خبرنامه پیامکی

برای عضویت در خبرنامه پیامکی تخته سیاه عدد 9 را به شماره 3000616177 ارسال نمایید
  • توئتر، پس از فیس بوک، دومین شبکه اجتماعی بزرگ دنیا محسوب می گردد که تا به امروز توانسته حدود پانصد میلیون کاربر را به خود جذب کند. اخیرا در کشور ایران هم توئیتر بسیار جا افتاده و افرادی که از اینترنت استفاده می کنند به این شبکه اجتماعی جذب شده اند. البته شبکه اجتماعی توئیتر به نسبت فیس بوک بسیار ساده تر بوده و بیشتر بر پایه توئیت کردن است. توئیت در حقیقت پست هایی کوتاه هستند که جمعا باید به صد و چهل کارکتر ختم گردند.



    اخیرا کسب و کار های مطرح ایرانی هم در این شبکه اجتماعی مشغول به فعالیت شده اند و به صورت رسمی اعلام حضور کرده اند. در حقیقت حضور در توئیتر می تواند نوعی تبلیغات برای هر کسب و کار به حساب آید.

    یکی از مهمترین مواردی که در شبکه اجتماعی توئیتر دارای اهمیت بسیاری بالایی است، هشتگ ها هستند که به کار بردن آنها در پست هایتان باعث می شود که کاربران توئیتر راحت تر به پست هایتان دسترسی پیدا کنند. برای استفاده از هشتگ، شما باید کلید Shift را با عدد سه فشار داده تا علامت هشتگ که یک مربع است، نمایان شود؛ سپس باید سعی کنید کلمه ای یا نامی که به توئیتتان مرتبط است را وارد کنید تا توئیتت شما به صفحه مرتبط به آن کلمه یا اسم وارد شود. استفاده از هشتگ دارای محدودیت نیست ولی باید حواستان باشد که هشتگ ها هم جز همان صد و چهل کارکتر هستند.

    بهترین روش تبلیغاتی در توئیتر استفاده از سیستم تبلیغاتی این شبکه اجتماعی است که امکان آن برای کشور ما وجود ندارد ولی با استفاده از هشتگ ها، توئیت های جذاب و بوسیله به کارگیری یک کاور و عکس پروفایل مناسب، کسب و کار های معتبر می توانند میان کاربران این شبکه اجتماعی مطرح گردند.

  • در لوکوپوک پیش می آمد که فردی تعداد زیادی آگهی ثبت کرده بود و آنها را هر روز بروز رسانی می کرد تا بیشتر دیده شوند. برای مثال این شخص می توانست صد آگهی داشته و همه آنها را در یک ساعت بروزرسانی کند. ولی این سیستم بروز رسانی باعث می شد دیگر آگهی های جدیدی که توسط دیگران ثبت شده بودند در صفحات بعدی قرار گرفته و به راحتی قابل مشاهده نباشند.



    ما برای بهبود بخشیدن به سیستم مشاهده آگهی ها، اخیرا در لوکوپوک تغییراتی ایجاد کرده ایم که در حین مشاهده همه آگهی های ثبت شده در لوکوپوک، تعادلی برقرار گردد. به این صورت که از این به بعد هر کاربر لوکوپوک می تواند در هر دو ساعت، فقط سه آگهی را بروزرسانی کند ولی امکان ویرایش در آگهی ها همچنان وجود دارد و محدودیتی در ویرایش اعمال نگردیده است.

  • آیا باورتان می شود که اکثر افرادی که ایمیل ارسالی شما را باز می کنند، آن را کامل مطالعه نمی کنند؟ اکثر مخاطبان شما به تیتر، واژه های پر رنگ شده، لیست ها و لینک ها توجه می کنند.

    بررسی های تجربی و علمی نشان داده که اعداد چشمان انسان ها را ربوده و برای افراد کارکتر های جذابی هستند. حتی اگر در توده ای از کلمات و عبارات باشند، مخاطبان به سراغ جملاتی می روند که در آنها اعداد به کار رفته است. به نوعی معیار سنجش بسیاری از کاربران اعداد هستند.



    درک هالپرن، از سوشال تریگرز (به انگلیسی: Social Triggers) گفته که  حتی اعداد می توانند اعتماد افراد را بدست بیاورند؛ به خصوص زمانی که از اعداد دقیق استفاده کنید.

    اخیرا در دانشگاه اوهایو تحقیقاتی صورت گرفته که در نتایج آن عنوان شده که در ایمیل های ارسالی مربوط به محصولات متنوع، استفاده از قیمت به صورت صریح در ایمیل بیشتر باعث فروش شده به نسبت ایمیل هایی که در آنها مقایسه میان قیمت ها صورت گرفته است. محققان این نتیجه را گرفته اند که افراد درک بیشتری از یک عدد دارند تا مقایسه آن عدد با اعداد دیگر.

    فراموش نکنید که استفاده از اعداد در تیتر ها باعث جلب توجه کاربران می گردد، برای مثال به نمونه های زیر توجه کنید:

    -          89 دلیل که دیگر از شکر استفاده نکنید

    -          6 راهکار مفید برای موفقیت در رسانه های اجتماعی

    -          15% تخفیف برای کلکسیون تابستان
  • کسب و کار ها نباید به تبلیغات بنری درون فیس بوک بسنده کنند. بیشتر اوقات هنگامی که شخصی با یک بنر تبلیغاتی در فیس بوک مواجه می شود، برای آگاهی بیشتر به صفحه فیس بوک مربوط به برند و یا محصول تبلیغ شده مراجعه می کند تا از آن اطلاعات بیشتری دستگیرش شود. کاربران فیس بوک، وقتی که وارد صفحه کسب و کار تبلیغ شده می شوند، انتظار دارند که بتوانند در آنجا اطلاعات مفیدی در مورد محصولات و خدمات ارائه شده توسط کسب و کار بدست بیاورند. پس فراموش نکنید که در مورد محصولات و خدماتتان در صفحه فیس بوک کسب و کارتان، پست قرار دهید.

    در کنار توضیحات مربوط به محصولات و خدمات، کسب و کار ها باید از پست های جذاب متفرقه که به کسب و کارشان هم کمی مرتبط است، استفاده کنند تا کاربران به صفحه آنها جذب شده و سریع تر با آنها ارتباط برقرار کنند. هر از گاهی باید از پست هایی استفاده گردد که باعث ایجاد تعامل میان کاربر و برند می شود و این پست ها معمولا با طعم مقایسه عنوان می گردند.

    در فیس بوک شما می توانید از صفحه Admin Panel، وضعیت پست های خود را ملاحظه کرده و ببینید که در چه زمانی پست شما دارای بیشترین بازدید کننده بوده اند. یا بهتر است بگوییم، می توان زمان مناسب برای پست گذاشتن را از طریق تعداد بازدیدکنندگان متوجه شد. استفاده از تصویر کاور و تصویر پروفایل مناسب یکی از مسائلی محسوب می شود که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

  • -          Batch Book: Batch Book، یکی از نرم افزار های مفیددر حوزه Social CRM است که توسط گروه نرم افزاری Batch Blue طراحی شده است. شما با استفاده از این نرم افزار می توانید کنترل حساب های کاربری کسب و کار خود را در دست گرفته و به آنها نظارتی دقیق داشته باشید. Batch Blue از شبکه های اجتماعی فیس بوک، توئیتر و لینکداین پشتیبانی می کند و شما به راحتی می توانید اطلاعات هر کاربر را ذخیره کرده و از آنها برای تحلیل های گسترده استفاده کنید.



    -          نرم افزار کنترل تعامل Jive: این نرم افزار در حقیقت برای کسب و کار هایی که دنبال بهبود وضیعت تعاملات در شبکه های اجتماعی یشان هستند طراحی گردیده و این کسب و کار ها به کمک سیستم ابری این نرم افزار می توانند با مشتریان و فرصت های فروش خود در شبکه های اجتماعی فیس بوک، توئیتر و غیره راحت تر در ارتباط باشند و از همین طریق زودتر با آنها در خارج از محیط مجازی ارتباط بر قرار کنند.



    -          Lithium Social Customer Suite: برنامه Lithium Social Customer Suite هم، برای ایجاد تعامل بیشتر بین کسب و کار و مشتریان طراحی شده است. این نرم افزار برای هر شبکه اجتماعی، دارای یک محیط جداگانه است که در آن می توان وضعیت دقیق کل تعاملات صورت گرفته را مشاهده کرد. در حقیقت این نرم افزار، ریز مکالمات میان کاربران را تجزیه و تحلیل می کند و به شما راه کار های مفیدی ارائه می دهد.


  • -          تصور غلط 1 : شما نباید یک ایمیل را دوبار ارسال کنید: ما می توانیم یک ایمیل را دو بار ارسال کنیم ولی فقط یک تفاوتی میان ایمیل اول و دوم وجود دارد! شما باید ایمیل دوم را برای افرادی بفرستید که ایمیل اول شما را باز نکرده اند. بهتر است که زمان ارسال ایمیل دوم شما زمانی متفاوت از ارسال ایمیل اولتان باشد. برای مثال اگر ایمیل اولتان را در روز سه شبه ارسال می کنید، ایمیل دوم را در روز شنبه ارسال کنید. این روش در یک نمونه توانسته به صورت میانگین 60 درصد در نرخ باز شدن (به انگلیسی: Open Rate) تاثیر گذار باشد.



    -          تصور غلط 2 : ایمیل ها باید کوتاه باشند: درست است که بعضی از کاربران بلافاصله پس از باز کردن یک ایمیل جذاب روی Call To Action کلیک می کنند ولی برخی دیگر فقط یک ایمیل زیبا برایشان کافی نیست و دوست دارند از ایمیل دریافتی اطلاعات مفیدی در مورد محصولات و خدمات کسب و کاری که ایمیل را ارسال کرده است، بدست بیاورند.


    -          تصور غلط 3 : شما به یک تیتر توصیفی نیاز دارید: دیگر تیتر های توصیفی به اندازه کافی برای کاربران جذاب نیستند و کاربران بیشتر به دنبال تیتر هایی هستند که خلاقانه، گیرا و جذاب باشند. حتی یک تیتر خنده دار می تواند باعث خنده یک کاربر شده و او را جذب ایمیل شما کند.

  • همه ما با شبکه اجتماعی فیس بوک آشنا هستیم و حسابی درگیر آن شده ایم و رفتن به فیس بوک به به یکی از عادات زندگی روزمره ما تبدیل شده است. یکی از سوالاتی که در اوایل راه اندازی وب سایت فیس بوک برای من پیش می آمد، این بود که این تشکیلات از چه طریقی کسب درآمد می کنند؟ یکی از راهکار های کسب درآمد برای فیس بوک، تبلیغات است.



    سیستم تبلیغاتی در فیس بوکی که 1.2 میلیارد نفر از جمعیت کل جهان در آن عضو هستند، بسیار حرفه ای طراحی شده. در فیس بوک برای شروع ایجاد تبلیغات، کسب و کار ها باید ایجاد صفحه کرده و اطلاعات خود را در آن وارد کنند. یکی  از مسائلی که در حوزه تبلیغات در فیس بوک مهم است،  استفاده از یک عکس پروفایل و کاور منحصر به فرد است که مخاطب را جذب کند.



    برای ایجاد تبلیغات باید روی Create an Advertise کلیک کرده و در ادامه شما باید لینک مقصد تبلیغات خود را انتخاب کیند که می تواند وب سایت یا صفحه فیس بوک کسب و کار شما باشد. سپس باید افراد مورد نظرتان را هدف گیری کنید؛ برای مثال این افراد می توانند پسران بین 18 تا 25 سال باشند که در شهر نیویورک زندگی می کنند.

    تبلیغات قرار گرفته در فیس بوک، در نوار سمت راست صفحات این وب سایت قرار می گیرند و هزینه تبلیغات به ازای هر روز گرفته می شود.

Go To
Page Size
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت نرم نگاران آرمیتیس بوده و استفاده از محتوای آن و یا نمونه پروژه ها و محصولات با نام های فوق جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.
Copyright © 2011 Armitis.com Software Co. All Rights Reserved.

هفته نامه

(دریافت مطالب جدید به صورت هفتگی)

آدرس پست الکترونیکی

عضویت در خبرمایه

خواندن وبلاگ از طریق فید خوان ها مثل گوگل ریدر