قابلیتی است که به ادمین گروه ها داده می شود)
    • گروه آرمیتیس: یعنی تمام اعضای گروه آرمیتیس می توانند این عضو را ببیند
    • و گروه لوکوپوک: یعنی تمام اعضای گروه لوکوپوک می توانند این عضو را ببیند


    نکته جالب این است که فرض کنید خانم قاموس می خواهد عضوی را وارد کند که گروه لوکوپوک بتوانند آن را ببیند و خانم دارابی، در این صورت در باکس امنیت گروه لوکوپوک و خانم دارابی را انتخاب می کند.
    یعنی وقتی خانم صادقی وارد سیستم CRM می شود فقط اعضای دفترچه تلفن مرتبط با گروه لوکوپوک و اعضایی که با شخص خانم صادقی به اشتراک گذاشته شده است را می بیند.

    این مدل پس از بررسی ده ها مدل امنیتی مختلف در نرم افزارهای CRM، طراحی و پیاده سازی شده است.
    ما اسم این مدل را ماسه گذاشته ایم، ماسه مخفف مدل امنیتی سینا و حمید می باشد!


    نظر شما در مورد این مدل امنیتی چیست؟

  • یکی از اهداف ما در رابط کاربر نرم افزار CRM دادن این حس به اپراتورهای سیستم می باشد که زندگی جاری ست!
    جدا از بحث های زنده ای که در نرم افزار CRM ما وجود دارد از قبیل محتواهای برای آموزش مداوم کاربران، اطلاعات تجاری به روز، ابزارهای مورد نیاز یک کارمند فروش عین دنیای واقعی و ... یکی از موضوعات مهم که می تواند حس خوبی را به کارمندان فروش منتقل کند رابط کاربر پویای این نرم افزار است!

     

    حال منظور ما از رابط کاربر پویا چیست؟

    اولا هر کاربر می تواند تم گرافیکی که به آن علاقمند است را برای محیط کاری خود انتخاب کند و در هر زمان دلخواه اگر از تم کاری خود خسته شد به راحتی آن را تغییر دهد. مانند همان ویژگی که کاربران پنل اس ام اس لوکوپوک از آن استفاده می کنند.
    ویژگی جذاب دیگر که به تم های نرم افزار CRM و نسخه جدید پنل SMS افزوده شده است این موضوع هست که تم ها نسبت به وضعیت زمان و آب و هوا و اوقات شرعی حساس می باشند.
    یعنی به عنوان مثال در صبح رابط کاربر شما روز، در شب رابط کاربر شما تاریک، در روزهای بارانی رابط کاربر شما بارانی و در روزهای برفی رابط کاربر شما برفی می باشد!
    البته این ویژگی برای برخی از تم ها پشتیبانی می شود و کاربرانی که از این حال و هوا استقبال نمی کنند می توانند از تم های که این ویژگی را ندارند استفاده کنند.


    نظر شما چیست؟ آیا تا کنون نرم افزاری بوده است که آن را دوست داشته باشید؟ یعنی علاوه براینکه کار شما را راه می اندازد به شما نیز در حین استفاده حس خوبی بدهد؟

  • یکی از دغدغه های اصلی ما در تولید نرم افزار CRM، کاربردپذیری آن است، خیلی ساده، کاربران به سریعترین شکل ممکن بتوانند کارهای خود را به نحو احسن انجام دهند.

    با توجه به اینکه اولین مشتری نرم افزار CRM، سازمان فروش شرکت آرمیتیس می باشد ما فکر می کنیم اگر این نرم افزار به کار ما بیاید، قطعا دیگران نیز از آن استقبال خواهند کرد.


    یکی از شیوه های برخورد ما در مسایل کاربردپذیری مطرح کردن سوالات مختلف و آزمون آن در طراحی نرم افزار می باشد، به این شکل که سوالی مطرح می شود و سپس طراحی ما براساس آن سوال مورد آزمون قرار گرفته و سپس در مورد راهکارهای حل مساله تحقیق و ایده پردازی شده و بهترین راهکار انتخاب می شود.
    به عنوان مثال، یکی از کارهای که ممکن است در یک نرم افزار CRM انجام گردد، ویرایش دست جمعی اعضای دفترچه تلفن هست، مثلا شما 100 نفر را وارد دفترچه تلفن کرده اید و پس از ورود اطلاعات می خواهید یک کدمشتری به اطلاعات این اعضا اضافه کنید. در طراحی اولیه ما به شکل زیر رسیده بودیم:



    مشکل در این طراحی این بود که کاربر بعد از وارد کردن کد هر مشتری از نقطه 1 به نقطه 2 و از آنجا مجبور بود به نقطه 3 نشانگر ماوس را حرکت داده تا به نفر بعدی برسد!

    برای حل این مشکل ایده ای که داده شد این بود که ما یک دکمه عملیاتی دیگر به نام ذخیره و بعدی اضافه کنیم که با کلیک رو این دکمه به صورت اتوماتیک شخص فعلی با شخص بعدی برای ویرایش جایگزین شود، با این راهکار حرکت کاربر با حذف مسیر 2 به 3 ،که حرکت افقی چشم را به دنبال داشت به یک حرکت ساده عمودی از 1 به 2 کاهش می یابد.




    شما چه فکر می کنید، آیا به نظر شما این سبک تفکر در مورد تولید یک نرم افزار CRM صحیح می باشد؟

  • بسیاری از دوستان از ما در مورد نرم افزار CRM سوال می کنند. اینکه در چه مرحله ای هست؟ به کجا رسیده هست؟ کی تمام خواهد شد؟ آیا انتخاب نامش قطعی شد؟

    باید بگویم که تیم فنی آرمیتیس به صورت تمام وقت و با تمام انرژی درگیر CRM هستند، نکته اینجاست که ما در این نرم افزار می خواهیم بهترین تجربه استفاده از یک نرم افزار آنلاین را در اختیار مشتریان خود قرار دهیم و وقتی شما از بهترین تجربه صحبت می کنید مقوله های را به وجود می آورد که ما در طرح اولیه درگیرش نبودیم.
    البته بخش های از نرم افزار CRM آماده شده است و در حال تست توسط تیم فروش آرمیتیس می باشد اما تا تکمیل نهایی راه نسبتا طولانی در پیش است، سه یا چهار یا پنج ماه دیگر!
    ما فکر می کنیم برای خلق بهترین اثرمان ایرادی ندارد که چند ماهی هم با تاخیر نرم افزار ما وارد بازار شود.

    اما در مورد نام همانطور که می دانید ما در انتخاب نام این حق را به خود داده بودیم که اگر اسم بهتری تا تولید نهایی نرم افزار پیدا کردیم با اسم انتخاب شده جایگزین خواهیم کرد.

  • وقتی قرار است یک نرم افزار به عنوان دستیاری جدی هر روز به صورت مداوم توسط افراد درگیر در سازمان فروش یک کسب و کار مورد استفاده قرار گیرد، بسیار مهم است که رابط کاربر ساده و کارا و مهمتر همه برپایه قوانین و مطالعات علمی، برای اکثریت افراد داشته باشد.

    یکی از قوانین جالب در این حوزه، قانون فیت می باشد، این قانون مدل موثری را در تعامل انسان با نرم افزار برپایه سرعت دستیابی کاربر به مکان های مهم نرم افزار را تبین می کند.
    قانون فیت به صورت یک مدل ریاضی به شرح زیر مدل شده است:



    که در این فرمول T زمان متوسط برای تکمیل عملیات، D فاصل از نقشه شروع حرکت نشانگر ماوس تا مرکز هدف و a و b متغییرهای ثابتی هستند که براساس نوع نرم افزار مشخص می گردند.
    به زبان ساده تر موضوع کلی این است که اگر فرض ما این هست که کاربر بعد از انجام عمل p1 قرار است عمل p2 رو انجام دهد باید p2 در فاصله مناسبی از p1 و در اندازه مناسبی قرار گیرد تا حرکت کاربر از مسیر p1 تا p2 به سریعترین شکل ممکن انجام گیرد.

    ما نیز هم اکنون در حال بررسی بهترین شرایط قرار گرفتن دکمه در نرم افزار CRM خود هستیم.
    اگر نظری در مورد بهتر کردن شکل دکمه های عملیاتی و موقعیت آنها دارید خوشحال خواهیم شد نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

  • یکی از اسلوب های ما در طراحی محصول CRM تکیه بر این مفهوم است!

    صفحاتی که با شما حرف می زنند

    حتما مثل یک تصویر بهتر از هزار نوشته را که شنیده اید، ارائه یک تصویر مناسب از یک مفهوم از منظرهای مختلف می تواند به مدیران و کارکنان فروش یک شرکت کمک نماید:
    • صرفه جویی چشم گیر در زمان های نیروهای انسانی
    • ابزار مناسب برای تصمیم سازی برای اهداف آتی
    • حس لذت از استفاده هوشمندانه و زیبای تکنولوژی

    به عنوان مثال یکی از مفاهیم مهم در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری منابع تبلیغاتی است، منابع تبلیغاتی یعنی رسانه های و مداخل که مشتریان از طریق آنها به شما رجوع می کنند، مثلا تبلیغات اینترنتی، تبلیغات در یک مجله، شرکت در یک نمایشگاه و .... حالا فکر کنید در یک تصویر به صورت کامل مشخص گردد که نمایشگاه ... که شرکت کرده اید چه آورده ای برای شما در یک سال گذشته داشته باشد،

    تصور کنید شب بعد از نوش جان کردن شام تان وقتی پشت میز برای صرف چای نشسته اید با چند تصویر گویاه تصویر کلی از کسب وکار خود، ابزارهای تبلیغاتی تان، کارمندان تان و .... در اختیار شما باشید، و در پایان نوش جان کردن چای تان با ادراک درستی از وضعیت فعلی سازمان خود به فردای بهتر بیاندیشید.

    لحظه لحظه که فرایند تولید نرم افزار CRM در مجموعه آرمیتیس پیش می رود من خود ثانیه شماری می کنم که محصول نهایی را برای توسعه کسب و کار آرمیتیس به خدمت بگیریم.

    شما چگونه فکر می کنید؟

  • یکی از مهمترین بخش ها در نرم افزار CRM صفحه اطلاعات یک عضو دفترچه تلفن می باشد، طراحی کاربردپذیر این صفحه می تواند به شدت در صرفه جویی زمان عملیات کارمندان فروش موثر باشد، ما برای طراحی این صفحه در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ساعت ها زمان صرف کرده ایم که به یک صفحه مرتب، ساده و سریع دست پیدا کنیم. اهدافی که در طراحی این صفحه نشان گذاری کرده بودیم به شرح زیر بود:
    • دسته بندی مناسب اطلاعات
    • قرار دادن بخش های پرکاربردها در دید بیشتر
    • زمان هر عملیات پردازشی باید زیر 20 ثانیه باشد
    • برای دسترسی به اطلاعات دیگر مرتبط، نیاز به خروج از این صفحه نباشد
    • سادگی و کاربردپذیری دسترسی ها

    با توجه به اطلاعات و عملیات زیادی که در این صفحه قرار بود نمایش داده و انجام شود، طراحی مناسب این صفحه واقعا جزء یکی از چالش های بود که ما با آن مواجه بودیم

    اطلاعاتی که در این صفحه نمایش داده خواهد شد:

    • اطلاعات خلاصه عضو دفترچه تلفن
    • اطلاعات کامل عضو دفترچه تلفن
    • لیست یاداشت های مرتبط
    • لیست قرارها
    • لیست وظیفه های مرتبط با این عضو دفترچه تلفن
    • لیست پیامک های ارسال و دریافتی
    • لیست معاملات
    • لیست گرو های که این عضو در آن قرار گرفته
    • ....
    عملیاتی که در این صفحه کارمند فروش می تواند انجام دهد:
    • درج یک یاداشت جدید
    • ارسال پیامک، فکس و ایمیل
    • تعریف یک وظیفه جدید
    • تعریف یک قرار کاری جدید
    • عضو کردن در یک گروه جدید
    • حذف
    • ویرایش
    • ...
        
    حق بدهید که با همه عناصر داده ای طراحی مناسب برای این صفحه چالش بزرگی می باشد.

Go To
Page Size
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت نرم نگاران آرمیتیس بوده و استفاده از محتوای آن و یا نمونه پروژه ها و محصولات با نام های فوق جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.
Copyright © 2011 Armitis.com Software Co. All Rights Reserved.

هفته نامه

(دریافت مطالب جدید به صورت هفتگی)

آدرس پست الکترونیکی

عضویت در خبرمایه

خواندن وبلاگ از طریق فید خوان ها مثل گوگل ریدر