خبرنامه پیامکی

برای عضویت در خبرنامه پیامکی تخته سیاه عدد 9 را به شماره 3000616177 ارسال نمایید
  • عملیات لید در مارکتینگ به عملیاتی گفته می‌شود که در طول آن جذب مشتری و ثبت درخواست و سفارش محصول یا خدمات یک کسب‌وکار، صورت می‌گیرد. در درجه اول، شروع عملیات لید می‌تواند  با روش‌های متنوعی و مرسومی چون تبلیغات،  و برگزاری نمایشگاه‌ها صورت گیرد. حال تکنولوژی، روش‌هایی بسیار حرفه‌ای برای عملیات لید ایجاد کرده است که ما به سه نمونه از آنها می‌پردازیم.

     

    بعضی از تشکیلات، از خرید لیست‌ها استفاده کرده  و تلاش می‌کنند تا با ارسال ایمیل‌های معمولی، مشتری‌های احتمالی را به طرف محصولات و خدمات خود جذب کنند.

     

     

    بعضی از افراد راه‌ کارهای بسیار پیشرفته‌ای را دنبال کرده و به صورت مستقیم از طریق جست‌وجو در اینترنت و یا سایت‌های اجتماعی، توسط مشتریان یافته می‌شوند و از این طریق مشتری‌های خود را جذب می‌کنند.

     

    روش دیگری وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای ایمیل مارکتینگ به ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی دسته جمعی بپردازید که این نرم افزارها کمک می‌کنند، این ایمیل ها به سلامت به دست مشتریان احتمالی شما برسند و همچنین کلی فواید دیگر که برسی هر کدام باید به صورت جداگانه صورت گیرد و نمی‌توان تمام آنها را در اینجا بیان کنیم. در پست‌های قبلی تخته سیاه، می‌توانید درباره ایمیل مارکتینگ، اطلاعات مفیدی بدست بیاورید.

  • درصورتی که شما یک وبلاگ و یا یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید، حتما برای شما مهم است که از آمار و ارقام معمول آن، آگاهی کسب کنید. این آمار و ارقام می‌توانند، تعدادکسانی که به وب‌سایت شما وارد شده، روشی که کاربران وارد سایتتان شدند و همچنین آگاهی از محتوایی که برای آنها جذاب است، باشند.Google Analytics، می‌تواند پاسخ این پرسش‌ها باشد و ثبت نام در آن به صورت کاملا رایگان صورت می‌گیرد.

    اگر شما بخواهید از Google Analytics یا هر ابزار مربوط به کسب و کار که توسط گوگل عرضه شده، استفاده کنید، باید حتما یک حساب کاربری گوگل برای خود باز کنید  و وارد آن شوید. سپس برای نصب Google Analytics باید وارد وب‌سایت رسمی آن شده و روی Access Analytics کلیک کنید. این نرم‌افزار آن‌لاین به دلیل مسئله امنیت، دوباره از شما رمز عبور حساب‌کاربری گوگل‌تان را خواهد گرفت.حال باید از روی صفحه اصلی سایت Google Analytics، روی گزینه Sign Up کلیک کرده تا بتوانید برای وب‌سایت خود یک حساب ایجاد کنید.

     

    در صفحه ثبت نام، شما باید در قسمت Account Name، نام وب‌سایت خود را که به صورت (domain.com) است را وارد کرده و همچنین در قسمت time zone، باید منطقه زمانی UTC +03:30 را وارد کنید که مختص شهر تهران است.

    در ادامه گوگل از شما سوالی در مورد به اشتراک گذاری اطلاعات موجود در Analytics با دیگر سرویس‌های شخص ثالثش عنوان می‌کند که این سرویس‌ها عبارتند از  AdWords ، AdSense، Webmaster Tools و غیره که می‌توانید به صورت دلخواه عمل کرده و حتی اطلاعات خود را به اشتراک نگذارید.

    پس از ثبت نام در Google Analytics، باید تنظیمات کد ردیابی خود را نصب کنید.در این قسمت باید بیان کنید که شما از چند دامنه استفاده می‌کنید. یک دامنه (domain.com) یا از  چند زیر دامنه (domain.com، blog.domain.com، store.domain.com) و یا از چندین دامنه سطح بالا (domain.ir، domain.it ) ، می‌توانند گزینه‌های مورد نظر شما باشند.

    پس از اینکه کد ردیابی تایید شد، شما باید آن را در وب‌سایت خود نصب کنید و این عمل به وب‌سایت شما بستگی دارد. مثلا در Wordpress، قسمتی برای ردیابی اسکریپت ساخته شده که شما می‌توانید کد ردیابی خود را در آنجا نصب کنید. یرای Wordpress در هاست خود و در پوشه قالب وبلاگ، فایل footer.php  را باز کرده و کد مربوط را دقیقا قبل از </body>  قرار دهید. در سیستم های وبلاگ فارسیT، کافیست این کد را قبل تگ </body>  در کد قالبتان قرار دهید.

  • در انتخاب یک طرح برای ساخت یک ایمیل، شما باید در نظر داشته باشید که چه نوع طرحی به نسبت نوع محتوای شما، مناسب است.  مثلا طرح شما می‌تواند برای تبلیغات، ارائه سرمقاله و غیره باشد. به معیارهای هر کدام از انواع ایمیل‌های زیر توجه کنید:
    -    سرمقاله‌ای : اگر در متن ایمیل شما اطلاعات مفیدتری نسبت به عکس‌ها و لینک‌های تبلیغاتی قرار گرفته باشد، شما باید از یک طرح مقاله‌ای استفاده کنید. شما می‌توانید متن خود را، با ایجاد عکس‌ها و ستون‌ها تقسیم‌بندی کنید.
    -    تبلیغاتی: اگر تصمیم دارید که افراد جذب محصول شما شوند، باید از طرح‌های تبلیغاتی استفاده کنید. در این نوع چیدمان، از متن‌های کوتاه استفاده می‌شود و بیشتر برند محور و پر جنب‌وجوش هستند. call to action در آنها بسیار ساده و روشن است.
    -    کاتالوگ: این نوع طرح که همگی ما با نام آن آشنایی داریم، تهیه کاتالوک بر پابه ایمیل است که کافی‌است شما محصولات و خدمات خود را به ترتیب معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد آنها بیان کنید و عکس در کنارشان قرار دهید.


    اگر شما بتوانید یک طراحی خوب برای ایمیل خود انجام دهید و آن صفحه آرایی انجام شده، درخور محصولات و خدمات شما باشد، برای مدتی دیگر نیازی به طرح جدید نیست و شما می‌توانید از همان طرح قبلی خود در چند ایمیل ارسالی بعدی خود هم به کار ببرید.فقط کافی است که محتوای جدید خود را، درون طرحتان قرار دهید.

  • 6.مشتریان سودآور شما چه چیزی را خریداری می‌کنند: یکی از مهمترین گزارشات CRM که به شما کمک می‌کند تا بتوانید تمرکز کار روی محصولات و خدمات‌تان را بدست آورید، همین گزارش "مشتریان سودآور شما چه چیزی را خریداری می‌کنند"، است. پس از دریافت این گزارش، کسب‌وکار می‌تواند تصمیمات دقیق‌تری در مورد محصولات یا خدماتی که به مشتریان سودآورش می‌دهد داشته‌باشد و در کنار حفظ کردن آنها، مشتریان جدیدی بدست آورد.
    7.اثربخشی تخفیف‌ها: گزارش اثر بخشی تخفیف در CRM، به صاحبان کسب‌وکار نشان می‌دهد که در چه زمان و چه نوع تخفیفی می‌تواند برای رشد کسب‌وکار مفید واقع شود. همچنین این گزارش به شما نشان می‌دهد که در چه زمان‌هایی شما نباید روی قیمت محصولات و خدماتتان تخفیف دهید. در بعضی از شرکت‌ها افزایش یک درصدی قیمت می‌تواند ده درصد از سودآوری شما کم کند پس باید حتما به موضوع تخفیف توجه کرد.
    8.وفادای مشتری: این گزارش در CRM به صاحبان کسب‌وکار نشان می‌دهد که کدام محصولات را مشتریان تکراری خریداری کرده‌اند. وفاداری مشتری می‌تواند در مارکتینگ و فروش شما کمک بسیاری کند. چون به شما نشان می‌دهد که برای جذب مشتری‌های جدید که تازه به خرید از شما اقدام کرده‌اند، باید چه عملکردی داشته باشید.
    9. مدت زمان پاسخ اولیه: بویسله گزارش مدت زمان اولیه CRM، می‌توان دریافت که خدمات فروش شما پس از دریافت پیام از طرف مشتری، چه قدر زمان برای پاسخگویی صرف کرده‌اند.طبق آماری مشخص شده که اگر تا 48 ساعت پس از دریافت پیامی برای ارائه خدمات پشتیبانی، جوابی به مشتری ارسال گردد، فرد از خرید خود احساس رضایت می‌کند در غیر این صورت ممکن است که آن مشتری از دست برود.
    10. Pipeline و معادله رگرسیون: کسب‌وکارها باید از این گزارشات استفاده کرده تا بتوانید وضعیت معاملات خود را بررسی کنند. مقایسه وضعیت سود معاملات در چند ماه متوالی می‌تواند به شما کمک کند تا سیاست کاری خود را به درستی انتخاب کنید.

  • کسب‌وکارها، از فناوری‌ها و فرآیندهای مدیریت روابط با مشتری (CRM) استفاده می‌کنند تا بوسیله آنها دریابند که در اصل چه کسانی مشتری آنها هستند،چه چیزی خریداری می‌کنند و چه قدر به برند مورد نظرشان وفادار هستند.اما اگر، کسب‌وکارها، به درستی از گزارشات موجود در CRM استفاده نکنند، نمی‌توانند دریابند که کدام محصولاتشان پرطرفدار است یا اینکه کدام یک از مشتریهایشان بیشتر از بقیه، محصولاتشان را خریداری کرده‌است.
    حال برای اینکه به صاحبان کسب و کارها کمک شود و با گزارشات موجود در CRM آشنا شوند، ما تصمیم گرفتیم که ده گزارش مهم و اساسی که توسط مدیر عامل شرکت SalesLogistix ، دیوید تابر ذکر شده‌اند را در اینجا بیان کنیم.
    1.گزارش DOA: گزارش (Dead or Arrival) به کاربران کمک می‌کند که دریابند کدام محصولاتشان بیشترین تعداد شکایت را از طریق ارتباطات از طرف مشتریان دریافت کرده‌است.نکته در گزارش DOA، این است که صاحبان کسب‌وکار دقیقا می‌فهمند که مشکل مشتریشان با محصول در چه چیزی بوده و می‌توانند کوچکترین اشتباهاتشان را از این طریق دریافت کرده و آنها را برطرف کنند.این اطلاعات می‌توانند از طریق ایمیل و تماس‌های تلفنی دریافت شوند.
    2.مشکلات کیفیتی: گزارش بزرگترین مشکلات کیفیتی CRM، نشان دهنده محصولاتی است که بیشترین هزینه خدمات برای آنها پرداخت شده‌است.هزینه‌های بالای سرویس رسانی به محصولات نشان دهنده این مسئله هستند که کدام یک از آنها مشکلات کیفی داشته‌اند.برطرف کردن این مشکلات به شما کمک می‌کند که بتوانید به مشتریان خود بهترین محصولات را ارائه دهید.
    3.ارائه خدمات سودآور: گزارش ارائه خدمات سودآور CRM خیلی با ارزش است، زیرا اکثر کسب‌وکار ها نمی‌دانند که کدام یک از سرویس‌های آنها سودآور است.کسب‌وکارها گمان می‌کنند که بهترین پیشنهادها را به مشتریانشان می‌دهند ولی این مسئله زمانی مشخص می‌گردد که مشتریان شما به نسبت سرویس انتخاب کرده از قیمت آن راضی باشند.کسب‌وکارها می‌توانند، سرویس‌های ارزان قیمت ایجاد کنند و اگر به این موضوع اهمیت ندهند ممکن است درآمد آنها در حوزه ارائه سرویس‌ها کاهش یابد.
    4.رضایت مشتری: گزارش رضایت مشتری CRM، نشان دهنده این است که کدام یک از محصولات کمترین و بیشترین میزان رضایت مشتری را کسب کرده‌اند.اهمیت این گزارش در مشخص شدن این است که صاحبان کسب‌وکار متوجه می‌شوند که کدام یک از محصولات نظر مشتریان را به خود جلب کرده و پرطرفدار شده و کدام یک نتوانسته مشتریان را جذب کند.ممکن است که یکی از محصولات بسیار عادی به نظر برسد اما بین مشتریان محبوب باشد.شما می‌توانید با استفاده از این گزارش، محصولاتی که پرطرفدارند را افزایش داده و سبب وفادار ماندن مشتری‌های خود شوید.
    5.مشتریان سودآور: گزارش مشتریان سودآور CRM، یکی از گزارش‌هایی است که کسب‌وکارها از آن غافل می‌شوند.شما باید سودی که از هر مشتری بدست می‌آورید را محاسبه کرده و از خرید آنها آگاهی کامل پیدا کنید، این کار سخت و زمان‌بر است ولی می‌تواند کمک بزرگی برای ادامه چرخه زندگی کسب‌وکار شما باشد.
  • Landing Page یا صفحه فرود، اولین فرصتی است که شما می‌توانید یک تصویر فوق‌العاده از سایت خود در ذهن کاربران، ایجاد کند.زیرا صفحه فرود، صفحه‌ای است که یک کاربر پس از وارد کردن نام سایت شما در URL مرورگر خود یا ورود از طریق صفحات شبکه‌های اجتماعی و ایمیل ارسالی سایت شما، با آن مواجه می‌شود.صفحه فرود در حقیقت صفحه‌ای است که کاربر بدون جستجو، محتوای مورد نظر خود را در آنجا یافته‌است.جا دارد که ذکر کنم، این صفحه هم می‌تواند باعث موفقیت و هم شکست شما شود.
    برای اینکه صفحه فرود شما موفقیت آمیز عمل کند باید به نکات زیر توجه کنید:
    نکات اصلی مربوط به محتوا
    -    در ساختار صفحه فرود شما، باید از عکس‌ها، اینفوگرافیک‌ها و تیزرهای کوتاه استفاده شده‌باشد.حتما توجه داشته باشید که در تمام مواردی که ذکر شد، باید پیام شما به مخاطب بیان گردد و نه محتوایی که به موضوع اصلی ارتباط نداشته باشد.
    -    برای رساندن پیامتان، می‌توانید از لیست‌های فهرست‌وار استفاده کنید چون اکثر کاربران علاقه‌ای به خواندن مطالب پر حجم ندارند.
    -    محتوای خود را با زبان ساده بیان کنید.
    -    یک تیتر مناسب و مرتبط با محتوای مورد نظرتان، در صفحه فرود خود قرار دهید.
    -    اگر صفحه شما به همراه یک فرم درخواست انجام فعالیت Call To Action است، سعی کنید مجموع آن را به یک جمله ساده خاتمه دهید واگر توانایی خلاصه کردن دستور مورد نظر را ندارید، آن را مطالعه کرده تا دریابید که متن CTA شما عاری از هر گونه ابهام است.
    -    اگر برای گرفتن اطلاعات بیشتر نوشته‌ای ایجاد کرده‌اید، آن را درشت کرده و سپس آیکونی در کنار آن قرار دهید.
    نکات مربوط به ایجاد فرم تماس:
    -    می‌توانید یک Call To Action با عنوان "اطلاعات بیشتر را برای من ارسال کنید" در بالای صفحه فرود خود ایجاد کرده و با استفاده از آن اطلاعات کاربران را دریافت کنید.
    -    از یک تیتر ساده استفاده کنید
    -    در بالای فرم ارتباطی خود از یک عکس ساده استفاده کنید که به محصول شما مرتبط باشد.
    -    در صفحه درخواست فرم ارتباطی، یک محل دریافت کد امنیتی ایجاد کنید تا Spam ها نتوانند درخواست ارسال فرم بدهند.
    -    به جای دکمه ثبت از دکمه‌ای جدید با نام "اطلاعات بیشتر را دریافت کنید" استفاده کنید.
    -    در محل تکمیل اطلاعات کاربر، جای عکس و اطلاعات کاربر از یک نمونه ساده استفاده کنید.یعنی در محل اسم، کلمه نام، در جای عکس هم از یک عکس نامشخص که نمایانگر انسان باشد، استفاده کنید.
    -    از ایجاد یک فرم حفظ حریم خصوصی و فرم ضد اسپم در کنار ایمیل خود استفاده کنید.

  • ایمیل مارکتینگ بهترین روشی است که شما می‌توانید با صرف کمترین هزینه، با تمام مشتری‌های خود در ارتباط باشید.با استفاده از نرم‌افزارهای ایمیل مارکتینگ شما توانایی ایجاد خبرنامه برای محصولات و خدمات  کسب و کار خود را دارید و به راحتی می‌توانید آنها را برای مشترکین خود ارسال کنید.

    -    اشتراک گذاری بسیارآسان: شما به راحتی می‌توانید یک فرم ثبت نام برای خبرنامه خود ایجاد کرده، و آن را در صفحه اصلی وب‌سایت ،بلاگ ، فیس‌بوک و هر جایی که طرفداران شما حضور دارند و فعال هستنند قرار داده و به اشتراک بگذارید تا بتوانید از طریق ثبت نام آنها، اطلاعاتی چون نام، تاریخ تولد برای ارسال هدایا و غیره را بدست آورید.

    -    به راحتی می‌توانید مشترکان خود را مطلع کنید: شما می‌توانید برنامه‌های جدید و بروزرسانی های شرکت خود ،اطلاعیه‌های رئیس شرکت، فروش‌های ویژه تجارت الکترونیک و تخفیف‌های روزانه شرکت خود را از طریق نرم‌افزار‌های ایمیل مارکتینگ ارسال کرده و همچنین می‌توانید در فرم ثیت نامی خود گزینه‌هایی قرار دهید تا مشترکین شما بتوانند حق انتخاب در دریافت انواع اعلامیه داشته‌باشند.

    -    یک ایمیل خوش‌آمد گویی ارسال کنید: این موضوع  اهمیت زیادی دارد که چرا مردم باید شما را انتخاب کنند و چرا نام آنها در لیست شرکتتان قرار گرفته است و این موضوع می‌تواند در ایمیل خوش‌آمد گویی شما بیان گردد.حتی می‌توانید برای مشتری‌های خود یک پیشنهاد ویژه در ایمیل خوش‌آمد گوییتان ارسال کنید.

    -    خبرنامه خود را به گونه‌ای طراحی کنید که با محصول‌تان سازگار باشد: ایمیل‌های کمپینی شرکت‌تان باید با ظاهر و حس محصول شما هماهنگی داشته‌باشند.حتما به این موضوع توجه کنید که تنظیمات رنگی خبرنامه شما باید با لوگوی شرکتتان و نوع محتوایتان همخوانی داشته باشد.

    -    خبرنامه خود را به زبان روان بیان کنید: شاید مشترکین شما افرادی هستند که وقتی برای خواندن مطالب طولانی نداشته باشند و به همین خاطر بهتر است که از یک تیزر و تعدادی عکس برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنید و تمام توضیحات شما به یک پاراگراف با بیانی ساده محدود شود تا مشترک بتواند در کمترین زمان با شما ارتباط برقرار کند.

    -    ارسال محتوا به نسبت نیاز مشتری: نرم‌افزارهای ایمیل مارکتینگ این امکان را در اختیار شما قرار داده‌اند که بتوانید افراد را گروه بندی کرده و هر محتوا را برای گروهی خاص ارسال کنید.کد پستی هر فرد در اختیار شما است و این ویژگی می‌تواند برای فرستادن ایمیل‌هایی که برای یک منطقه خاص کاربرد دارند، مورد استفاده قرار گیرد.ارسال محتوای مناسب می‌تواند برای رضایت کاربر، از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

    -    حتما برای ارسال خبرنامه‌های خود یک تقویم تهیه کنید: اگر مدتی از ارسال خبرنامه‌هایتان غافل شوید، ممکن است که مشترکتان، شما را فراموش کند. و احتمال دارد که در دفعات بعدی ایمیل شما را پاک کرده یا حتی ایمیلتان را به عنوان Spam مشخص کند.پس حتما برای طراحی، تولید محتوا و زمان‌بندی ارسال خبرنامه‌های خود وقت صرف کنید.

    -    ویرایش: فراموش نکنید که خبرنامه‌ای که به صورت گروهی ارسال می‌کنید برای چندین نفر ارسال شده و امکان بازگشت آنها وجود ندارد.پس حتما محتوا خود را پس از نگارش، ویرایش کنید.

    -    تست: حتما خبرنامه خود را در چندین صفحه نمایش موبایل، تبلت و صفحه نمایش کامپیوتر تست کنید تا از این موضوع مطلع شوید که مشترکین‌تان می‌توانند خبرنامه شما را به درستی مشاهده کنند.حتی می‌توانید برای تست خبرنامه، حساب‌های کاربری مجازی ایجاد کرده و پس از ارسال خبرنامه به حساب‌ها از سلامت خبرنامه مطلع شوید.از به کارگیری عکس‌های بزرگ و رنگ‌های آزاردهنده در خبرنامه‌یتان خودداری کنید.

    -    نسخه موبایل را فراموش نکنید: اگر خبرنامه شما در گوشی همراه قابل مشاهده نباشد، عملکردی ضعیف برای شما ثبت خواهد شد.طبق آماری، چهل درصد از اروپایی‌‎ها، ایمیل‌هایی را که در گوشی‌های همراه نمایش داده نمی‌شوند را بسته و یا پاک می‌کنند.پس حتما به سازگاری خبرنامه با گوشی‌های همراه اهمیت ویژه‌ای دهید.

    -    از قوانین Spam مطلع شوید: حتما به این موضوع توجه کنید که ایمیل‌های شما برای افرادی ارسال شوند که مشترک شده‌اند تا افراد عادی شما را Spam نکنند.حتما باید به قوانین CAN-SPAM توجه کنید تا در ارسال ایمیل‌ها به مشکلی برخورد نکنید.

    -    سبب اشتراک‌گذاری شوید: محتوایی برای مشترکان خود ارسال کنید که مشترکین تشویق شوند که آنها را به اشتراک بگذارند.حتی می‌توانید محتوای خبرنامه خود را در صفحه فیس‌بوک، توئیتر و در صفحه اول سایت خود قرار دهید تا مشترکین شما، مطالب شما را در چند جای متفاوت مشاهده کنند.

    -    به آمار توجه کنید: نرم‌افزارهای ایمیل مارکتینک، این امکان را فراهم کرده‌اند که شما به راحتی دریابید که چند تا از خبرنامه‌های ارسالی شما دریافت گردیده، باز شده و یا Spam شده‌اند.اگر آمار یکی از خبرنامه‌های شما وضعیت خوبی نداشت، می‌توانید علل را بررسی کرده و خبرنامه دیگری تهیه و ارسال کنید.

    -    دوستانه عمل کنید: شما می‌توانید با زبانی عامیانه پیام خود را ارسال کرده و حتی از راه کارهایی چون استفاده از اسم کوچک مشترک در اول خبرنامه خود استفاده کنید تا مشترک بتواند به شما احساس نزدیکی کند.

    -    اگر حرفی برای گفتن دارید، خبرنامه ارسال کنید: خیلی از شرکت‌ها بدون برنامه، شروع به ارسال خبرنامه می‌کنند و هیچ گونه محتوای مفیدی تولید نمی‌کنند.شما باید مطمئن شوید که می‌توانید محتوای مفید تولید کنید و ارسال این محتوا در قالب خبرنامه می‌تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند.

Go To
Page Size
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت نرم نگاران آرمیتیس بوده و استفاده از محتوای آن و یا نمونه پروژه ها و محصولات با نام های فوق جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.
Copyright © 2011 Armitis.com Software Co. All Rights Reserved.

هفته نامه

(دریافت مطالب جدید به صورت هفتگی)

آدرس پست الکترونیکی

عضویت در خبرمایه

خواندن وبلاگ از طریق فید خوان ها مثل گوگل ریدر