خبرنامه پیامکی

برای عضویت در خبرنامه پیامکی تخته سیاه عدد 9 را به شماره 3000616177 ارسال نمایید

چگونه گوگل آنالیتیکس را روی سایت خود نصب کنید؟

درصورتی که شما یک وبلاگ و یا یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید، حتما برای شما مهم است که از آمار و ارقام معمول آن، آگاهی کسب کنید. این آمار و ارقام می‌توانند، تعدادکسانی که به وب‌سایت شما وارد شده، روشی که کاربران وارد سایتتان شدند و همچنین آگاهی از محتوایی که برای آنها جذاب است، باشند.Google Analytics، می‌تواند پاسخ این پرسش‌ها باشد و ثبت نام در آن به صورت کاملا رایگان صورت می‌گیرد.

اگر شما بخواهید از Google Analytics یا هر ابزار مربوط به کسب و کار که توسط گوگل عرضه شده، استفاده کنید، باید حتما یک حساب کاربری گوگل برای خود باز کنید  و وارد آن شوید. سپس برای نصب Google Analytics باید وارد وب‌سایت رسمی آن شده و روی Access Analytics کلیک کنید. این نرم‌افزار آن‌لاین به دلیل مسئله امنیت، دوباره از شما رمز عبور حساب‌کاربری گوگل‌تان را خواهد گرفت.حال باید از روی صفحه اصلی سایت Google Analytics، روی گزینه Sign Up کلیک کرده تا بتوانید برای وب‌سایت خود یک حساب ایجاد کنید.

 

در صفحه ثبت نام، شما باید در قسمت Account Name، نام وب‌سایت خود را که به صورت (domain.com) است را وارد کرده و همچنین در قسمت time zone، باید منطقه زمانی UTC +03:30 را وارد کنید که مختص شهر تهران است.

در ادامه گوگل از شما سوالی در مورد به اشتراک گذاری اطلاعات موجود در Analytics با دیگر سرویس‌های شخص ثالثش عنوان می‌کند که این سرویس‌ها عبارتند از  AdWords ، AdSense، Webmaster Tools و غیره که می‌توانید به صورت دلخواه عمل کرده و حتی اطلاعات خود را به اشتراک نگذارید.

پس از ثبت نام در Google Analytics، باید تنظیمات کد ردیابی خود را نصب کنید.در این قسمت باید بیان کنید که شما از چند دامنه استفاده می‌کنید. یک دامنه (domain.com) یا از  چند زیر دامنه (domain.com، blog.domain.com، store.domain.com) و یا از چندین دامنه سطح بالا (domain.ir، domain.it ) ، می‌توانند گزینه‌های مورد نظر شما باشند.

پس از اینکه کد ردیابی تایید شد، شما باید آن را در وب‌سایت خود نصب کنید و این عمل به وب‌سایت شما بستگی دارد. مثلا در Wordpress، قسمتی برای ردیابی اسکریپت ساخته شده که شما می‌توانید کد ردیابی خود را در آنجا نصب کنید. یرای Wordpress در هاست خود و در پوشه قالب وبلاگ، فایل footer.php  را باز کرده و کد مربوط را دقیقا قبل از </body>  قرار دهید. در سیستم های وبلاگ فارسیT، کافیست این کد را قبل تگ </body>  در کد قالبتان قرار دهید.

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 0 دوست

لیست نظرات


ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
 
 
 
شما می توانید مطالب این وبلاگ را از طریق فیدخوان ها مثل گوگل ریدر بخوانید
یا با وارد کردن ایمیل خود در فرم هفته نامه، مطالب جدید را به صورت هفتگی در ایمیل خود دریافت کنید!
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت نرم نگاران آرمیتیس بوده و استفاده از محتوای آن و یا نمونه پروژه ها و محصولات با نام های فوق جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.
Copyright © 2011 Armitis.com Software Co. All Rights Reserved.

هفته نامه

(دریافت مطالب جدید به صورت هفتگی)

آدرس پست الکترونیکی

عضویت در خبرمایه

خواندن وبلاگ از طریق فید خوان ها مثل گوگل ریدر