خبرنامه پیامکی

برای عضویت در خبرنامه پیامکی تخته سیاه عدد 9 را به شماره 3000616177 ارسال نمایید
  • در سلسله گزارش های کار آفرینان جوان شما را با برخی از این افراد خوش ذوق که برای خودشان کار درست کرده اند آشنا می کنیم. این بار به سراغ گروه هنری دوک و معرفی آثارشان رفته ایم.


     

    درابتدا لطفا برای ما شرح دهید چه مدت هست که مشغول به کار هنری هستید و ایده کارهایتان چگونه به ذهن شما رسیده است؟
    حدود 6 ماه است که این کار را شروع کرده ایم . همیشه علاقه به هنر مخصوصا صنایع دستی در من وجود داشته و ایده انجام این کار با مشاهده کارهای هنری که در سایت های مختلف برای فروش یا مشاهده گذاشته شده بودند به ذهن من رسید .
    کم کم طرحهایی در ذهنم نقش بست که دوست داشتم آنها را روی پارچه بیاورم .


     

    لطفا یک بیوگرافی مختصر از خودتان و رشته تحصیلی تان ارائه بفرمایید . آیا تحصیلاتتان در موفقیت شما موثر بوده؟
    من میترا موحدیان فارغ التحصیل رشته گرافیک هستم . ساکن تهران و متاهل . رشته تحصیلی من تا حدود زیادی تاثیر داشته . در دانشگاه بود که با چاپ سیلک آشنا شدم و به آن علاقه داشتم . اما به صورت جدی به آن فکر نکرده بودم .


     

    آیا اولین درآمدی که از طریق این کار بدست آوردید، به خاطر دارید ؟چطور بود و چه احساسی داشتید؟
    کار بازاریابی مقداری زمان بر بود . به هر حال ما باید از لحاظ کیفیت پارچه ها و نوع طرح ها خود را به حدی می رساندیم که قابل توجه باشد . اولین در آمد ما که البته باعث ایجاد انگیزه بیشتر و امیدواری به آینده کاری شد چند روز بعد از تولید نخستین کارها بود که تعدادی از آنها توسط دوستانم خریداری شدند
    و بعد از آن هم توسط یکی از مغازه های نزدیکی محل سکونت .

     

    آینده کاری خودتان را چطور مجسم می کنید و برای آِینده چه برنامه هایی دارید؟
    ترجیحا سعی می کنیم تمرکز خود را روی کار بگذاریم و امید داشته باشیم . مسلما کسب تجربه و ایده های نو به پیشرفت کار کمک خواهد کرد . برنامه بعدی ما نیز ایجاد تنوع بیشتر در زمینه کار چاپ , شرکت در نمایشگاه ها و فراهم کردن مکانی برای ارائه مستقل کارهاست .


     

    درمورداهمیت توجه به هنرتان و تاریچه مختصری از این هنر توضیح دهید.
    چاپ سیلک از لحاظ کیفیت و ماندگاری بسیار بالایی که دارد قابل مقایسه با سایر چاپ ها نیست . البته نوع رنگ و متریال استفاده شده نیز تاثیر زیادی در ماندگاری بیشتر دارد . این نوع چاپ در سالهای اخیر با استقبال هنرمندان خوش ذوق و جوان زیادی روبرو بوده و با توجه به دامنه کاربردی متنوعی که دارد, حمایت از کار آفرینان در این زمینه می تواند رونق خوبی در کسب و کار به همراه داشته باشد .
    چاپ سیلک اسکرین نوع پیشرفته تری از چاپ استنسیل است و در ابتدا کاربرد تبلیغاتی داشته.
    متریال هایی که چاپ سیلک روی آنها انجام می شود عبارتند از: پارچه، چوب، دیوار، فلز، پلاستیک، جیر، چرم، سرامیک، کاغذ، شیشه، آینه، چینی، فیبر های مدار چاپی و....
    استنسیل هم که استفاده از آن در چین و ژاپن و مصر قدیم رایج بوده , ورقه ای است که طرح روی آن کشیده شده و برش می خورد و سپس با مالیدن رنگ روی قسمتهای خالی, شکل مورد نظر روی سطح زیرین چاپ می شود .
    به علت کم دوام بودن استنسیل ها کم کم استفاده از نخ های ابریشمی و کلاف چوبی رایج می شود که نام سیلک هم از همان جا شکل می گیرد .
    تعیین تاریخ دقیق استفاده از سیلک اسکرین دشوار است و گفته شده اولین باردر سال 1907 فردی اهل منچستر استفاده از آن را به نام خود ثبت کرده و بعدها نقاشان زیادی از آن برای اهداف غیر تجاری بهره بردند.


     

    مهمترین دشواری ای که برسرکار شما وجود دارد چیست و فکر می کنید برای حل آن چه باید کرد؟
    کمبود سرمایه مهمترین مشکل ماست که باعث کند شدن روند کار می شود . مسلما راه حل آن در اجرای سیاست های حمایتی بیشتر از کار آفرینان در زمینه های مختلف صنایع دستی و هنری می باشد .
    البته کم لطفی و سطحی نگری برخی دوستان نیزبه صنایع دستی از جمله صنعت چاپ دستی که شاید یکی از دلایل آن کم اطلاعی از زحمت و وقت و هزینه ای باشد که صرف این کار می شود ناراحت کننده است .

     

    چطور به این نتیجه رسیدید که محصول شما بازار دارد و مردم به آن احساس علاقه و نیاز خواهند داشت؟
    همیشه دوست داشتم از طرح هایی استفاده کنم که کمتر روی کوسن های موجود در بازار دیده بودم .
    سعی ما بر این بوده که این طرح ها در عین جذاب بودن اندکی متفاوت تر نیز باشند .
    به طور کلی معتقدم اگر کسی در هر زمینه ای کاری را با عشق و علاقه انجام دهد همیشه مخاطبان خود را خواهد داشت .
    البته هنوز شروع کار است و امیدوارم که در آینده نزدیک بتوانیم دامنه کاری خود را گسترش دهیم .


     

    اهل کجا هستید و درحال حاضر محصولات خود را به چه شهرهایی می فرستید
    اهل تهران هستم و فعلا با توجه به اینکه در آغاز کار هستیم بازاریابی خود را در تهران انجام می دهیم .

     

    آیا کار های هنری که در منزل انجام می شود می تواند درآمد زا باشد و نیاز های مالی شما برآورده می شود؟
    بله , مطمئنا چنین چیزی دست نیافتنی نیست . فقط به صبر و حوصله و تلاش کافی نیاز دارد .

     

    آیا برنامه ای برای آموزش هنر خود به سایرین دارید؟
    در حال حاضر همان طور که گفتم سعی می کنیم موقعیت خود را در بازار ارتقا دهیم و روی طرحها و ایده ها تمرکز کنیم .
    اما بعدها اگر زمان اجازه داد اقدام به اینکار را نیز در برنامه خود قرار خواهیم داد .


     

    مشوق اصلی شما در کارتان چه کسی است و چه کمکی به شما کرده است؟
    علاقه ای که به هنر و صنایع دستی داشته ام و البته همسرم بهترین مشوق من بوده اند .

     

    برای کسانی که علاقمند به راه اندازی حرفه خودشان هستند چه توصیه ای دارید؟
    نباید منتظر بود تا در ابتدای کار تمام شرایط لازم مهیا باشند . مهمترین چیز شروع کار است
    و در ادامه تلاش , عدم ناامیدی و کسب تجربه بسیار کمک خواهد کرد .

     

    درحال حاضر چند نفر از این طریق کار و فعالیت می کنند ؟
    در حال حاضر من و 2 نفر از دوستانم مشغول به این کار هستیم . البته همسرم نیز در این راه کمک زیادی کرده است .


     

    آیا برند خاصی دارید ؟ در صورت پاسخ مثبت در خصوص نحوه انتخاب نام و شکل فعالیتتان بیشتر توضیح دهید
    بله دوک نام برندی است که انتخاب کردیم . دوست داشتیم نامی مرتبط با زمینه کاریمان انتخاب کنیم .
    دوک نامی است که من رو یاد خاطرات بچگی و خیاطی های مادربزرگم می اندازد .
    امیدوارم برند دوک بتواند با ارائه محصولات زیبا و ماندگار به خریدارانش برای آنها هم خاطره انگیز باشد.
    ما در حال حاضر به صورت گروهی کار می کنیم و هر بخش از کار را فردی بر عهده گرفته .
    کار طراحی و انتخاب نوع پا رچه را اکثرا من انجام می دهم .
    یکی از دوستان کارهای قبل از چاپ و دیگری کار خیاطی را انجام می دهد.بازاریابی و فروش به عهده همسرم است و کار چاپ را هم به صورت گروهی انجام می دهیم .

  • برخی تصور می کنند کار آفرینی فرآیند پیچیده ایست که تنها از انسان های خاص بر می آید و یا اینکه کار آفرینان تنها افراد ثروتمند و مشهوری هستند که چندین کارخانه و کارگاه بزرگ و چندین کارمند دارند درحالی که شما می توانید کار آفرین خودتان باشید یا به اصطلاح قدیمی ها استاد و نوکر خودتان.

    در سلسله گزارش های کار آفرینان جوان شما را با برخی از این افراد خوش ذوق که برای خودشان کار درست کرده اند آشنا می کنیم. این بار به سراغ یک خانم کوشا و اهل هنر رفتیم که طراحی کفش و سفال می کند. در کارش هم واقعا تواناست.

    درابتدا لطفا برای ما شرح دهید چه مدت هست که مشغول به کار هنری هستید و ایده ا کارهایتان چگونه به ذهن شما رسیده است؟
    من حدود 5سال واسه خودم و اطرافیان کار هنری میکردم، 1سال هست که بصورت شغل انجامش میدم. ایده ها گاهی اوقات با دیدن بعضی چیزا،گاهی با فکر، گاهی با شنیدن 1 آهنگ یا شعر و خیلی چیزای دیگه به ذهنم میرسه...


     

    لطفا یک بیوگرافی مختصر از خودتان و رشته تحصیلی تان ارائه بفرمایید . آیا تحصیلاتتان در موفقیت شما موثر بوده؟
    زهرا جعفرپور،22ساله،متولد و ساکن تهران،دیپلم گرافیک فوق دیپلم گرافیک و در حال تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته تصویر سازی. جدای از تحصیل عکاسی میکنم،رشته ورزشیم به صورت حرفه ای بسکتبال هستش و و و...
    100% تحصیلات در موقعیت الآنم تاثیر داشته...

    آیا اولین درآمدی که از طریق این کار بدست آوردید، به خاطر دارید ؟چطور بود و چه احساسی داشتید؟
    گرچه مبلغ کمی بود اما لذت وصف ناپذیری داشت...(تابلوی کوچکی که سفارش دخترخالم بود)


     

    آینده کاری خودتان را چطور مجسم می کنید و برای آِینده چه برنامه هایی دارید؟
    نسبت به سنم از خیلیا جلوتر و البته از خیلیا عقب ترم. بیشتر سعی میکنم خودمو دست پایین بگیرم تا پیشرفتم بهتر و سریعتر باشه.برنامه های تو ذهنم خیلی زیاده... هم واسه کار خودم هم کارآفرینی واسه بقیه دوستانم اما شرایط سخت اجازه میده آروم آروم عملیشون کنم... منم میجنگم تا عملی کردن همه ایده ها(البته تمومی ندارن)

    درمورداهمیت توجه به هنرتان و تاریچه مختصری از این هنر توضیح دهید.
    از ابتدای کودکی ایده ها و کارام با بقیه همسن و سالانم فرق داشت. رابطم با کلیشه و تکرار خیلی بد بود.دلم 1چیز جدید میخواست. جواب همه کمبود هارو تو هنر پیدا کردم و علاقمندانه دنبالش کردم.


     

    مهمترین دشواری ای که برسرکار شما وجود دارد چیست و فکر می کنید برای حل آن چه باید کرد؟
    بزرگترین دشواری من وجود پارتی بازی تو اداره جات هستش. چون شدیدا علاقه دارم به عنوان طراح تو 1شرکت استخدام شم اما نشده تا به الآن. و اینکه نیاز به 1 مکان واسه ارائه کارهام دارم اما ....

    چطور به این نتیجه رسیدید که محصول شما بازار دارد و مردم به آن احساس علاقه و نیاز خواهند داشت؟
    ابراز علاقه اطرافیان و اینکه  طرح های من گویا و ملموسند...

    اهل کجا هستید و درحال حاضر محصولات خود را به چه شهرهایی می فرستید
    تهران، و سفارش اینترنتی به هر شهری داشته باشم میفرستم...


     

    آیا کار های هنری که در منزل انجام می شود می تواند درآمد زا باشد و نیاز های مالی شما برآورده می شود؟
    چرا که نه، کار کارِ و هنر هنرِ... چه فرقی داره کجا بوجود بیاد...

    آیا برنامه ای برای آموزش هنر خود به سایرین دارید؟
    اگر شرایطش باشه شدید علاقه دارم به آموزش دادن کارهام...


     

    مشوق اصلی شما در کارتان چه کسی است و چه کمکی به شما کرده است؟
    برادر،مادر و دوستانم... تشویق هایشان قوت قلب بوده و هست...

    برای کسانی که علاقمند به راه اندازی حرفه خودشان هستند چه توصیه ای دارید؟
    تمرین،ممارست،تلاش و امید داشتن...


     

    آیا برند خاصی دارید ؟ در صورت پاسخ مثبت در خصوص نحوه انتخاب نام و شکل فعالیتتان بیشتر توضیح دهید
    بله. برند من کفشـــــــــــــــدوز هستش... صرفا برای کار چاپ و تصویر سازی روی کفش انتخابش کردم و طراحی لوگوش هم با خودم بود....


  • توئتر، پس از فیس بوک، دومین شبکه اجتماعی بزرگ دنیا محسوب می گردد که تا به امروز توانسته حدود پانصد میلیون کاربر را به خود جذب کند. اخیرا در کشور ایران هم توئیتر بسیار جا افتاده و افرادی که از اینترنت استفاده می کنند به این شبکه اجتماعی جذب شده اند. البته شبکه اجتماعی توئیتر به نسبت فیس بوک بسیار ساده تر بوده و بیشتر بر پایه توئیت کردن است. توئیت در حقیقت پست هایی کوتاه هستند که جمعا باید به صد و چهل کارکتر ختم گردند.



    اخیرا کسب و کار های مطرح ایرانی هم در این شبکه اجتماعی مشغول به فعالیت شده اند و به صورت رسمی اعلام حضور کرده اند. در حقیقت حضور در توئیتر می تواند نوعی تبلیغات برای هر کسب و کار به حساب آید.

    یکی از مهمترین مواردی که در شبکه اجتماعی توئیتر دارای اهمیت بسیاری بالایی است، هشتگ ها هستند که به کار بردن آنها در پست هایتان باعث می شود که کاربران توئیتر راحت تر به پست هایتان دسترسی پیدا کنند. برای استفاده از هشتگ، شما باید کلید Shift را با عدد سه فشار داده تا علامت هشتگ که یک مربع است، نمایان شود؛ سپس باید سعی کنید کلمه ای یا نامی که به توئیتتان مرتبط است را وارد کنید تا توئیتت شما به صفحه مرتبط به آن کلمه یا اسم وارد شود. استفاده از هشتگ دارای محدودیت نیست ولی باید حواستان باشد که هشتگ ها هم جز همان صد و چهل کارکتر هستند.

    بهترین روش تبلیغاتی در توئیتر استفاده از سیستم تبلیغاتی این شبکه اجتماعی است که امکان آن برای کشور ما وجود ندارد ولی با استفاده از هشتگ ها، توئیت های جذاب و بوسیله به کارگیری یک کاور و عکس پروفایل مناسب، کسب و کار های معتبر می توانند میان کاربران این شبکه اجتماعی مطرح گردند.

  • در لوکوپوک پیش می آمد که فردی تعداد زیادی آگهی ثبت کرده بود و آنها را هر روز بروز رسانی می کرد تا بیشتر دیده شوند. برای مثال این شخص می توانست صد آگهی داشته و همه آنها را در یک ساعت بروزرسانی کند. ولی این سیستم بروز رسانی باعث می شد دیگر آگهی های جدیدی که توسط دیگران ثبت شده بودند در صفحات بعدی قرار گرفته و به راحتی قابل مشاهده نباشند.



    ما برای بهبود بخشیدن به سیستم مشاهده آگهی ها، اخیرا در لوکوپوک تغییراتی ایجاد کرده ایم که در حین مشاهده همه آگهی های ثبت شده در لوکوپوک، تعادلی برقرار گردد. به این صورت که از این به بعد هر کاربر لوکوپوک می تواند در هر دو ساعت، فقط سه آگهی را بروزرسانی کند ولی امکان ویرایش در آگهی ها همچنان وجود دارد و محدودیتی در ویرایش اعمال نگردیده است.

  • آیا باورتان می شود که اکثر افرادی که ایمیل ارسالی شما را باز می کنند، آن را کامل مطالعه نمی کنند؟ اکثر مخاطبان شما به تیتر، واژه های پر رنگ شده، لیست ها و لینک ها توجه می کنند.

    بررسی های تجربی و علمی نشان داده که اعداد چشمان انسان ها را ربوده و برای افراد کارکتر های جذابی هستند. حتی اگر در توده ای از کلمات و عبارات باشند، مخاطبان به سراغ جملاتی می روند که در آنها اعداد به کار رفته است. به نوعی معیار سنجش بسیاری از کاربران اعداد هستند.



    درک هالپرن، از سوشال تریگرز (به انگلیسی: Social Triggers) گفته که  حتی اعداد می توانند اعتماد افراد را بدست بیاورند؛ به خصوص زمانی که از اعداد دقیق استفاده کنید.

    اخیرا در دانشگاه اوهایو تحقیقاتی صورت گرفته که در نتایج آن عنوان شده که در ایمیل های ارسالی مربوط به محصولات متنوع، استفاده از قیمت به صورت صریح در ایمیل بیشتر باعث فروش شده به نسبت ایمیل هایی که در آنها مقایسه میان قیمت ها صورت گرفته است. محققان این نتیجه را گرفته اند که افراد درک بیشتری از یک عدد دارند تا مقایسه آن عدد با اعداد دیگر.

    فراموش نکنید که استفاده از اعداد در تیتر ها باعث جلب توجه کاربران می گردد، برای مثال به نمونه های زیر توجه کنید:

    -          89 دلیل که دیگر از شکر استفاده نکنید

    -          6 راهکار مفید برای موفقیت در رسانه های اجتماعی

    -          15% تخفیف برای کلکسیون تابستان
  • کسب و کار ها نباید به تبلیغات بنری درون فیس بوک بسنده کنند. بیشتر اوقات هنگامی که شخصی با یک بنر تبلیغاتی در فیس بوک مواجه می شود، برای آگاهی بیشتر به صفحه فیس بوک مربوط به برند و یا محصول تبلیغ شده مراجعه می کند تا از آن اطلاعات بیشتری دستگیرش شود. کاربران فیس بوک، وقتی که وارد صفحه کسب و کار تبلیغ شده می شوند، انتظار دارند که بتوانند در آنجا اطلاعات مفیدی در مورد محصولات و خدمات ارائه شده توسط کسب و کار بدست بیاورند. پس فراموش نکنید که در مورد محصولات و خدماتتان در صفحه فیس بوک کسب و کارتان، پست قرار دهید.

    در کنار توضیحات مربوط به محصولات و خدمات، کسب و کار ها باید از پست های جذاب متفرقه که به کسب و کارشان هم کمی مرتبط است، استفاده کنند تا کاربران به صفحه آنها جذب شده و سریع تر با آنها ارتباط برقرار کنند. هر از گاهی باید از پست هایی استفاده گردد که باعث ایجاد تعامل میان کاربر و برند می شود و این پست ها معمولا با طعم مقایسه عنوان می گردند.

    در فیس بوک شما می توانید از صفحه Admin Panel، وضعیت پست های خود را ملاحظه کرده و ببینید که در چه زمانی پست شما دارای بیشترین بازدید کننده بوده اند. یا بهتر است بگوییم، می توان زمان مناسب برای پست گذاشتن را از طریق تعداد بازدیدکنندگان متوجه شد. استفاده از تصویر کاور و تصویر پروفایل مناسب یکی از مسائلی محسوب می شود که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

  • -          Batch Book: Batch Book، یکی از نرم افزار های مفیددر حوزه Social CRM است که توسط گروه نرم افزاری Batch Blue طراحی شده است. شما با استفاده از این نرم افزار می توانید کنترل حساب های کاربری کسب و کار خود را در دست گرفته و به آنها نظارتی دقیق داشته باشید. Batch Blue از شبکه های اجتماعی فیس بوک، توئیتر و لینکداین پشتیبانی می کند و شما به راحتی می توانید اطلاعات هر کاربر را ذخیره کرده و از آنها برای تحلیل های گسترده استفاده کنید.



    -          نرم افزار کنترل تعامل Jive: این نرم افزار در حقیقت برای کسب و کار هایی که دنبال بهبود وضیعت تعاملات در شبکه های اجتماعی یشان هستند طراحی گردیده و این کسب و کار ها به کمک سیستم ابری این نرم افزار می توانند با مشتریان و فرصت های فروش خود در شبکه های اجتماعی فیس بوک، توئیتر و غیره راحت تر در ارتباط باشند و از همین طریق زودتر با آنها در خارج از محیط مجازی ارتباط بر قرار کنند.



    -          Lithium Social Customer Suite: برنامه Lithium Social Customer Suite هم، برای ایجاد تعامل بیشتر بین کسب و کار و مشتریان طراحی شده است. این نرم افزار برای هر شبکه اجتماعی، دارای یک محیط جداگانه است که در آن می توان وضعیت دقیق کل تعاملات صورت گرفته را مشاهده کرد. در حقیقت این نرم افزار، ریز مکالمات میان کاربران را تجزیه و تحلیل می کند و به شما راه کار های مفیدی ارائه می دهد.


Go To
Page Size
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت نرم نگاران آرمیتیس بوده و استفاده از محتوای آن و یا نمونه پروژه ها و محصولات با نام های فوق جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.
Copyright © 2011 Armitis.com Software Co. All Rights Reserved.

هفته نامه

(دریافت مطالب جدید به صورت هفتگی)

آدرس پست الکترونیکی

عضویت در خبرمایه

خواندن وبلاگ از طریق فید خوان ها مثل گوگل ریدر