اگرمحصولی که تولید کرده اید به کار خودتان آمد، دیگران نیز از آن استقبال خواهند کرد!
یکی از دغدغه های اصلی ما در تولید نرم افزار CRM، کاربردپذیری آن است، خیلی ساده، کاربران به سریعترین شکل ممکن بتوانند کارهای خود را به نحو احسن انجام دهند.
با توجه به اینکه اولین مشتری نرم افزار CRM، سازمان فروش شرکت آرمیتیس می باشد ما فکر می کنیم اگر این نرم افزار به کار ما بیاید، قطعا دیگران نیز از آن استقبال خواهند کرد.
یکی از شیوه های برخورد ما در مسایل کاربردپذیری مطرح کردن سوالات مختلف و آزمون آن در طراحی نرم افزار می باشد، به این شکل که سوالی مطرح می شود و سپس طراحی ما براساس آن سوال مورد آزمون قرار گرفته و سپس در مورد راهکارهای حل مساله تحقیق و ایده پردازی شده و بهترین راهکار انتخاب می شود.
به عنوان مثال، یکی از کارهای که ممکن است در یک نرم افزار CRM انجام گردد، ویرایش دست جمعی اعضای دفترچه تلفن هست، مثلا شما 100 نفر را وارد دفترچه تلفن کرده اید و پس از ورود اطلاعات می خواهید یک کدمشتری به اطلاعات این اعضا اضافه کنید. در طراحی اولیه ما به شکل زیر رسیده بودیم:
مشکل در این طراحی این بود که کاربر بعد از وارد کردن کد هر مشتری از نقطه 1 به نقطه 2 و از آنجا مجبور بود به نقطه 3 نشانگر ماوس را حرکت داده تا به نفر بعدی برسد!
برای حل این مشکل ایده ای که داده شد این بود که ما یک دکمه عملیاتی دیگر به نام ذخیره و بعدی اضافه کنیم که با کلیک رو این دکمه به صورت اتوماتیک شخص فعلی با شخص بعدی برای ویرایش جایگزین شود، با این راهکار حرکت کاربر با حذف مسیر 2 به 3 ،که حرکت افقی چشم را به دنبال داشت به یک حرکت ساده عمودی از 1 به 2 کاهش می یابد.
شما چه فکر می کنید، آیا به نظر شما این سبک تفکر در مورد تولید یک نرم افزار CRM صحیح می باشد؟
تعداد مشارکت کنندگان در بحث 3 دوست
لیست نظرات
-
[91.3.27 ] ناصر : یک کار خوب دیگر می تواند حذف موس! و یا تعریف شرتکات های کیبورد باشد. مثلا می توان کنترل و اینتر (به صورن همزمان) را به عنوان کلید ذخیره و بعدی تعریف کرد . در این صورت کاربر پس از تغییر یک کد نیازی به حرکت دادن موس نخواهد بود و تنها با کیبورد قادر به حرکت بین رکورد ها خواهد بود.
بله این هم فکر بسیار خوبی هست، کلا کیبورد تو برنامه های ما هست
-
[91.3.25 ] لیلا انیسی : سلام بمن کمک کنید مشغول شم یکی از این شرکتهای نرم افزاریتون با آموزش!
-
[91.3.25 ] ابوالفضل علیخانی : به نظر من ساده کردن فرآیندها بسیار در کاردبرد پذیری CRM موثر است ، اگر قبل از اضافه کردن هر قسمت این سوال را بپرسید که آیا واقعا این قسمت ضروریست و یا در راستای خدمت رسانی بهتر به مشتریان که در حقیقت هدف نهایی CRM است کاربری دارد و یا اینکه تنها کاربر را تنها دچار پیچیدگیهای غیرضروری میکند
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر