خبرنامه پیامکی

برای عضویت در خبرنامه پیامکی تخته سیاه عدد 9 را به شماره 3000616177 ارسال نمایید
  • حتما تا به حال به این مشکل برخورد کرده‌اید که برای خرید یک محصول به فروشگاه‌های متعدد مراجعه کنید. اتفاقا همیشه به این موضوع فکر می‌کردید که اگر محصولی که می‌خواهم وجود نداشته باشد باید چه کار کنم؟

    امروزه با توجه به افزایش روز افزون فروشگاه‌های اینترنتی می‌توان گفت که خرید یک محصول خاص خیلی هم سخت نیست. اما در میان این همه فروشگاه اینترنتی کدام فروشگاه مناسب است. چه فاکتور‌هایی باعث پرواز یک کسب‌و‌کار و از بین رفتن کسب‌و‌کار دیگر می‌شوند؟ ممکن است در حال حاضر یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید و یا اینکه تا به حال به فکر طراحی فروشگاه اینترنتی افتاده باشید. اگر به دنبال یافتن پاسخ برای این سوالات هستید، به جای درستی مراجعه کردید. در این مقاله قصد داریم تا در مورد ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی موفق صحبت کنیم.

    استفاده از تصاویر با کیفیت

    همانطور که می‌دانید افراد قبل از خرید محصول از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها محصول را کامل برانداز می‌کنند و اگر این محصول باب میل ایشان بود و احساس خوبی منتقل کرد، آن را خریداری می‌کنند. در فروشگاه‌های اینترنتی به این دلیل که نمی‌توان محصولات را از تمام جهات مشاهده کرد، باید این حس به درستی منتقل شود و این کار توسط تصاویر انجام می‌شود. اما نه هر تصویری! تصویری که استفاده می‌کنید باید دارای کیفیت بالایی باشد. هر چه کیفیت آن بالاتر باشد، فرد بیشتر ترغیب به خرید محصول می‌شود.

    بهتر است برای محصولات خود از عکس‌های آماده استفاده نکنید و تا جای ممکن عکس‌برداری را خود انجام دهید.

     

    سادگی و راحتی سایت الویت اول باشد

    یکی از دلایلی که افراد به فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه می‌کنند این است که از ترافیک، هزینه‌های جانبی و ... دوری کنند و هنگام استراحت به خرید محصولات خود بپردازند. به این معنی که کاربران به دنبال راحتی هستند. حال اگر کار با وب‌سایت شما ساده نباشد، قطعا کاربر فروشگاه‌های دیگر را ترجیح خواهد داد. هدف از طراحی سایت اختصاصی و فروشگاه اینترنتی خرید محصول در زمان کوتاه و به ساده‌ترین حالت است.

    تمام تلاش خود را انجام دهید تا کاربر به سادگی بتواند محصول مورد نظر را به دست آورد.

     

    اطلاعات را کامل وارد کنید

    همانطور که عکس محصول از اهمیت بالایی برخوردار است، ویژگی‌ها و توضیحات آن نیز حائز اهمیت هستند. کاربر هنگامی که برای خرید محصولی به وب‌سایت مراجعه می‌کند، باید به پاسخ تمام سوالات خود برسد. به این فکر کنید که قصد دارید لپ‌تاپ لنوو تهیه کنید. از سایتی این محصول را تهیه خواهید کرد که اطلاعات کامل در مورد این محصول را نوشته باشد یا وب‌سایتی که اطلاعاتی ناقصی قرار داده باشد؟ حتی ممکن است به وب‌سایت دوم اعتماد هم نکنید.

    از طرفی اضافه کردن اطلاعات باعث بهبود سئو سایت شما می‌شوند. هر چه اطلاعات ارائه شده کامل‌تر باشد، گوگل امتیاز بالاتری به شما اختصاص می‌دهد.

     

    استفاده از نظرات کاربران

    قطعا قبل از خرید هر محصولی از سایر افراد که این محصول را تهیه کرده‌اند سوال پرسیده‌اید و نظر آن‌ها را در مورد استفاده از محصول مورد نظر بدست آورده‌اید. این موضوع را باید بدانید که کاربران هنگامی خرید خود را نهایی می‌کنند که تجربه دیگران در مورد تهیه محصول مورد نظر بدانند. خیلی از کاربران هنگام خرید محصول ابتدا بخش دیدگاه‌ها را می‌خوانند و سپس به بخش ویژگی‌ها مراجعه می‌کنند. تمام تلاش خود را انجام دهید تا مشتریان شما ترغیب به ایجاد دیدگاه برای محصولات خریداری شده از شما شوند.

    واکنش گرایی و دیگر هیچ

    تا به حال شده که توسط تلفن‌همراه به وب‌سایت‌هایی مراجعه کرده و همه‌چیز را بهم ریخته دیده باشید؟ همه چیز بیش از حد کوچک یا بزرگ باشد. دکمه‌ها بهم ریخته باشند. خلاصه هر بهم ریختگی که باعث ایجاد استرس یا کلافگی شما بشود. به طراحی وب‌سایت برای انواع تلفن‌های‌همراه و تبلت‌ها، طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا می‌گویند.

    امروزه بیش از نیمی از جستجو‌ها در گوگل و بیش از 80% خرید‌ها توسط تلفن‌های‌همراه انجام می‌شود. همچنین خیلی از افراد ممکن است سالی یک بار کامپیوتر خود را روشن نکنند اما مدام از گوشی استفاده کنند. همین امر نشان‌دهنده اهمیت طراحی واکنش‌گرا است. اگر وب‌سایت شما واکنش‌گرا نیست، باید این موضوع را الویت اول خود قرار دهید و این موضوع را بدانید که اگر وب‌سایت شما در حالت واکنش‌گرا به خوبی عمل نکند به هیچ عنوان به رتبه‌های بالا گوگل نخواهید رسید. تا هنگامی که این بخش به‌طور‌کامل بهینه نشده است، به بهینه‌سازی سایر ویژگی‌ها فکر نکنید.

     

    امنیت و پشتیبانی

    امنیت نیز یکی دیگر از فاکتور‌های مهم برای فروشگاه‌های اینترنتی است. کاربران قبل از خرید، از به سرقت رفتن اطلاعات خود می‌ترسند و بسیاری به همین دلیل فقط از وب‌سایت‌های بزرگ خرید می‌کنند. هر چه امنیت شما بیشتر باشد، کاربران اعتماد بیشتری به شما می‌کنند.

    موضوع مهم دیگر پشتیبانی است. بسیاری از کاربران وجود دارند که نحوه خرید را به خوبی نمی‌دانند و یا حتی سوالی در مورد محصول دارند. همانطور که بالاتر گفتیم کاربران هنگام مراجعه به هر صفحه باید پاسخ تمام سوالات خود را به دست آورند. پشتیبانی خوب باعث می‌شود تا کاربران نسبت به شما اعتماد بیشتری داشته باشند و خرید خود را در وب‌سایت شما ثبت کنند.

     

    سرعت بالا

    می‎توان گفت که سرعت زیر مجموعه سادگی و راحتی است. به این صورت که هر چه سرعت سایت بالاتر باشد، کاربران بیشتر در سایت شما می‌مانند. قطعا سایت‌هایی را مشاهده کرده‌اید که ثانیه‌ها باید انتظار کشید تا بارگذاری شوند و بتوانید وب‌سایت را مشاهده کنید. سرعت سایت یکی از فاکتور‌های حیاتی برای فروشگاه اینترنتی است. اینکه سایت شما در کمتر از 4 ثانیه بارگذاری شود یعنی سرعت شما خوب است. با هر ثانیه که این عدد افزایش می‌یابد، بسیاری از کاربران از وب‌سایت شما خارج می‌شوند. به همین دلیل باید بهینه‌سازی سرعت یکی از الویت‌های مهم شما باشد.

    کار کردن روی کلمات محلی

    اینکه کاربران بتوانند علاوه بر کلمات پر رقابت، با کلمات محلی شما را نیز پیدا کنند یکی از فاکتور‌های بسیار مهم است. به طور مثال هنگامی که شخصی کلمه خرید آجیل در مشهد را جستجو می‌کند با تعدادی سایت محلی رو‌به‌رو می‌شود. نه تنها فروشگاه‌ها بلکه این موضوع برای شرکت‌ها نیز بسیار مهم است. هنگامی که طراحی سایت فروشگاهی در مشهد را جستجو می‌کنید با طراحان سایت بسیاری رو‌به‌رو خواهید شد که یکی از آن‌ها شرکت نرم‌افزاری ویستا می‌باشد.

     

    نتیجه گیری

    در این مقاله تلاش کردیم تا به ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی موفق بپردازیم. علاوه بر نکاتی که ارائه کردیم، نکات مهم دیگری نیز وجود دارند اما آن‌ها در مرحله اول بهینه‌سازی الویت بالایی ندارند. اگر نیاز دارید تا وب‌سایت فروشگاهی موفقی بدست آورید، پیشنهاد می‌کنیم تا "طراحی فروشگاه اینترنتی ویستا" را جستجو کرده و مطالب موجود در این صفحه را نیز با دقت بخوانید. نکاتی که در این صفحه ذکر شده‌اند که به شما در ادامه مسیر کمک خواهند کرد.

  • https://lh3.googleusercontent.com/R0EKb4Y7snnDeYrwA3XN8bv8kf_p6VdZycd3F9g0WPseJJuat0FIcDN2nEQ64OJAjvXiJp8Mmr4yPDkRE3X9YJ4Qeil_vq4qsG1XtVcm-Nrc3K87V9oznc0DDhfJ1h86m68m_Q=s0

    امروزه برای پوشش کف منازل و ساختمان‌های اداری می‌توان از روش‌های گوناگونی استفاده کرد. برای مثال: کفپوش موکت، کفپوش کاشی، کفپوش لمینت، کفپوش چوب، کفپوش مرمر و همین طور کفپوش وینیل یا پی‌وی‌سی به شکل گسترده‌ای در طراحی و دیزاین ساختمان‌ها به کار می‌روند. ما در این مقاله از سنجاق شما را با مزایای هریک از این روش‌ها آشنا می‌کنیم. با سنجاق همراه باشید.

    کفپوش موکت

     

    https://lh6.googleusercontent.com/ZAG5tcUAERx4WOADpYedyVzgfzlz378GxHjRlwQsYtdVVARtYCD-yQnzrmhwl9wTcJW-1QBzKuN64GlZsfeD5qSQLBsjzSQPYmxBZm6OhpfTKuHakuJ1-jdTtdg0W4L5cCqaPA=s0

    از کفپوش موکت برای پوشش کف اتاق و همین طور داخل راهروها استفاده می‌شود. البته در سال‌های اخیر با رونمایی از انواع و اقسام کفپوش های جدیدتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر، تا حدودی محبوبیت خود را از دست داده است. اما نکته‌ای که نمی‌توان آن را نادیده گرفت این است که موکت به فضای داخلی منزل شما جذابیت و زیبایی زیادی می‌بخشد. فرش کردن اتاق خوب و اتاق کودک با موکت یک انتخاب بسیار مناسب است. کفپوش موکت در منزل باعث می‌شود تا خانه دنج‌تر به نظر برسد و شما احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

    بسیاری از طرح‌ها و مدل‌های موکت نسبت به کفپوش های چوبی و یا سرامیکی ارزان‌تر هستند. البته این مسئله را نیز در نظر داشته باشید که آن ها می‌توانند گردوغبار، لکه و بو را در خود نگه دارند. این مسئله می‌تواند منجر به بروز آلرژی یا سایر حساسیت‌ها در اهل خانه شود. از انواع موکت می‌توان به موکت‌های پشمی، تافتینگ، پلی‌استر، اولفین، نایلونی و کبریتی اشاره کرد.

    اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت کفسابی را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کفسابی در تهران باشید می‌توانید درخواست کفسابی ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

     

    کفسابی و کفپوش کاشی

    https://lh4.googleusercontent.com/07_OtkC7D7DAmvzQ4cn3i70v8EcPZcc1QI5UVgBZWYNhReO3TsYLblQFNG-803qczuCPeIdiOXFS1gEJ4EAZa0tN6T-64aDFECOc6Qo8rvfnB6uymZ2ZH09rL5x4nqkuVgj9Sg=s0

    یکی دیگر از انواع پرطرف‌دار کفپوش برای منازل کفپوش های کاشی هستند. کاشی‌ها از تنوع بسیار زیادی برخوردارند. شما می‌توانید هر طرح و شکلی را به کمک کاشی‌ها خلق کنید. به کمک کاشی می‌توان ظاهری زیبا و فوق‌العاده به فضای داخلی منزلتان ببخشید.

    کفپوش کاشی می‌تواند در بلندمدت به ارزش خانه در زمان فروش اضافه کند. شما به عنوان صاحب خانه باید بدانید که متاسفانه کاشی عایق خوبی برای گرما نیست و در نتیجه کف منزل شما در زمستان سرد خواهد بود. البته مساله دیگر در نصب کاشی نیز تخصصی و دشوار بودن مراحل نصب آن است. برای نصب کاشی نیاز به ابزارهای خاص است و باید کار را به متخصصان بسپارید. البته نمی‌توان انکار کرد که کفپوش کاشی به سبب دوام و همین‌طور تنوع بالا همیشه گزینه مناسبی است.

     

    کفپوش لمینت

    https://lh4.googleusercontent.com/Da6HurlyfQkRWLKydiWOC6oHReoLU5eUTxhKePJ8dcbAcurZcwex0esBDLQHk8zGeUeylkW7zVb4zXNaHiHwbB-pUoea-Wwj2FYWWrIeBfeRFLa3OwD5KZ-hLAbsQ_TLJ4k6hA=s0

     

    کفپوش لمینت در انواع و اقسام طرح‌ها تولید می‌شود. لمینت می‌تواند شباهت زیادی به انواع سنگ مرمر، سرامیک و یا حتی کفپوش چوبی داشته باشد. در نتیجه بسیاری از افرادی که علاقه‌مند به نصب کفپوش های این‌چنینی در منزل خود هستند اما می‌خواهند هزینه کمتری بکنند به سراغ کفپوش لمینت می‌روند. کفپوش لمینت بسیار متنوع و به قولی همه کار است. خوشبختانه نصب سریع و همین‌طور طول عمر بالای این نوع کفپوش باعث می‌شود که به ارزش خانه شما بیفزاید.

    البته ظاهر همه چیز نیست و هرکسی می‌تواند تفاوت بین کفپوش چوبی و لمینت را متوجه شود. به همین دلیل است که همچنان بسیاری ترجیح می‌دهند تا از کفپوش چوبی استفاده کنند.

    کف پوش چوبی

    https://lh3.googleusercontent.com/9ySKHyAoeFYFLLktmvpnx0q76pYCb1KfsjQVrHJab9uPfDk4xktR60kxZ4uIwBD0m_ZwD9gP2gQbcKGAI1abrZ6glYmabh6iH1TNEIsC1i66agw_Y2DdsGI2xbRrsJbn8bTcSQ=s0

    دلیل علاقه‌مندی مردم به کفپوش های چوبی علاوه بر زیبایی این است که بر ارزش خانه در زمان فروش می‌افزایند. کفپوش های چوبی تنوع بالایی دارند و از مدل‌های ساده با ظاهری روستایی گرفته تا مدل‌های مدرن‌تر به بازار عرضه شده اند. هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین زیبایی ظاهری و همین‌طور احساس کفپوش چوبی شود. این کفپوش باعث ایجاد گرمی و همین‌طور احساس دنج بودن در منزل می‌شود. با نصب کفپوش چوبی تکه‌ای از طبیعت را به منزل خود می‌آورید.

    بااین‌وجود تنها مشکل در نصب کفپوش چوبی هزینه بر بودن آن است. متأسفانه کفپوش چوبی سخت بسیار گران است. اما این مسئله را نیز در نظر داشته باشید که این کفپوش قابل شستشوست و با هر بار تمیزکردن مانند روز اولش می‌درخشد.

    کفپوش مرمر

    https://lh5.googleusercontent.com/81s2tWyQsqMROxUA0JNRjQrdxJwS3GIODX-4SCz4kcGEKsuWBdt2qSX5NAsJE0YDZKg15qKSeu-38vDaFyD3uJ_kNU5PozWIMp4KRN4YvSyr5uNlj2Uw6RMJTRsCLUsCncknKA=s0

    یکی از لوکس‌ترین و زیباترین انواع کفپوش برای منازل کفپوش مرمر است. در روزگار گذشته از سنگ مرمر تنها در کاخ‌ها و همین‌طور ساختمان‌های کلیسای سلطنتی استفاده می‌شد. سنگ مرمر به نسبت سایر کفپوش ها بسیار گران‌تر هستند اما این گرانی در قبال زیبایی بی‌نظیری که به فضا می‌بخشند چیزی نیست. سنگ مرمر نوعی از سنگ‌های طبیعی است که به شکل مستقیم از معادن استخراج می‌شوند. به دلیل طبیعی بودن این سنگ به آب اجازه می‌دهد تا به کف نفوذ کند. سنگ‌های طبیعی مرمر ظاهری شفاف و منحصربه‌فرد دارند. این کفپوش در منزل شما خواهد درخشید و به آن ظاهری لوکس و منحصربه‌فرد خواهد داد.

    البته ذکر این نکته ضروری است که مرمر یک سنگ نرم است و می‌تواند مستعد خط‌وخش، ترک و همین‌طور سایر آسیب‌های فیزیکی باشد. به همین دلیل همیشه توصیه می‌شود که در زمان نصب کفپوش مرمر همیشه تعدادی سنگ اضافی نیز خریداری کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید قطعات آسیب‌دیده را با سنگ جدید جایگزین کنید.

    کفپوش وینل

    https://lh6.googleusercontent.com/Uy4NX6zRJFrtoHl1koUOAGfupEE41LJAsPT82YdFnhR6Hkr6xN0m-ra2FtswzOKK0cJ-7qu0vtvkrroLwN3iNS1m6UzpwNjdF_FzIRvrERXJxxnMA75oU2unc_f5ddC8_mTZ2w=s0

    مهم‌ترین مزیت کفپوش های وینل این است که به‌شدت متنوع هستند. تنوع بالا و طرح‌های رنگارنگ، همه‌کاره بودن، نصب آسان، ضد آب، ضد لغزش، مقرون‌به‌صرفه هستند و برای کاهش نویز و سروصدا نیز بسیار مناسب‌اند.

    کفپوش وینل یا پی‌وی‌سی به صورت کاشی و یا ورقه عرضه می‌شوند. همیشه به سراغ انواع مرغوب کفپوش وینل بروید چرا که آن ها بادوام و ضدلک بوده و در مقابل خط‌وخش بسیار مقاوم هستند. به‌هیچ‌وجه کیفیت را فدای ارزانی نکنید و حتماً از مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین مدل‌های موجود در بازار خریداری کنید.

    ما در این مقاله به هزینه کفسابی و انواع کفپوش ها پرداختیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

     
  • https://lh5.googleusercontent.com/tbwaU47F2VoZIDDGTQR4kBeYxPYI2Vdb-XkKCi5RCesR29ORA8JfJd1lg46U2YbLnKwEBX0-hJ9EkZfiR2qH5UfU8_x75t_C5oZ5e2gmV-M2bTmhTorNkSYZsLot=s0

    شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که با دیدن درست کار نکردن آبگرمکن منزل وسوسه شوید به جای تماس با تعمیرکار خودتان دست‌به‌کار شوید. شما می‌توانید برای عیب‌یابی اقدامات اولیه را انجام دهید که ممکن است در برخی موارد بسیار سودمند باشد. البته یادتان باشد که همیشه باید انجام سرویس سالیانه و همین‌طور تعمیر آبگرمکن منزل را به افراد متخصص بسپارید. ما در این مقاله از سنجاق به برخی نکات اولیه در عیب‌یابی آب‌گرم‌کن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

    در این مقاله نکاتی برای عیب‌یابی و رفع رایج‌ترین و ساده‌ترین مشکلات آبگرمکن برای شما عزیزان ارائه شده است. در ادامه فهرستی از تعمیرات جدی‌تر را نیز برایتان آورده‌ایم. توصیه سنجاق این است که بدون داشتن تخصص در زمینه تعمیرات آبگرمکن؛ به‌هیچ‌وجه برای رفع این مشکلات اقدام نکنید.

    اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت تعمیر آبگرمکن را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن تعمیرکار آبگرمکن در تهران باشید می‌توانید سفارش برای تعمیر آبگرمکن ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

    در تعمیرات آبگرمکن اصل ایمنی را فراموش نکنید

    با وجود اینکه ما در این مقاله راهکارهایی جهت عیب‌یابی کلی آبگرمکن ارائه می‌دهیم؛ اما همیشه تاکید ما بر این است که بسیار احتیاط کنید. در صورت هرگونه اشتباهی در تعمیر آبگرمکن می‌تواند خطرآفرین باشد. گاز موجود در آبگرمکن های گازی مستعد انفجار است. از طرفی دیگر آبگرمکن های برقی نیز دارای قطعاتی هستند که به ولتاژ بالایی از برق متصل می‌باشند. علاوه بر خطر انفجار و برق‌گرفتگی، هر دو نوع رایج آبگرمکن حاوی مقدار زیادی آب داغ و سوزان هستند که در صورت بی‌احتیاطی می‌تواند فاجعه بیافریند.

    مشکلات جدی آبگرمکن که باید بلافاصله با متخصص تماس بگیرید

    https://lh6.googleusercontent.com/zv2O2Zk1nWtt-Y6NCBkzMP6mZLI17-1K3tXnaqhnK1eHNTNx1-CDo_LLN2SwIum5I3Drw5ZdWYw8SLcU-9Y_4EEbKrPD9ntpGM7_r9h7Ja5-UVT_pmzXhYJIBqhF=s0

    گفتیم که برخی از مشکلات ایجاد شده در آبگرمکن را باید تنها به افراد متخصص این حوزه بسپارید. یادتان باشد بلافاصله پس از مواجه شدن با هرکدام از این مشکلات، بلافاصله با یک تعمیرکار تماس بگیرید. با این کار از بروز اتفاق‌های ناگوار بعدی که ممکن است جان شما و عزیزانتان را به خطر بیندازد پیشگیری خواهید کرد.

    صدای غرش، جیرجیرکی، یا صدای بلند آبگرمکن

    این صداهایی که حین کارکردن آبگرمکن می‌شنوید نشانه تجمع رسوب در داخل آبگرمکن است. در واقع رسوب می‌تواند لایه‌ای در داخل لوله‌ها و اجزای داخلی آبگرمکن ایجاد کند. بعد از اینکه در اکثر گرما آب به جوش می‌آید؛ این رسوب نیز داغ شده و در نتیجه حباب‌های هوای داخل آن نیز می‌ترکند و منجر به صداهای این‌چنینی می‌شوند.

    اقدام اولیه برای رفع این مشکل خارج کردن رسوب اسک که البته همیشه مشکل را به‌کلی حل نمی‌کند. اگر حتی پس از شستشوی مخزن و لوله‌های دستگاه همچنان صداهایی می‌شنوید، این به این معناست که دستگاه شما مستعد ترک خوردن و همین‌طور نشتی است. متأسفانه در این صورت باید دستگاه را به‌کلی تعویض کنید. جهت حفظ ایمنی شما به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌کنیم که خودتان جهت تعویض یا نصب آبگرمکن دست‌به‌کار شوید.

    تعمیر نشتی آبگرمکن

    https://lh5.googleusercontent.com/jDerSlU0PflMlug8YuLUpAwhfwBvDMv4YomRRrS-8rrI4XDdvIPapP5Lop6elMCE0oGFQMKDahnTnubzOuQZNRZm5ULFWjsTAm1cBn2P7qlwuUgXCx93DCoSkEXn=s0

    بعد از اینکه متوجه وجود نشتی در آبگرمکن خود شدید؛ باید چند اقدام را انجام دهید. البته این کارها به معنای تعمیر آبگرمکن و یا حل مشکل نیستند. این کارها کمک می‌کنند تا زمان رسیدن تعمیرکار آبگرمکن از بدتر شدن مشکل جلوگیری کنید. مراقب آب خارج شده از آبگرمکن باشید. این آب در اغلب موارد بسیار داغ است.

    در ابتدا باید منبع تغذیه آبگرمکن را خاموش کنید. برای آبگرمکن های گازی باید شیر گاز را ببندید و برای آبگرمکن های برقی نیز باید کلید برق را خاموش کنید تا دستگاه از کار بیفتد.

    حالا باید شیر آب ورودی به دستگاه را ببندید تا از جریان آب به داخل آن جلوگیری شود. حالا باید بلافاصله با تعمیرکار آبگرمکن تماس بگیرید. ممکن است مشکل شما به‌سادگی بستن اتصالات شل و یا تعویض شیر تخلیه باشد. درهرحال نباید بی‌گدار به آب بزنید و یادتان باشد که در صورت گرم بودن آب و همین‌طور فشار؛ ممکن است آب داغ به بیرون پاشیده و برای شما مشکل‌آفرین شود.

    خروج آب کدر، نارنجی یا قرمز از آبگرمکن

    در صورت مشاهده خروج آب کدر یا به رنگ زنگ‌زده از شیر آب گرم؛ احتمالاً ایراد را به لوله‌های آب خود نسبت بدهید. اگر این مسئله بعد از تعویض لوله‌های آب رخ دهد چطور؟ آب کدر و بوی فلز نامطبوع در آب نشانه این است که رسوبات معدنی از آبگرمکن وارد لوله‌ها شده‌اند. علاوه بر این نشان‌دهنده این مسئله است که مخزن نیز کاملاً زنگ‌زده است.

    عیب‌یابی آبگرمکن در منزل توسط خودتان

    رایج‌ترین مشکلات در مورد آبگرمکن های خانگی عبارت‌اند از عدم خروج آب گرم یا کم‌فشار بودن آب گرم خروجی. ما در ادامه به ذکر نکاتی برای عیب‌یابی مشکل در صورت بروز چنین نشانه‌هایی پرداخته‌ایم.

    این نکته را به خاطر داشته باشید:

    دلیل رایج برای عدم خروج آب گرم و یا کم‌فشار بودن آن این است که مصرف آب خانگی شما از ظرفیت مخزن شما بیشتر شده است. در اغلب موارد در صورت بازبودن دو دوش یا روشن بودن ماشین ظرف‌شویی و همین‌طور ماشین لباسشویی در زمان استحمام؛ این مشکل رخ می‌دهد. اگر این مسئله برای شما مکرر اتفاق می‌افتد؛ باید به فکر ارتقای آبگرمکن خود به یک ظرفیت بالاتر باشید. برای رفع این مشکل بهتر است از یک لوله‌کش متخصص مشاوره بگیرید تا شما را در انتخاب آبگرمکن مناسب یاری کند.

    عیب‌یابی و تعمیر آبگرمکن گازی

    یکی از دلایل اصلی ایراد در عملکرد آبگرمکن گازی این است که شمعک خاموش شده است.

    1. ابتدا چک کنید و ببینید که شمعک خاموش شده است یا خیر.

    2. در صورت خاموش بودن شمعک، باید دوباره آن را روشن کنید. با روشن شدن شمعک پس از مدتی دوباره آب گرم می‌شود.

    3. اگر موفق نمی‌شوید تا شمعک را روشن کنید؛ بهتر است کار را به یک لوله‌کش حرفه‌ای بسپارید. بهتر است از خطرات احتمالی نشت گاز جلوگیری کنید.

    عیب‌یابی و تعمیر آبگرمکن برقی

    یکی از دلایل قطع آب گرم این است که کلید برق خاموش شده و یا فیوز منفجر شده است.

    1. ابتدا مطمئن شوید که جریان برق وصل باشد.

    2. در صورت قطعی برق، جعبه مدار را بررسی کنید تا ببینید دلیل اتصال چیست. ممکن است فیوز سوخته باشد.

    3. ترموستات را پیدا کرده و دکمه تنظیم را دوباره فشار دهید.

    4. باید در حدود 10 الی 15 دقیقه بعد آب گرم شود. در غیر این صورت جهت رفع مشکل باید یا تعمیرکار آبگرمکن تماس بگیرید.

    ممکن است پیداکردن مشکل و ایراد آبگرمکن برای افراد تازه‌کار کمی سخت و پیچیده باشد. علاوه بر این ممکن است نتوانید متوجه شوید که آیا بخاری شما قابل تعمیر است و یا نیاز به تعویض دارد. بهترین گزینه همیشه این است که این کار را به یک فرد متخصص بسپارید. یادتان باشد که سلامت و ایمنی شما از همه چیز مهم‌تر است. ما در سنجاق شما را با بهترین متخصصان و تعمیرکاران آبگرمکن در شهر خودتان آشنا می‌کنیم.

    امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

     
  • گرما، همیشه از نیاز های مهم همه مردم بوده است. می توان گفت که شاید تأمین گرما در کنار امنیت، یکی از دلایلی بود که انسان ها را به فکر ساختن مسکن انداخت. وجود یک محیط بسته نسبت به حضور در یک فضای باز میتواند احساس سرما را به حد چشم گیری کاهش دهد. اما از آنجا که کمبود امکانات یک معظل بزرگ به حساب می آمد، نیاز بود تا از یک گرم کننده مناسب استفاده شود.

    آتش، ابتدایی ترین ابزار گرم کردن افراد شناخته میشود. اما همانطور که شما بهتر می دانید، آتش، مشکلات بسیاری را به همراه داشت و نمی توانست به عنوان ابزاری مطمئن برای گرم کردن محیط خانه به کار رود.

    به مرور زمان و طی گذشت سال ها، نمونه های مختلفی از ابزار های گرمکن ساخته شدند که به مرور زمان، مشکلات گرم کننده های پیش از خود را برطرف می کردند.

    بخاری های هیزمی، بخاری های نفتی، بخاری های گازی و بخاری های برقی به عنوان سیر تکاملی بخاری ها شناخته می شوند. بخاری های گازی، امروزه مورد استقبال ترین و فراگیر ترین نوع بخاری هستند که در اکثر خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

    نکته ای که در استفاده از تمامی لوازم خانگی یک فاکتور بسیار مهم تلقی می شود، برقراری امنیت است. امنیت یکی از مهم ترین پارامتر هایی است که همیشه جزو دغدغه های همه افراد بوده است. سیر تکامل ساخت و طراحی بخاری ها نیز بر همین اساس شکل گرفته است و همچنان این روند ادامه دارد.

    بخاری های هیزمی و نفتی به حد زیادی امنیت را سلب می کردند و این یعنی هر لحظه امکان آتش سوزی فراگیر وجود داشت. اما به ترتیب که بخاری های گازی یا برقی به روی کار آمدند، بسیاری از این نگرانی ها کاهش یافت. البته باید در نظر داشت که در استفاده از تمامی ابزار ها، رعایت پروتکل ها، جهت جلوگیری از رخداد هر گونه اتفاق الزامی است. بخاری ها و ابزار های گرم کننده نیز از این قائده مستثنی نیستند.

    اگر بخواهیم مقداری جزئی تر به انواع بخاری ها توجه کنیم، به این نتیجه می رسیم که در یک بازه زمانی، بخاری هایی با عنوان بخاری های بدون دودکش معرفی شده و وارد خانه ها و محیط کار شدند و کم کم جایگاه خود را در بازار پیدا کردند. اما این سوال برای کاربران وجود داشت که چگونه می شود که یک بخاری بدون دودکش بتواند با امنیت کامل کار کند. همین تفکرات باعث میشد که شاید آن ها از استفاده از این بخاری های بدون دودکش صرف نظر کرده و استفاده از همان بخاری های گازی را ترجیح دهند.

    از توصیه هایی که در استفاده از بخاری های بدون دودکش می شود این است که از این بخاری ها در مکان های کوچک و همچنین در محیط هایی که اکسیژن کم است استفاده نشود. با وجود اینکه امن بودن بخاری های بدون دودکش تأیید شده است اما باز هم ترسی در وجود افراد در رابطه با استفاده از آن وجود دارد.

    اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که از بخاری های بدون دودکش هراسانید، ما فراخوان خبری خوش را برای شما داریم. بخاری های ژاپنی، امن ترین نوع بخاری های بدون دودکش.

    به بخاری ژاپنی می توان عنوان بخاری امن را داد.

    این بخاری های امن، بسیار هوشمند هستند و توانسته اند بسیاری از نگرانی های شما را از بین ببرند. از طرف دیگر، بخاری های ژاپنی بسیار کم مصرف هستند و مصرف سوخت آن به نسبت بخاری های معمولی ایرانی به میزان یک چهارم کم تر است. یعنی شما در کنار امنیت، مصرف کم سوخت و بسیاری از مزایای دیگر را نیز تجربه خواهید کرد. بهتر از این چه می خواهید؟ یک بخاری هوشمند، با امنیت بالا، کم مصرف و چندین مزیت دیگر که در ادامه به تفصیل به آن ها خواهیم پرداخت تا هر چه بیشتر شما را با آن آشنا کنیم.

    بخاری ژاپنی

    با ما همراه باشید.

    اگر به خاطر داشته باشید، در ابتدای مقاله ذکر کردیم که بخاری ژاپنی امن هست. اما ما امنیت را از منظری دیگر مورد توجه قرار دادیم. در کنار امنیتی که بخاری های ژاپنی در مورد گاز های سمی فراهم کرده اند، شیطنت های کودکان شما نیز در طراحی این بخاری مورد توجه قرار گرفته است. شاید متعجب شده باشید که این جمله به چه معناست.. به راحتی می توانید بخاری را روشن کرده و حالت قفل کودک را فعال کرده و دیگر نگران چیزی نباشید.

    مزیت دیگر این بخاری هوشمند، سنسور های مختلفی است که در آن تعبیه شده است. سنسور مونواکسید کربن، حساسیت به ضربه و اندازه گیری دمای محیط از جمله سنسور هایی هستند که در جهت تأمین امنیت و افزایش کارایی در بخاری ژاپنی قرار گرفته است. در توضیحات تکمیلی درباره مباحثی ک گفته شد، خوب است که بدانید اگر سنسور های بخاری های ژاپنی حس کنند که گاز های سمی در محیط اتاق یا محل کار پراکنده شده است، بطور خودکار بخاری را خاموش کرده تا از انفجار یا آتش سوزی احتمالی جلوگیری شود. آیا در هنگام زلزله، با وجود بخاری ژاپنی، ممکن است که خطری شما و خانواده یا همکارانتان را در یک محیط بسته تهدید کند؟ مطمئن باشید که خیر.. سنسور های حساس به ضربه، کوچکترین ضربه احتمالی را تشخیص داده و باعث خاموش شدن بخاری می شوند؛ حتی اگر به هر دلیل بخاری تکان بخورد و بیفتد، هیچ خطری شما را تهدید نمی کند.

    بخاری ژاپنی

    شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که نتوانید دمای اتاق خود را در یک دمای پایدار و یکنواخت تنظیم کنید. با زیاد کردن بخاری محیط بسیار گرم و با کم کردن آن به یکباره محیط سرد می شود. بخاری ژاپنی برای این مورد هم راه چاره ای دارد. فقط کافی است دما را روی مقدار مورد نظر خود تنظیم کنید. بخاری هوشمندی که در اختیار دارید، دمای محیط را با دمای مدنظر شما سازگار می کند.

    انواع بخاری های ژاپنی

    • بخاری ژاپنی سایز 2500 برای فضای تا 25 متری

    • بخاری ژاپنی سایز 3500 برای فضای 60 متری

    • بخاری ژاپنی سایز 4000 برای فضای 80 متری

    • بخاری ژاپنی سایز 5800 و بخاری ژاپنی 6000 برای متراژ فضای 40 تا 100 متری

    • بخاری ژاپنی سایز 8000 و 16000 بخاری برقی نفتی کارگاهی برای 150 تا 250 متر

    بخاری ژاپنی

    فروشگاه اینترنتی ویم کالا با سابقه چندین ساله در فروش انواع مدل های بخاری ژاپنی گازی برقی ، ضمن معرفی انواع مدل ها و مزیت های آن، هنگام خرید این بخاری ها مشاوره مفید به شما ارائه می دهد و خریدی مطمئن را به شما هدیه می دهد. وب سایت ویم کالا در اسرع وقت بخاری های قابل حمل را برای شما تهیه می کند. خبر خوبی که ویم کالا برای مشتریانش دارد این است که متخصصانی جهت تعمیر خرابی های این نوع از بخاری ها و کولر گازی پرتابل تمامی لوازمی که از این سایت خریداری می کنید در نظر گرفته شده تا بتوانند مشکل شما را برطرف کنند.

    برای خرید بخاری گازی ژاپنی در بانه ! میتوانید مدل خود را از بین بخاری ژاپنی های موجود در سایت ویم کالا انتخاب کرده ومیتوانید با شماره آقای مهندس کاردان 09109798010 – 09036412358 تماس گرفته و محصول مد نظر خود را سفارش دهید.

  • کولر گازی با نوعی گاز کار می‌کند که نقشی حیاتی در ساختمان کولر و عملکرد آن دارد. در این مقاله برآنیم که نقش این گاز و زمان شارژ مجدد کولرگازی را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

    شارژ گاز کولر گازی چیست؟

    https://lh6.googleusercontent.com/aEtOKeBSVWNJEo005SbQRJSONJrXhiaNywy4lDhrLSEVnaJEbvdINfCAVS16p2XDPBgaWVrIAe6qZ5VCgOnaRoQX3qKhlxhS8D7pr35cN_HNUuYkEskbLN3pzzeMrTW0_-zJvgM

    این گاز که درون ساختمان کولر به صورت مایع درمی‌آید، گرما را بین محیط‌های مختلف جا به جا می‌کند. این گاز گرما را از هوای بیرونی به خود جذب می‌کند و سپس به کندانسور فرستاده می‌شود تا دوباره به مایع تبدیل شود. این فرآیند تبدیل گاز به مایع، محیط را خنک می‌کند. سپس مایع خنک کننده دوباره به قسمت اصلی کولر باز می‌گردد و چرخه از اول شروع به کار می‌کند. سیستم کولرگازی هیچ‌وقت از مادۀ خنک کننده استفاده نمی‌کند، بلکه این ماده به صورت چرخه در کولر جریان می یابد.

    اگر می‌خواهید شارژ کولر گازی خود را به متخصصان بسپارید. در قدم اول قیمت شارژ کولر گازی را از بهترین سرویسکاران کولر گازی شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر در تهران زندگی می کنید و به دنبال یافتن سرویسکار کولر گازی در تهران باشید می‌توانید برای تجربه انتخابی آگاهانه تر سفارش برای شارژ کولر گازی ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. با در نظر گرفتن امتیاز و سابقه و کارنامه متخصصان در بازار سنجاق و نظرات مشتریان قبلی ایشان، خدمات باکیفیت تر دریافت کنید.

    چه زمانی بایستی کولر گازی را دوباره شارژ کرد؟

    به طور طبیعی، نبایستی هیچ وقت نیاز به شارژ دوبارۀ کولر پیدا کنید زیرا در ساختمان آن به اندازۀ کافی گاز وجود دارد امّا ممکن است مقدار گاز به دلایلی مانند نشتی، کم شود. این نشتی، عمر دستگاه را کم می‌کند و باعث خرابی کولر می‌شود. در ادامه با پنج نشانۀ نشتی کولر آشنا می‌شوید:

    1. از دریچۀ کولرگازی باد گرم و یا ولرم می‌وزد:

    اگر باد خارج شده از کولر گازی، گرم است و کولر مثل قبل، محیط منزل را خنک نمی‌کند؛ احتمالاً نشتی‌ای در قسمت گاز کولر وجود دارد. این نشتی باعث می‌شود که کولر نتواند مثل گذشته، هوای گرم را جذب و آن را خنک و به درون خانه بفرستد.

    1. دستکاری در تنظیمات ترموستات کولرگازی:

    یک کولر گازی با نشتی در محفظۀ گاز، بسیار کندتر از یک کولر سالم محیط را خنک می‌کند. پس اگر بیشتر از قبل تنظیمات ترموستات را دستکاری می‌کنید تا دمای محیط کاهش یابد، مشکلی در محفظۀ گاز کولر وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر به آن رسیدگی کنید.

    1. برفک روی کویل اواپراتور:

    اگر مقدار گاز به خاطر نشتی در ساختمان کولر کم باشد، روی کویل اواپراتور برفک تشکیل می‌شود. اگر سریعاً به این مشکل رسیدگی نکنید ممکن است به خرابی و از کار افتادن کمپرسور بینجامد. تعمیر و تعویض کمپرسور نیز نیازمند صرف‌ هزینه‌های گزاف است.

    1. صدای هیس مانند از کولرگازی به گوش می‌رسد:

    https://lh5.googleusercontent.com/6-wqop6_ulJxmq5klfNFpNc5yn9s7y8sk-L0a1cmRlay9KFKhTX9PSKZ4GxRuPEdK6jzkRWrua-vZ--ThqFdXHV7wLKPaNw2BJLZCmpkYWo01Dl5jrhZTWPUTvN5wx20YsgDoqY

    یکی از نشانه‌های نشتی گاز در کولر، به گوش رسیدن صدایی هیس مانند است. اگر چنین صدایی را شنیدید، سریعاً با یک تعمیرکار تماس بگیرید تا به این مشکل رسیدگی کند.

    1. هزینه قبض برق بیشتر از همیشه است:

    این بدین معناست که کولر باید سخت‌تر و بیشتر از قبل کار کند تا نشتی گاز را جبران کند. همین امر باعث می‌شود که قبض برق بیشتر از همیشه بیاید. مخصوصاً اگر مداوم در حال کم کردن ترموستات باشید.

     

    اگر گاز کولر نشتی داشت،‌چه باید کرد؟

    https://lh6.googleusercontent.com/rCYsEeXx_1AYhbgvuKft3EJUI7b78cLZK4D2vNQgLx3tZaD-ZxhhYqY6ouF8VZlaa9jOvVLT-QCDsBVVUts78dK5OPwrC7A760M40zKW92XnJe6kb_KhD-9SyGZ_bBG9aEpBZZ8

    اگر مقدار گاز کم بود، ممکن است اولین گزینه‌ای که به ذهن شما می‌رسد این باشد که پمپ حرارتی را بررسی و به آن گاز اضافه کنید. ولیکن دقت کنید که مشکل می‌تواند اساسی‌تر از این باشد و تنها اضافه کردن گاز به محفظه، راه حلی دائمی و درست به شمار نیاید. پس بهتر است هنگام مواجهه با چنین مشکلاتی، از افراد کاربلد و متخصص کمک بگیرید تا از وقوع مشکلاتی بزرگ‌تر نیز جلوگیری کرده باشید.

     

    هرچند وقت یکبار پمپ حرارتی کولرگازی نیاز به شارژ دارد؟

     

    به طور کلی گاز باید همان قدر دوام داشته باشد که دستگاه دارد، یا حدود 15 سال. اگر نشتی در محفظه مشاهده شد، تعمیرکار بعد از رفع نشتی، کولر را دوباره شارژ می‌کند.

     
  • نصب کاشی و سرامیک آن هم برای اولین‌بار می‌تواند بسیار سخت و مشکل‌ساز باشد. ما در این مقاله به نکات اصلی در نصب کاشی و سرامیک می‌پردازیم. با سنجاق همراه باشید.

    نصب کاشی و سرامیک به وسیله خودتان می‌تواند هزینه‌های زیادی را برای شما ذخیره کند. اگر نکات نصب کاشی و سرامیک را بدانید می‌توانید خودتان از عهده این کار بر بیایید. ما در این مقاله از سنجاق تجربه کاشی‌کاران حرفه‌ای را با شما به اشتراک می‌گذاریم. درست است که کاشی و سرامیک زیبایی زیادی دارد اما محدودیت‌هایی نیز دارد. برای مثال شما نمی‌توانید ناصافی‌های کاشی را سنباده بزنید یا آن را دوباره چندباره بچسبانید. باید تلاش کنید تا در همان اولین تلاش کاشی و سرامیک را به شکل درست و اصولی نصب کنید.

    https://lh5.googleusercontent.com/JvWv3GwWKZ12gbgopE1eb6ySwrdys5gzZ_c_8unuGeaY0pk1vJDd_AjhuNECRm3Ogf2j-YvTtpN3eSEPMt9yidSIbhmOSuhiDqtIMsf69nCxheKT8DISFnuvhsZOQ-8o664Ovg

    مرحله اول:تراز کردن سطح برای نصب کاشی و سرامیک

    در بسیاری از پروژه‌های بازسازی منزل، برای هم سطح کردن و به‌اصطلاح تراز کردن سطح از انواع صاف کننده استفاده می‌کنند. اگر کف اتاق موردنظر فرورفتگی را برجستگی‌هایی دارد؛ باید قبل از هر اقدامی این ناصافی‌ها را برطرف کنید. برای این کار کافی است مقداری سیمان یا ملات را حل گرفته و سطح را صاف کنید. غلظت این زیرساخت بسیار مهم است. این ملات باید رقیق باشد اما نه خیلی. در واقع ملات باید به‌قدری رقیق باشد که بتوانید آن را به‌خوبی روی سطح بکشانید و روی سطح پخش کنید. برای صاف کردن لبه‌ها باید از ماله کمک بگیرید.

    اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت نصب کاشی و سرامیک را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال بهترین کاشی کاران و سرامیک کاران در شرق تهران باشید می‌توانید سفارش نصب کاشی و سرامیک ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانیدنصب سرامیک انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

     

    مرحله دوم در نصب کاشی و سرامیک:وسایل مورد نیاز را جمع‌آوری کنید

    https://lh5.googleusercontent.com/aLeaRO4h0ZhZXFTS8sPqXdaAPzGS6t_m3xGoNaZcV96y1DJdclBqe4hMNosNBhIeKzP3Dcg3ERi-WIBU7gru8mhAWT3NPn0OI2104NVvzm3AwDSaRmRxhRFhGblwicCIXRjuKA

    1.زانوبند

    زانوبند یکی از اساسی‌ترین ابزارهای کاشی‌کاری است. زانوبندها بسیار زشت هستند و همیشه تولید گرما و ناراحتی می‌کنند. اما یادتان باشد که برای حفظ سلامتی‌تان در زمان کاشی‌کاری باید از آن ها استفاده کنید. پوشیدن این زانوبندها 100 درصد بهتر از زانو زدن بر روی سطح بدون زانوبند و برای مدت طولانی است.

    2. مته

    برای مخلوط کردن ملات با سرعت پایین به یک مته بی‌سیم نیاز دارید. به کمک این مته می‌توانید ملات را بدون پاشیدن آن به بیرون به‌خوبی مخلوط کنید.

    3. ماله

    حتماً از ماله‌های مرغوب و باکیفیت استفاده کنید. ماله مناسب برای پخش کردن مقدار مناسبی از ملات، به‌ویژه برداشتن ملات از داخل سطل و همین‌طور پخش کردن آن روی زمین استفاده کنید. از ماله‌هایی با ابعاد گوناگون استفاده کنید. برای نصب کاشی و سرامیک بزرگ‌تر باید از ماله بزرگ‌تر کمک بگیرید. قبل از به‌اصطلاح شانه کردن ملات؛ نیاز است تا با یک ماله لبه تخت، ملات را روی سطح پخش کنید. برای کاشی‌های تخت نیز بهتر است از یک ماله باریک برای شانه زدن یا همان خط انداختن روی ملات کمک بگیرید.

    4. اره

    اره‌های مرغوب و باکیفیت مخصوص برش خیس کاشی و سرامیک یکی از لازمه‌های اصلی نصب کاشی و سرامیک است. هیچ مدلی از این اره‌ها وجود ندارد که هنگام بریدن کاشی آب را به بیرون نپاشد. به همین دلیل بهتر است آن را جایی قرار دهید که خیس باشد و همین‌طور بتوانید بدون خراب‌کاری هر بار کاشی را بریده و اره را تمیز کنید.

     

    مرحله سوم در نصب کاشی: ترک‌ها را برطرف کنید

    https://lh4.googleusercontent.com/SxE0xqisIxIw9UEUFGjDT9zMxZLARBSOUMQMYvoHqINJ-zEffFxGn-dbQ-PHbIyDexlR5f9a4LVM66CSPnWKjsJ0v7k5K1IWe0sv1R7eNFN9eOZ9DCRTZ_Hcrbitm4B1edcOWA

    شاید کاشی‌ها خودشان همیشه ثابت باشند اما بالاخره ممکن است سایر بخش‌های خانه تغییر کنند و جابه‌جا شوند. برای مثال جزئیات و چیدمان زیرزمین یا جای دیوارها و پیشخوان ممکن است تغییر کند. برای ازبین‌بردن ترک‌ها می‌توانید از یک عایق ضد ترک و ضد آب استفاده کنید. طریقه نصب این عایق مشابه نصب زیرساز پارکت است. این زیرسازی منعطف بر زیر کاشی‌ها قرار می‌گیرد. به دلیل خاصیت ضد آب بودن به کنترل رطوبت خانه نیز کمک می‌کند. البته با این کار تعمیر و بازسازی کاشی در آینده نیز بسیار ساده‌تر خواهد شد. برای اعمال این عایق تنها کافی است به کمک غلتک مقدار مناسبی از ضد ترک را برداشته و آن را بر روی سطح موردنظر پخش کنید. باید اجازه دهید تا این لایه کاملاً خشک شود.

    مرحله چهارم در نصب سرامیک: قوانین چیدمان کاشی و سرامیک را رعایت کنید

    https://lh3.googleusercontent.com/7V_ZUirrC3NT8FB7SYtOrFcPlkhNl_1E6koenB2TOUOq1hARz5TvOCukyBS0YpkTGoRL8dYyi7kGMJLgbZxm_cq5atjn_ocobspHs26-UaV1MsjeMz8GeZxxER9AZobuhhBL7A

    طبق قانون بهتر است اولین ردیف از کاشی‌ها با ردیف آخری که در همان اتاق نصب می‌کنید هم عرض باشد. البته این قانون استثنائاتی نیز دارد. برای مثال رعایت این قانون در مورد اتاق‌های بزرگ‌تر سخت‌تر است. هرچقدر سطح مورد نظر نامنظم‌تر باشد این کار سخت‌تر است. البته بریدگی‌ها و برش‌های دیوار در اطراف اتاق نیز می‌تواند کار را برایتان سخت کند. البته برای خط‌کشی می‌توانید از لیزر استفاده کنید. بعد از اینکه اندازه اتاق را با دقت محاسبه کردید باید تمامی گوشه‌ها را نیز در نظر بگیرید. در نهایت خط چیدمان اصلی را با گچ روی سطح بکشید تا کاملاً بر اساس همان چیدمان کاشی و سرامیک را انجام دهید.

    مرحله پنجم :ملات را نازک پخش کنید

    https://lh4.googleusercontent.com/EopfcNMELoPTNK7MyPmRiKMNblRk-3iowYgN18i8_kkkZuX8rTul1QWH51eM64wmeQah_cO-vrGLYvFwvt0Dnw9eYgWKwJSl3Gy_w2gk-9L26cG1t-9Ilke_iEWlDppccKkGXA

    ضخامت و قوام ملات باید به‌اندازه کره بادام‌زمینی باشد. بعد از پخش کردن ملا بر روی سطح آن را با ماله دندانه‌دار شانه کنید. با این کار ملات به شکل یک‌دست پخش می‌شود. دلیل این ضخامت این است که کاشی به روی درز فشرده می‌شود. در واقع بعد از فشار با فشرده شدن ملات در پشت کاشی باعث می‌شود تا آن به‌خوبی بچسبد. اگر ملات شما بیش از اندازه رقیق و به‌اصطلاح آبکی باشد مجبور می‌شوید تا بعد از اتمام کار بعضی کاشی‌ها را تعویض کنید. علاوه بر این فرم خمیری و چسب مانند ملات به شما کمک می‌کند تا کاشی را به‌خوبی بچسبانید. همیشه هزینه ترمیم کاشی‌کاری در قیاس با تعویض آن بسیار کم تر است.

    مرحله ششم: ترفندهای نهایی و فوت کوزه‌گری نصب کاشی و سرامیک

    https://lh3.googleusercontent.com/AkQivPyuIxxF3SDxNK6gHzNNMK7wqKLfk8EM06uocN65nQIt-NiVncp9aY5Yq0Q4C2joWmZHEVfrMCpPPPhg9x0Z0o-hWy-RKe0l9qNMUt07OoHHEfdvCVyf9kQTldMyN91yMQ

    همیشه اشیای چرخ‌دار کار را برای ما آسان می‌کنند. می‌توانید چرخ‌دستی ساده‌ای بسازید تا مواد و وسایل را به کمک آن به‌سادگی حرکت دهید. حتی می‌توانید برای مخلوط کردن ملات این از آن ها کمک بگیرید.

    مسیر امنی را همچون پل ایجاد کنید تا بتوانید از این مسیر عبور کنید. برای مثال می‌توانید یک سمت چرخ‌دستی را قرار داده و سمت دیگر کیسه‌ای قرار دهید. در پایان کار می‌توانید از روی این پل عبور کنید و از اتاق خارج شوید و روز بعد باقی سطح را کاشی یا سرامیک کنید.

    آخرین مرحله در نصب کاشی و سرامیک دوغاب است. برای اینکه دوغاب به‌خوبی بین درز کاشی‌ها قرار بگیرد نیاز است که آب را مکرراً تعویض کنید. در واقع تعویض مکرر آب و تمیزی آن کمک می‌کند تا دوغاب نیز تمیزتر باشد. برای این کار از پارچه‌های مرطوب و نه خیس، کمک بگیرید.

    ما در این مقاله از سنجاق به نکات نصب کاشی و سرامیک پرداختیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

     
  • نصب کولر گازی در مکان مناسب، می‌تواند علاوه بر تأمین هوای مطبوع برای منزل شما، در کاهش هزینه‌های اضافی نیز مؤثر باشد. در واقع یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام نصب کولرگازی در نظر بگیرید، انتخاب مکان مناسب برای قرار دادن پنل‌های داخلی و خارجی است. شما باید تمامی بخش‌های خانه را به دقت بررسی کرده و بهترین مکان را برای این منظور شناسایی کنید.

    ما در این مقاله، به معرفی چند نکتهٔ اساسی در مورد انتخاب بهترین مکان برای نصب کولر گازی می‌پردازیم. با سنجاق همراه باشید.

    https://lh3.googleusercontent.com/xd2LgPocPUVEmgPP3N-v0rnkmjPaW2LYMr0Q1b428PRwhGHbtZRXjIUC_WDVtsVy-p4b46Lm3FLuyy5qtl1KqBNefutR3xKtqKls1oiriZgjIEn5J3kxPz8K4aJmJfL831FSrK4

    انتخاب مکانی با فضای کافی برای نصب کولر گازی در واحد بیرونی

    یکی از رایج‌ترین اشتباهات افراد در هنگام نصب کولر گازی این است که تمام تمرکز خود را بر روی پیدا کردن جای مناسب برای نصب واحد داخلی کولر می‌کنند و انتخاب مکان مناسب برای قرار دادن واحد بیرونی را پاک از یاد می‌برند. اما واقعیت این است که چنانچه کندانسور خارجی در مکان مناسبی قرار بگیرد؛ می‌تواند عملکرد تهویه مطبوع را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

    این اصل را در نظر بگیرید که باید برای بهترین عملکرد، واحد بیرونی را حتماً در مکانی جادار و مناسب قرار دهید. بررسی کنید که پیرامون واحد خارجی فضای کافی برای جذب هوای تازه و همین طور آزادسازی گرمای داخل منزل وجود داشته باشد. وجود فضای خالی پیرامون کندانسور، کمک می‌کند تا هوای تازه به خوبی در اطراف آن در جریان باشد.

    نکته طلایی: به فکر روز مبادا هم باشید! چنانچه در آینده نیاز به سرویس و یا تعمیر کولر خود داشتید این فضای کافی پیرامون واحد خارجی می‌تواند کار را برای تعمیرکار راحت‌تر کند.

    https://lh5.googleusercontent.com/VMN7X_X2jyusFcoexeZR74mEWpUy807ef7cLWOQh3zSIuoII1zGiyH1YxJmSQ0icU7EVL5SIHCJPmZQxxhKSqqY-sz0gekQoBsME0KpNOi3aifMQD796kkepdLabSADKsycWz-g

    واحد بیرونی کولرگازی را زیر سایه بان نصب کنید

    اگر واحد بیرونی شما در معرض تابش مستقیم آفتاب باشد، بی شک کار را برای دستگاه به شدت سخت‌تر می‌کند. در واقع سیستم تهویه، برای خنک کردن منزل شما باید با فشار بیشتری کار کند. با قرار دادن یک سایه بان بالای واحد تهویه، آن را از تابش مستقیم نور آفتاب در امان نگه می‌دارید. این کار علاوه بر بهبود عملکرد کولر گازی، هزینه‌های مصرف انرژی و حتی تعمیرات آتی را کاهش می‌دهد.

    قرار دادن واحد بیرونی در سایه و یا تعبیه کردن سایه بان مناسب برای آن، یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب مکان مناسب برای نصب کولر است. اگر واحد بیرونی را به یک مکان سایه دار منتقل کنید، از آن محافظت کرده و بر طول عمر آن می افزایید. هرچقدر واحد بیرونی و هوای اطراف آن خنک‌تر نگه داشته شود، سیستم تهویه هوا با کارایی بیشتری کار می‌کند و هزینهٔ نهایی برای شما کم و طول عمر دستگاه زیاد خواهد شد.

    برای کمک گرفتن از یک متخصص در قدم اول می‌توانید هزینه نصب کولر گازی و اسپلیت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن نصاب کولر گازی در تهران باشید می‌توانید سفارش برای نصب کولر گازی و اسپلیت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

    واحد داخلی کولرگازی را دور از منابع گرما نصب کنید

    برخی از وسایل منزل همچون گاز یا آبگرمکن، از خود گرما آزاد می‌کنند. نزدیک بودن کولرگازی به این وسایل، باعث می‌شود که کولر گازی بیش از حد معمول کار کند. گرما می‌تواند در عملکرد دستگاه خلل ایجاد کند. در اثر گرما، ترموستات دچار مشکل شده و در نتیجه حفظ دمای مناسب غیرممکن می‌شود.

    از آن جایی که محل قرارگیری کولرگازی می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در عملکرد آن داشته باشد؛ توصیه ما به شما این است که به هیچ وجه واحد داخلی خود را در مجاورت منابع گرما قرار ندهید. علاوه بر وسایلی که از خود به شکل مستقیم گرما تولید می‌کنند؛ مانند گاز یا آبگرمکن، بسیاری دیگر از وسایل خانگی همچون یخچال، تلویزیون، لامپ و ... نیز می‌توانند گرمای زیادی تولید کنند. گرمای تولید شده توسط لوازم خانگی، شاید بعد از مدتی به کمک فعالیت کولر به دمای عادی تبدیل شود، اما این گرمای مضاعف، باعث روشن ماندن کولر به شکل شبانه روزی خواهد شد. این مسئله بر روی سلامت ترموستات تأثیر خواهد گذاشت.

    https://lh6.googleusercontent.com/vZkEZl-Lr11GGzwQ2zOInRAB4TMDZ9vSplHJLwSuCGSOpaoxiut1mFgYLr8dibedsOAIvPxuyaqrj2Sq-jtIkzC6x3rL5Uop7zuSAqDOgaYwuc8J4q60EZPjDWCM3XdlpGBsXNg

    واحد بیرونی کندانسور کولرگازی را در ارتفاع مناسب نصب کنید.

    بر طبق قوانین فیزیک، هوای سرد چگالی بالاتری دارد و به همین دلیل به سمت پایین اتاق حرکت می‌کند. برای اینکه فضای داخلی منزل شما به‌اندازهٔ کافی خنک بماند این اصل را فراموش نکنید.

    اگر پنل داخلی را در ارتفاعی نزدیک به زمین نصب کنید؛ احتمالاً نتیجه مطلوبی نگیرید و تنها کف پایتان یخ بزند! با این روش مبالغ زیادی برای قبض آب و برق پرداخت می‌کنید. برای اینکه کولر شما به شکل مؤثری کار کند باید آن را در ارتفاع استانداری نسبت به کف اتاق نصب کنید.

    البته در نظر داشته باشید که اگر از یک پنکه کمک بگیرید؛ می‌توانید هوای سرد را به گردش در بیاورید. با نصب واحد داخلی در ارتفاع بالاتر، در واقع به خنک شدن یکنواخت اتاق کمک می‌کنید. بهترین ارتفاع برای اینکه هوای خنک به شکلی یکنواخت در اتاق پخش شود؛ ارتفاع 1 ونیم تا 2 متری از سطح زمین است.

    نکاتی برای نصب کولر گازی و استفاده بهینه از آن

    هنگام انتخاب محل مناسب برای نصب واحدهای داخلی و خارجی کولرگازی، در نظر داشته باشید که گرما باعث ایجاد فشار بر روی دستگاه و افزایش مصرف انرژی و همین طور کوتاه‌تر شدن عمر مفید کولرگازی می شود. انتخاب مکان مناسب برای نصب کولرگازی، در کیفیت تهویه هوای منزل بسیار مهم است.

    بی توجهی به این اصل می‌تواند منجر به هزینه‌های زیادی برای تعمیرات کولر گازی شود. از آن جایی که انتخاب بهترین مکان برای نصب کولرگازی به عوامل بسیار متعددی بستگی دارد، پیشنهاد سنجاق به شما این است که حتماً از یک متخصص مشاوره بگیرید.

Go To
Page Size
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت نرم نگاران آرمیتیس بوده و استفاده از محتوای آن و یا نمونه پروژه ها و محصولات با نام های فوق جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.
Copyright © 2011 Armitis.com Software Co. All Rights Reserved.

هفته نامه

(دریافت مطالب جدید به صورت هفتگی)

آدرس پست الکترونیکی

عضویت در خبرمایه

خواندن وبلاگ از طریق فید خوان ها مثل گوگل ریدر