خبرنامه پیامکی

برای عضویت در خبرنامه پیامکی تخته سیاه عدد 9 را به شماره 3000616177 ارسال نمایید
  • بیش از 60 درصد از کسب‌وکار ها در ایمیل‌های ارسالی خود به مشتریان از عکس‌ها استفاده نمی‌کنند و کاملا واضح است که به کارگیری عکس‌ها در کمپین‌های ایمیل مارکتینگ یک ریسک به حساب می‌آید. اما عکس‌ها می‌توانند بسیار مفید باشند و کفی‌است که شما بتوانید به صورت کیفی درک کنید که کدام محتوای ایمیل‌ها نیاز به عکس دارند و کدام یک، استفاده عکس در آن ممکن است آسیب زیادی را به رشد کسب‌وکار وارد کند.

     

     

    در ایمیل‌ها، درخواست انجام فعالیت‌ها و وارد شدن به لینک‌ها (Call To Action)، می‌توانند به همراه عکس‌ها باشند و حتی نبود آنها باعث می‌شود که این نوع درخواست‌ها توسط کاربران انتخاب نگردند. برای نمونه (CTA) موفق، می‌توان به این ایمیل اشاره کرد که با اینکه مشخص نیست که محتوای درون این (CTA) چه چیزی است، اما نوع نوشتاری آن باعث می‌شود که شما روی آن کلیک کرده و از سایت آن بازدید کنید. این تناقض به کار رفته در متن این ایمیل، بسیار به موفقیتش کمک کرده وباعث شده که همه، روی دکمه بزرگ نارنجی (پرتقالی) کلیک کنند.

     

    البته می‌توان از ایجاد دکمه‌های رنگی که در آنها (CTA) به کار رفته هم بهره برد و استفاده از آنها می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد.در نمونه زیر می‌توانید مشاهده کنید که دکمه "همین الان دانلود کنید"، چه قدر می‌تواند در ذهن شما تاثیر گذار باشد و شما را جذب کند. با ایجاد یک سری تغییرات ظاهری، تاثیر ایمیل شما چند برابر می‌گردد. برای مثال، اضافه کردن سایه به عکس‌ها و استفاده از تصویر پس‌زمینه در ایمیل‌ها می‌توانند ایمیل شما را ار جذابیت بالایی بهره‌مند کنند.

     

  • عملیات لید در مارکتینگ به عملیاتی گفته می‌شود که در طول آن جذب مشتری و ثبت درخواست و سفارش محصول یا خدمات یک کسب‌وکار، صورت می‌گیرد. در درجه اول، شروع عملیات لید می‌تواند  با روش‌های متنوعی و مرسومی چون تبلیغات،  و برگزاری نمایشگاه‌ها صورت گیرد. حال تکنولوژی، روش‌هایی بسیار حرفه‌ای برای عملیات لید ایجاد کرده است که ما به سه نمونه از آنها می‌پردازیم.

     

    بعضی از تشکیلات، از خرید لیست‌ها استفاده کرده  و تلاش می‌کنند تا با ارسال ایمیل‌های معمولی، مشتری‌های احتمالی را به طرف محصولات و خدمات خود جذب کنند.

     

     

    بعضی از افراد راه‌ کارهای بسیار پیشرفته‌ای را دنبال کرده و به صورت مستقیم از طریق جست‌وجو در اینترنت و یا سایت‌های اجتماعی، توسط مشتریان یافته می‌شوند و از این طریق مشتری‌های خود را جذب می‌کنند.

     

    روش دیگری وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای ایمیل مارکتینگ به ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی دسته جمعی بپردازید که این نرم افزارها کمک می‌کنند، این ایمیل ها به سلامت به دست مشتریان احتمالی شما برسند و همچنین کلی فواید دیگر که برسی هر کدام باید به صورت جداگانه صورت گیرد و نمی‌توان تمام آنها را در اینجا بیان کنیم. در پست‌های قبلی تخته سیاه، می‌توانید درباره ایمیل مارکتینگ، اطلاعات مفیدی بدست بیاورید.

  • درصورتی که شما یک وبلاگ و یا یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید، حتما برای شما مهم است که از آمار و ارقام معمول آن، آگاهی کسب کنید. این آمار و ارقام می‌توانند، تعدادکسانی که به وب‌سایت شما وارد شده، روشی که کاربران وارد سایتتان شدند و همچنین آگاهی از محتوایی که برای آنها جذاب است، باشند.Google Analytics، می‌تواند پاسخ این پرسش‌ها باشد و ثبت نام در آن به صورت کاملا رایگان صورت می‌گیرد.

    اگر شما بخواهید از Google Analytics یا هر ابزار مربوط به کسب و کار که توسط گوگل عرضه شده، استفاده کنید، باید حتما یک حساب کاربری گوگل برای خود باز کنید  و وارد آن شوید. سپس برای نصب Google Analytics باید وارد وب‌سایت رسمی آن شده و روی Access Analytics کلیک کنید. این نرم‌افزار آن‌لاین به دلیل مسئله امنیت، دوباره از شما رمز عبور حساب‌کاربری گوگل‌تان را خواهد گرفت.حال باید از روی صفحه اصلی سایت Google Analytics، روی گزینه Sign Up کلیک کرده تا بتوانید برای وب‌سایت خود یک حساب ایجاد کنید.

     

    در صفحه ثبت نام، شما باید در قسمت Account Name، نام وب‌سایت خود را که به صورت (domain.com) است را وارد کرده و همچنین در قسمت time zone، باید منطقه زمانی UTC +03:30 را وارد کنید که مختص شهر تهران است.

    در ادامه گوگل از شما سوالی در مورد به اشتراک گذاری اطلاعات موجود در Analytics با دیگر سرویس‌های شخص ثالثش عنوان می‌کند که این سرویس‌ها عبارتند از  AdWords ، AdSense، Webmaster Tools و غیره که می‌توانید به صورت دلخواه عمل کرده و حتی اطلاعات خود را به اشتراک نگذارید.

    پس از ثبت نام در Google Analytics، باید تنظیمات کد ردیابی خود را نصب کنید.در این قسمت باید بیان کنید که شما از چند دامنه استفاده می‌کنید. یک دامنه (domain.com) یا از  چند زیر دامنه (domain.com، blog.domain.com، store.domain.com) و یا از چندین دامنه سطح بالا (domain.ir، domain.it ) ، می‌توانند گزینه‌های مورد نظر شما باشند.

    پس از اینکه کد ردیابی تایید شد، شما باید آن را در وب‌سایت خود نصب کنید و این عمل به وب‌سایت شما بستگی دارد. مثلا در Wordpress، قسمتی برای ردیابی اسکریپت ساخته شده که شما می‌توانید کد ردیابی خود را در آنجا نصب کنید. یرای Wordpress در هاست خود و در پوشه قالب وبلاگ، فایل footer.php  را باز کرده و کد مربوط را دقیقا قبل از </body>  قرار دهید. در سیستم های وبلاگ فارسیT، کافیست این کد را قبل تگ </body>  در کد قالبتان قرار دهید.

  • در انتخاب یک طرح برای ساخت یک ایمیل، شما باید در نظر داشته باشید که چه نوع طرحی به نسبت نوع محتوای شما، مناسب است.  مثلا طرح شما می‌تواند برای تبلیغات، ارائه سرمقاله و غیره باشد. به معیارهای هر کدام از انواع ایمیل‌های زیر توجه کنید:
    -    سرمقاله‌ای : اگر در متن ایمیل شما اطلاعات مفیدتری نسبت به عکس‌ها و لینک‌های تبلیغاتی قرار گرفته باشد، شما باید از یک طرح مقاله‌ای استفاده کنید. شما می‌توانید متن خود را، با ایجاد عکس‌ها و ستون‌ها تقسیم‌بندی کنید.
    -    تبلیغاتی: اگر تصمیم دارید که افراد جذب محصول شما شوند، باید از طرح‌های تبلیغاتی استفاده کنید. در این نوع چیدمان، از متن‌های کوتاه استفاده می‌شود و بیشتر برند محور و پر جنب‌وجوش هستند. call to action در آنها بسیار ساده و روشن است.
    -    کاتالوگ: این نوع طرح که همگی ما با نام آن آشنایی داریم، تهیه کاتالوک بر پابه ایمیل است که کافی‌است شما محصولات و خدمات خود را به ترتیب معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد آنها بیان کنید و عکس در کنارشان قرار دهید.


    اگر شما بتوانید یک طراحی خوب برای ایمیل خود انجام دهید و آن صفحه آرایی انجام شده، درخور محصولات و خدمات شما باشد، برای مدتی دیگر نیازی به طرح جدید نیست و شما می‌توانید از همان طرح قبلی خود در چند ایمیل ارسالی بعدی خود هم به کار ببرید.فقط کافی است که محتوای جدید خود را، درون طرحتان قرار دهید.

  • 6.مشتریان سودآور شما چه چیزی را خریداری می‌کنند: یکی از مهمترین گزارشات CRM که به شما کمک می‌کند تا بتوانید تمرکز کار روی محصولات و خدمات‌تان را بدست آورید، همین گزارش "مشتریان سودآور شما چه چیزی را خریداری می‌کنند"، است. پس از دریافت این گزارش، کسب‌وکار می‌تواند تصمیمات دقیق‌تری در مورد محصولات یا خدماتی که به مشتریان سودآورش می‌دهد داشته‌باشد و در کنار حفظ کردن آنها، مشتریان جدیدی بدست آورد.
    7.اثربخشی تخفیف‌ها: گزارش اثر بخشی تخفیف در CRM، به صاحبان کسب‌وکار نشان می‌دهد که در چه زمان و چه نوع تخفیفی می‌تواند برای رشد کسب‌وکار مفید واقع شود. همچنین این گزارش به شما نشان می‌دهد که در چه زمان‌هایی شما نباید روی قیمت محصولات و خدماتتان تخفیف دهید. در بعضی از شرکت‌ها افزایش یک درصدی قیمت می‌تواند ده درصد از سودآوری شما کم کند پس باید حتما به موضوع تخفیف توجه کرد.
    8.وفادای مشتری: این گزارش در CRM به صاحبان کسب‌وکار نشان می‌دهد که کدام محصولات را مشتریان تکراری خریداری کرده‌اند. وفاداری مشتری می‌تواند در مارکتینگ و فروش شما کمک بسیاری کند. چون به شما نشان می‌دهد که برای جذب مشتری‌های جدید که تازه به خرید از شما اقدام کرده‌اند، باید چه عملکردی داشته باشید.
    9. مدت زمان پاسخ اولیه: بویسله گزارش مدت زمان اولیه CRM، می‌توان دریافت که خدمات فروش شما پس از دریافت پیام از طرف مشتری، چه قدر زمان برای پاسخگویی صرف کرده‌اند.طبق آماری مشخص شده که اگر تا 48 ساعت پس از دریافت پیامی برای ارائه خدمات پشتیبانی، جوابی به مشتری ارسال گردد، فرد از خرید خود احساس رضایت می‌کند در غیر این صورت ممکن است که آن مشتری از دست برود.
    10. Pipeline و معادله رگرسیون: کسب‌وکارها باید از این گزارشات استفاده کرده تا بتوانید وضعیت معاملات خود را بررسی کنند. مقایسه وضعیت سود معاملات در چند ماه متوالی می‌تواند به شما کمک کند تا سیاست کاری خود را به درستی انتخاب کنید.

  • کسب‌وکارها، از فناوری‌ها و فرآیندهای مدیریت روابط با مشتری (CRM) استفاده می‌کنند تا بوسیله آنها دریابند که در اصل چه کسانی مشتری آنها هستند،چه چیزی خریداری می‌کنند و چه قدر به برند مورد نظرشان وفادار هستند.اما اگر، کسب‌وکارها، به درستی از گزارشات موجود در CRM استفاده نکنند، نمی‌توانند دریابند که کدام محصولاتشان پرطرفدار است یا اینکه کدام یک از مشتریهایشان بیشتر از بقیه، محصولاتشان را خریداری کرده‌است.
    حال برای اینکه به صاحبان کسب و کارها کمک شود و با گزارشات موجود در CRM آشنا شوند، ما تصمیم گرفتیم که ده گزارش مهم و اساسی که توسط مدیر عامل شرکت SalesLogistix ، دیوید تابر ذکر شده‌اند را در اینجا بیان کنیم.
    1.گزارش DOA: گزارش (Dead or Arrival) به کاربران کمک می‌کند که دریابند کدام محصولاتشان بیشترین تعداد شکایت را از طریق ارتباطات از طرف مشتریان دریافت کرده‌است.نکته در گزارش DOA، این است که صاحبان کسب‌وکار دقیقا می‌فهمند که مشکل مشتریشان با محصول در چه چیزی بوده و می‌توانند کوچکترین اشتباهاتشان را از این طریق دریافت کرده و آنها را برطرف کنند.این اطلاعات می‌توانند از طریق ایمیل و تماس‌های تلفنی دریافت شوند.
    2.مشکلات کیفیتی: گزارش بزرگترین مشکلات کیفیتی CRM، نشان دهنده محصولاتی است که بیشترین هزینه خدمات برای آنها پرداخت شده‌است.هزینه‌های بالای سرویس رسانی به محصولات نشان دهنده این مسئله هستند که کدام یک از آنها مشکلات کیفی داشته‌اند.برطرف کردن این مشکلات به شما کمک می‌کند که بتوانید به مشتریان خود بهترین محصولات را ارائه دهید.
    3.ارائه خدمات سودآور: گزارش ارائه خدمات سودآور CRM خیلی با ارزش است، زیرا اکثر کسب‌وکار ها نمی‌دانند که کدام یک از سرویس‌های آنها سودآور است.کسب‌وکارها گمان می‌کنند که بهترین پیشنهادها را به مشتریانشان می‌دهند ولی این مسئله زمانی مشخص می‌گردد که مشتریان شما به نسبت سرویس انتخاب کرده از قیمت آن راضی باشند.کسب‌وکارها می‌توانند، سرویس‌های ارزان قیمت ایجاد کنند و اگر به این موضوع اهمیت ندهند ممکن است درآمد آنها در حوزه ارائه سرویس‌ها کاهش یابد.
    4.رضایت مشتری: گزارش رضایت مشتری CRM، نشان دهنده این است که کدام یک از محصولات کمترین و بیشترین میزان رضایت مشتری را کسب کرده‌اند.اهمیت این گزارش در مشخص شدن این است که صاحبان کسب‌وکار متوجه می‌شوند که کدام یک از محصولات نظر مشتریان را به خود جلب کرده و پرطرفدار شده و کدام یک نتوانسته مشتریان را جذب کند.ممکن است که یکی از محصولات بسیار عادی به نظر برسد اما بین مشتریان محبوب باشد.شما می‌توانید با استفاده از این گزارش، محصولاتی که پرطرفدارند را افزایش داده و سبب وفادار ماندن مشتری‌های خود شوید.
    5.مشتریان سودآور: گزارش مشتریان سودآور CRM، یکی از گزارش‌هایی است که کسب‌وکارها از آن غافل می‌شوند.شما باید سودی که از هر مشتری بدست می‌آورید را محاسبه کرده و از خرید آنها آگاهی کامل پیدا کنید، این کار سخت و زمان‌بر است ولی می‌تواند کمک بزرگی برای ادامه چرخه زندگی کسب‌وکار شما باشد.
  • Landing Page یا صفحه فرود، اولین فرصتی است که شما می‌توانید یک تصویر فوق‌العاده از سایت خود در ذهن کاربران، ایجاد کند.زیرا صفحه فرود، صفحه‌ای است که یک کاربر پس از وارد کردن نام سایت شما در URL مرورگر خود یا ورود از طریق صفحات شبکه‌های اجتماعی و ایمیل ارسالی سایت شما، با آن مواجه می‌شود.صفحه فرود در حقیقت صفحه‌ای است که کاربر بدون جستجو، محتوای مورد نظر خود را در آنجا یافته‌است.جا دارد که ذکر کنم، این صفحه هم می‌تواند باعث موفقیت و هم شکست شما شود.
    برای اینکه صفحه فرود شما موفقیت آمیز عمل کند باید به نکات زیر توجه کنید:
    نکات اصلی مربوط به محتوا
    -    در ساختار صفحه فرود شما، باید از عکس‌ها، اینفوگرافیک‌ها و تیزرهای کوتاه استفاده شده‌باشد.حتما توجه داشته باشید که در تمام مواردی که ذکر شد، باید پیام شما به مخاطب بیان گردد و نه محتوایی که به موضوع اصلی ارتباط نداشته باشد.
    -    برای رساندن پیامتان، می‌توانید از لیست‌های فهرست‌وار استفاده کنید چون اکثر کاربران علاقه‌ای به خواندن مطالب پر حجم ندارند.
    -    محتوای خود را با زبان ساده بیان کنید.
    -    یک تیتر مناسب و مرتبط با محتوای مورد نظرتان، در صفحه فرود خود قرار دهید.
    -    اگر صفحه شما به همراه یک فرم درخواست انجام فعالیت Call To Action است، سعی کنید مجموع آن را به یک جمله ساده خاتمه دهید واگر توانایی خلاصه کردن دستور مورد نظر را ندارید، آن را مطالعه کرده تا دریابید که متن CTA شما عاری از هر گونه ابهام است.
    -    اگر برای گرفتن اطلاعات بیشتر نوشته‌ای ایجاد کرده‌اید، آن را درشت کرده و سپس آیکونی در کنار آن قرار دهید.
    نکات مربوط به ایجاد فرم تماس:
    -    می‌توانید یک Call To Action با عنوان "اطلاعات بیشتر را برای من ارسال کنید" در بالای صفحه فرود خود ایجاد کرده و با استفاده از آن اطلاعات کاربران را دریافت کنید.
    -    از یک تیتر ساده استفاده کنید
    -    در بالای فرم ارتباطی خود از یک عکس ساده استفاده کنید که به محصول شما مرتبط باشد.
    -    در صفحه درخواست فرم ارتباطی، یک محل دریافت کد امنیتی ایجاد کنید تا Spam ها نتوانند درخواست ارسال فرم بدهند.
    -    به جای دکمه ثبت از دکمه‌ای جدید با نام "اطلاعات بیشتر را دریافت کنید" استفاده کنید.
    -    در محل تکمیل اطلاعات کاربر، جای عکس و اطلاعات کاربر از یک نمونه ساده استفاده کنید.یعنی در محل اسم، کلمه نام، در جای عکس هم از یک عکس نامشخص که نمایانگر انسان باشد، استفاده کنید.
    -    از ایجاد یک فرم حفظ حریم خصوصی و فرم ضد اسپم در کنار ایمیل خود استفاده کنید.

Go To
Page Size
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت نرم نگاران آرمیتیس بوده و استفاده از محتوای آن و یا نمونه پروژه ها و محصولات با نام های فوق جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.
Copyright © 2011 Armitis.com Software Co. All Rights Reserved.

هفته نامه

(دریافت مطالب جدید به صورت هفتگی)

آدرس پست الکترونیکی

عضویت در خبرمایه

خواندن وبلاگ از طریق فید خوان ها مثل گوگل ریدر