خبرنامه پیامکی

برای عضویت در خبرنامه پیامکی تخته سیاه عدد 9 را به شماره 3000616177 ارسال نمایید

تصمیم گیری علمی در مورد رابط کاربر

وقتی قرار است یک نرم افزار به عنوان دستیاری جدی هر روز به صورت مداوم توسط افراد درگیر در سازمان فروش یک کسب و کار مورد استفاده قرار گیرد، بسیار مهم است که رابط کاربر ساده و کارا و مهمتر همه برپایه قوانین و مطالعات علمی، برای اکثریت افراد داشته باشد.

یکی از قوانین جالب در این حوزه، قانون فیت می باشد، این قانون مدل موثری را در تعامل انسان با نرم افزار برپایه سرعت دستیابی کاربر به مکان های مهم نرم افزار را تبین می کند.
قانون فیت به صورت یک مدل ریاضی به شرح زیر مدل شده است:



که در این فرمول T زمان متوسط برای تکمیل عملیات، D فاصل از نقشه شروع حرکت نشانگر ماوس تا مرکز هدف و a و b متغییرهای ثابتی هستند که براساس نوع نرم افزار مشخص می گردند.
به زبان ساده تر موضوع کلی این است که اگر فرض ما این هست که کاربر بعد از انجام عمل p1 قرار است عمل p2 رو انجام دهد باید p2 در فاصله مناسبی از p1 و در اندازه مناسبی قرار گیرد تا حرکت کاربر از مسیر p1 تا p2 به سریعترین شکل ممکن انجام گیرد.

ما نیز هم اکنون در حال بررسی بهترین شرایط قرار گرفتن دکمه در نرم افزار CRM خود هستیم.
اگر نظری در مورد بهتر کردن شکل دکمه های عملیاتی و موقعیت آنها دارید خوشحال خواهیم شد نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 4 دوست

لیست نظرات

  • [91.4.4 ] حمید رضا قناعتی : من فقط متوجه شدم که در انجام کار اصولی و علمی پیشرو هستید و باعث افتخاره که در فضایی مثل اینجا فرصت ارتباط برقرار کردن پیش میاد
  • [91.3.26 ] سید مهدی شاه امیریان : مطلب مفید و کاربردی بود. تشکر فراوان دارم
  • [91.3.25 ] مهدی عدالت : مشخصه که شما کارتون رو خوب بلدید. پس مطمئن هستم خروجی فرم افزار کاربرپسند هست. پیشنهاد من اینه که تا جای ممکن از نرم افزارهای بزررگان و پیشکسوتانی همچون گوگل و اپل و سامسونگ الگوبرداری مثبت کنید. به عنوان مثال هر فردی که با فیسبوک کار می کنه نیاز هست بعضی چیزها رو آموزش ببینه و برای اثبات حرفم همین بس که وقتی کلمه آموزش رو در گوگل مینویسید "آموزش فیسبوک" یکی از گزینه های پرمخاطب گوگل محسوب میشه. این درحالیه که گوگل پلاس واقعا به آموزش خاصی نیاز نداره. این روزها هم شاهد هستیم تیم فیسبوک از ایده های گوگل پلاس الگو می گیرند و شاهد هستیم فیس بوکی ها هم بیکار ننشستند. به نظر من هرچقدر اینترفیس نرم افزار شبیه محیط های معروف مثل ماکروسافت آوتلوک و ابزارهای مختلف گوگل باشه موفق تر خواهد بود
  • [91.3.25 ] محمدامین نادری : با سلام و خسته نباشید، امیدواریم که زودتر نرم افزار عرضه بشه ولی خوب یکی از کارهایی که میتواند به کارایی محیط نرم افزار و آشنا شدن سریع و دسترسی سریعتر کاربران به محتویات و امکانات نرم افزار داشته باشد شبیه کردن شکل و صفحه کار نرم افزار به نرم افزارهای کاربردی است مثلاً شما سعی کنید دکمه ها را مانند نرم افزار wordدر کنار هم قرار بدید. متأسفانه مشکل تهیه نرم افزار در ایران این است که به کاربر پسند بودن کمتر فکر می کنند موفق باشید

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
 
 
 
شما می توانید مطالب این وبلاگ را از طریق فیدخوان ها مثل گوگل ریدر بخوانید
یا با وارد کردن ایمیل خود در فرم هفته نامه، مطالب جدید را به صورت هفتگی در ایمیل خود دریافت کنید!
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت نرم نگاران آرمیتیس بوده و استفاده از محتوای آن و یا نمونه پروژه ها و محصولات با نام های فوق جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.
Copyright © 2011 Armitis.com Software Co. All Rights Reserved.

هفته نامه

(دریافت مطالب جدید به صورت هفتگی)

آدرس پست الکترونیکی

عضویت در خبرمایه

خواندن وبلاگ از طریق فید خوان ها مثل گوگل ریدر