خبرنامه پیامکی

برای عضویت در خبرنامه پیامکی تخته سیاه عدد 9 را به شماره 3000616177 ارسال نمایید
  • یکی دیگر از بخش های لوکوپوک که می تواند نظر همه را در روز های نزدیک به تعطیلات و حتی در روز های آخر هفته، به خود جلب کند، بخش تورهای لوکوپوک است. در این بخش می توان تمام آگهی های ثبتی که به تور های مسافرتی مرتبط هستند را مشاهده کرده و به  جستجو در میانشان بپردازید. حتی خود شما می توانید آگهی تور هایی که ارائه می‌دهید را در این بخش لوکوپوک، ثبت نمایید. در ادامه مطلب می توانید با نحوه استفاده از بخش تور های لوکوپوک آشنا شوید.

     

     

     

     در قدم نخست شما می توانید از بخش تورها که در صفحه اول سایت واقع شده است، وارد بخش تور های داخلی یا خارجی شوید.

     

     

    تور های داخلی

     

    -          در بخش تور های داخلی، شما می توانید نام استان ها و جزایر داخل ایران را مشاهده کنید و در پایین نام ها، آیکون های تصویری ای وجود دارد که نشان دهنده پرطرفدارترین مقاصد تور ها هستند. البته در کنار نام استان و جزایر کشور ایران، تورهای یک روزه، کویری، خاص و ترکیبی هم موجود هستند.

     

     

    -          پس از انتخاب یکی از بخش های تور های داخلی، می توانید شاهد همه ی آگهی های تور های موجود مربوط به بخش انتخابی خود باشید. در بالای صفحه آگهی ها، کادری وجود دارد که در آن می توانید، فاکتور هایی چون مدت تور، تعداد ستاره های هتل، نوع سفر و محدوده قیمت را انتخاب کرده و بر اساس انتخاب های خود به جستجو در آگهی ها بپردازید.

     

     

     

    تورهای خارجی

     

    -         در قسمت تورهای خارجی، نخست باید نام کشور و سپس نام شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

     

    -         پس از انتخاب شهر، هم می توانید خود به جستجو پرداخته و هم می‌توانید با انتخاب تعداد ستاره هتل ها، مدت تور و محدوده قیمت، با سرعت بیشتری به آگهی تور مورد نظرتان، دسترسی پیدا کنید.

     

     

     

    ثبت آگهی تورها

     

    به دو صورت می‌توانید برای ثبت آگهی های خود اقدام کنید:

     

    -           حالت اول: در صفحه اول لوکوپوک از قسمت "ثبت آگهی رایگان"، وارد فرم ثبت آگهی شده و گروه  تور و سپس نوع توری که ارائه می دهید را انتخاب کرده و سپس به تکمیل اطلاعات بپردازید.

     

     

     

     

    -         حالت دوم:  پس از انتخاب تور های داخلی/خارجی از صفحه اول، گزینه سبز رنگ "تور های داخلی/خارجی خود را آگهی کنید" را انتخاب کرده و سپس به تکمیل اطلاعات بپردازید.

     

     

  • Open Rate Email یا نرخ ایمیل‌های باز شده، یکی از کمیت‌های بسیار مهم در ایمیل مارکتینگ است که با محاسبه آن می‌توان به تعداد افرادی که ایمیل شما را باز کرده‌اند پی برد. البته این کمیت از طریق فرمول زیر قابل محاسبه است.

     

    Open Rate = Emails Opened / Emails SentBounces

    نرخ ایمیل‌های بازشده = ایمیل‌های باز شده / ایمیل‌های ارسالی – ایمیل‌های  مورد دار

     

    • Bounces (ایمیل‌های مورد دار):  به ایمیل‌هایی که  به آدرسی اشتباه ارسال شده و یا به سروری که فعالیت ندارد ارسال گردیده‌است، Bounce گفته می‌شود.

     

    عدد بدست آمده از طریق این فرمول به صورت درصدی است. برای مثال هنگامی که کمیت Open Rate برابر 20% باشد، هنگامی که ده ایمیل دریافت شده باشد، به طور حتم دو تا از آنها باز شده‌است.

     

    یک سوال بنیادی: چگونه ایمیل‌هایی، باز شده محاسبه می‌گردند؟

     

    در هنگام ساخت و ارسال ایمیل،  ما تصویری به صورت کد در آن قرار می‌دهیم و هنگامی که یک کاربر ایمیل ما را باز می‌کند، آن عکس دانلود شده و پس از دانلود آن توسط ما به عنوان ایمیل باز شده ثبت می‌گردد.

     

    جا دارد ذکر کنم که تنها ایمیل هایی به عنوان باز شده ثبت می گردند که حاوی HTML و تصاویر باشند و ایمیل‌هایی که فقط در آنها HTML به کار رفته، به عنوان باز شده محسوب نمی‌گردند. پس می‌توان گفت که Open Rate، یک کمیت تقریبی محسوب می‌گردد. البته اگر در ایمیلی که حاوی عکس نیست، روی یکی از لینک‌های موجود در آن کلیلک شود، آن ایمیل هم محسوب باز شده محسوب می‌شود. بعضی اوقات حتی پیش نمایش ایمیل‌هایی که توسط نرم‌افزار های گوناگون ایجاد می‌شوند، به عنوان ایمیل‌های باز شده ثبت می‌گردند.

     

    جا دارد ذکر کنم که کمپینی موفق است که به نسبت نوع کسب و کار، Open Rate ی برابر 20 تا 40 درصد داشته باشد. برای مثال کمپین‌هایی که برای تورهای مسافرتی هستند باید Open Rate  آنها حدود 40 درصد باشد.

  • برای موفقیت شما در بهینه‌سازی موتور‌های جستجو، اولین نکته‌ای که یک برگ برنده محسوب می‌گردد، محتوا است. فراموش نکنید که محتوا برای شما حکم طلا را دارد. برای تولید محتوای مناسب باید به فاکتورهای زیر توجه کنید.

     

    1.کیفیت محتوا: ما می‌توانیم با مطرح کردن یک سوال، تمرکز اصلی این قسمت را به شما نشان دهیم. به نظر شما آیا منطقی است که برای معرفی و تبلیغ یک محصول، بروشوری تهیه کنیم که محتوای آن در هر سایت و بروشور دیگری قابل مشاهده باشد؟ مسلما جواب شما خیر است. سعی ما باید بر این باشد که کاربران پس از ورود به سایت ما، روی مطلالعه محتوا وقت صرف کنند و این مهم، نیازمند فاکتوری به نام کیفیت است. ما باید ارزش واقعی محتوای خود را بسنجیم که آیا محتوای ما کاربردی، متفاوت و منحصر به فرد است یا خیر.

     

    2.تحقیقات در حوزه محتوا و کلمات کلیدی: در سئو، پس از انتخاب محتوای با کیفیت باید برای یافتن کلمات کلیدی به تحقیقات بپردازیم. شما باید کلمات کلیدی خود را به گونه‌ای بیابید که با آنچه که افراد حقیقی جستجو می‌کنند مطابقت داشته باشد. ممکن است که محتوای شما بیش از حد پیشرفته بوده و کاربران اینترنت مستقیما دنبال آن مطلب نباشند. در این مواقع حتما باید ریشه اصلی موضوع محتوای خود را استخراج کرده و سپس کلمات کلیدی درخور مطلب خود را انتخاب کنید. توجه کنید که کلمات کلیدی اصلی، واژه هایی هستند که در عین کلیدی بودن دارای رقابت کمی در موتور جستجوگر باشند.

     

    3.وضعیت تعامل کاربران با محتوا: موتورهای جستجوگر از مسیرهای متنوعی میزان تعامل و مشارکت کاربران را بررسی می‌کنند. شما باید محتوایی ایجاد کنید که کاربر را به مشارکت وادار کند. یکی دیگر از فاکتور‌هایی که به مشارکت مربوط است و توسط موتورهای جستجوگر بررسی می‌گردد، مدت زمانی است که کاربران در سایت‌ها وقت صرف می‌کنند. دیگر روش‌های مشارکت که ممکن است توسط موتورهای جستجو مورد بررسی قرار بگیرد، لایک‌ها، اشتراک گذاری‌ها‌ و نظراتی هستند که در شبکه‌های اجتماعی ثبت می‌گردند.

     

    4.تازگی محتوا: موتورهای جستجوگر، به محتوای جدید علاقه‌مند هستند. برای مثال، موتور جستجوگر گوگل دارای عملی به نام Query Deserved Freshness است که بوسیله آن مطالب جدیدی که مربوط به موضوعات مردمی هستند، گزینش شده و در صفحه اول جستجو مربوط به آن موصوعات قرار می‌گیرند و ممکن است که آن مطالب برای چند هفته در صفحه اول گوگل ماندگار شود.
  • برای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، نرم‌افزارهایی توسط شرکت‌های گوناگون ارائه می‌شوند که بسته به وضعیت کسب و کار و نوع شرکت، می‌توان از یکی از این نرم افزارها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان بهره برد. ما قصد داریم در این مقاله به شما پنج تا از قوی‌ترین و مشهورترین نرم‌افزارهای CRM را معرفی کنیم.

     

     

     

    5. IBM CRM: یکی از شرکت‌هایی که نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری ارائه می‌دهد، شرکت  مشهور و نامی IBM است. شرکت IBM، نرم‌افزار مدیریت ارتباط مشتر‌ی‌ای طراحی کرده که بوسیله آن یک کسب‌ و کار متوسط بتواند سمت و سوی خود را بیابد و جهت گیری‌های لازم برای پیشرفت خود را اخذ کند. این CRM اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می‌دهد که بوسیله آنها بتوانید مشتریان ثابت خود را پیدا کرده و تعداد آنها را افزایش دهید. IBM ، CRM خود را بیشتر برای کسب و کار های در حال گسترش طراحی کرده‌است و در سال 2012 توانسته با ارائه سخت افزارهای کمکی در کنار نرم‌افزار قوی‌اش، 3/6 درصد از فروش جهانی نرم‌افزارهای CRM را به خودش اختصاص دهد و در رده پنجم قرار گیرد.

     

     

     

    4. Microsoft Dynamics CRM: ماکروسافت خود را در اتحاد با کسب و کار و فناوری می‌داند و در این مسیر تصمیم به تولید چنین نرم‌افزاری گرفته و توانسته موفقیت آمیز عمل کند. ماکروسافت در CRM خود بیشتر روی استفاده از نمودارها تمرکز کرده‌استو سعی کرده خود را با عصر رسانه‌های اجتماعی تطبیق دهد. سعی ماکروسافت در این نرم‌افزار CRM این است که راهنمایی‌ها و تحلیلاتی ارائه دهد که کسب و کار بتواند بوسیله آنها جهت گیری کند. این نرم‌افزار در سال 2012 حدود 6/3 درصد از فروش کل CRM ها را به خود اختصاص داده و در رده چهار قرار گرفته است.

     

     

     

    3. Oracle CRM: شرکت اوراکل در این نرم‌افزار، بیش از بیست طرح پیشروی در صنعت را به کسب و کارهای پیشرفته ارائه می‌دهد تا بتوانند در مسیرشان پیشرفت کنند. این CRM در زمان واقعی، اطلاعات کسب و کار را در یک فضای ابری ثبت کرده و در همان زمان آنها را ارئه می‌دهد. اوراکل سیستمی در CRM خود ارائه داده که با استفاده از تکنولوژی اتوماسیون، کسب و کار می‌تواند با سرعت بیشتری کمپین‌های فروش و مارکتینگ خودش را راه اندازی کرده و از آنها نتایج مطلوبی دریافت کند. اوراکل در سال گذشته، با 11/1 در صد از فروش کل CRM ها، رده سوم را از آن خودش کرده‌است.

     

     

     

    2. SAP :  نرم‌افزارSAP که چندین سال متوالی، پرفروش‌ترین نرم‌افزار CRM بوده، در سال 2012 با 12/9 درصد از کل فروش CRM ها، یک رده پایین آمده و در مقام دوم پرفروش‌ترین ها ایستاده است.SAP از کاربران به کسب و کارهای بسیار بزرگ و صنعتی، یک دیده 360 درجه ارائه می‌دهد و این دید حاصل از تعامل اطلاعات مبادله شده در داخل و خارج از یک کسب و کار است. یکی دیگر از ویژگی‌های این نرم‌افزار، ارائه همه اطلاعات مربوط به رسانه‌های اجتماعی درگیر با کسب و کار است.

     

     

     

    1. Sales Force : شعار این شرکت "نه نرم‌افزار، نه سخت‌افزار و نه محدودیت" است. این شعار نشان دهنده این است که Sales Force به گونه‌ای دیگر عمل می‌کند و مسیری متفاوت را انتخاب کرده‌است. این شرکت، ابزار CRM خود را بر پایه یک فضای ابری ارائه می‌دهد و همین مهم باعث تمایز آن با دیگر CRM ها شده‌است و توانسته با این نوآوری، 14 درصد از کل فروش CRM ها را به خود اختصاص داده و در رده ی اول پرفروش‌ترین CRM های سال 2012 بایستد.

  • در لوکوپوک، بخشی بسیار جذاب و کاربردی‌ای وجود دارد که بوسیله آن هر ایرانی می‌تواند، به سادگی شهری که در آن سکونت دارد را یافته و فقط در محدوده ی خودش به مشاهده و جستجو در آگهی‌ها بپردازد. حال این سوال برای شما پیش می‌آید که این ویژگی چه سودی برایتان دارد؟


     در حقیقت لوکوپوک این امکان را برای شما فراهم کرده تا دیگر اتلاف وقت برایتان صورت نگیرد و  مجبور نشوید که برای یافتن آگهی‌ای در محدوده ی محل زندگی خود، به جستجو در هزاران آگهی ثبت شده بپردازید. استفاده از این ویژگی حتی از آب خوردن هم آسانتر است!

    -          در قدم نخست باید از گوشه سمت راست جستجو، استان خود را انتخاب کنید.

     

     

    -          سپس شهرستان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

     

     

    -          شما می‌توانید در قسمت url نام استان خود را مشاهده کرده و حتی برای اطمینان بیشتر از اینکه شهر مورد نظر شما انتخاب شده، به تصویر پایین صفحه مراجعه کنید که در آنجا نام استان و تصوری مرتبط با استان مورد نظرتان ظاهر شده‌است.

     

     

    -          در انتها شما می‌توانید از مشاهده آگهی‌های شهر مورد نظر خود لذت ببرید.

  • کوکی‌ها در Google Analytics: کوکی‌ها، یک سری متن‌های بسیار ساده هستند که توسط وب‌سایت‌ها

    در مرورگر ثبت می‌گردند. کوکی‌ها پس از ثبت شدن توسط وب‌سایت ها، در هنگام وارد شدن به سایتی که

    آنها را فرستنده، دوباره توسط همان سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند. این فایل‌های متنی، بدون دست

    خوردگی در مرورگر ثبت می‌شوند.

     

    انواع کوکی‌ها:

     

    کوکی‌های اول شخص: این نوع کوکی‌ها هنگامی ثبت می‌گردند که شما در حال بازدید از یک وب‌سایت هستید.

     

    کوکی‌های سوم شخص: این نوع کوکی‌ها، توسط شرکای سایتی که از آن بازدید می‌کنید، ثبت می‌گردند. (برای مثال، این

     

    شرکا می‌توانند سایت‌هایی باشند که از آن‌ها عکسی در سایتی که شما در آن حضور دارید، قرار گرفته‌است).

     

    کوکی‌های ماندگار: این نوع کوکی‌ها در حین بستن مرورگر ذخیره می‌گردند.

     

    کوکی‌های موقت: این نوع کوکی‌ها در حین بستن مرورگر از بین می‌روند.

     

    نام کوکی‌هایی که توسط Google Analytics مورد استفاده قرار می‌گیرند:

     

    _utma: به عنوان شناساگر بازدیدکننده است که پس از دو سال از بین می‌رود.

     

    utmb_: به عنوان شناساگر ورود کاربر است که پس از سی دقیقه از بین می‌رود

    .

    utmc_: به عنوان شناساگر ورود کاربر است که پس از بستن مرورگر از بین می‌رود.

     

    utmz_: به عنوان شناساگر مقادیر کمپین‌ها است که پس از شش ماه از بین می‌رود.

     

    utmv_: به عنوان تقسیم کننده بازدیدکنندگان است که پس از دو سال از بین می‌رود.

     

    کوکی‌های utma ،_utmb_ و utmc_، به صورت پیش‌فرض در Google Analytics، برای ردیابی ترافیک منظور گردیده‌اند.

     

    ساختار کوکی _utma:

     

     

    از کوکی‌های utmz_ برای بررسی وضعیت ترافیک کمپین‌ها استفاده می‌گردد. Google Analytics با استفاده از این

    موضوع به ما نمایش می‌دهد که کدام یک از کلمات ما کلیدی هستند و کدام نوع تبلیغ باعث جذب مشتری و کاربر شده.

     

    کوکی utmv_ برای تقسیم بندی بازدیدکنندگان توسط Google Analytics مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال می‌توان

    تعداد کاربران عضو و غیر عضو آنلاین را مشخص کرد.

     

    چر کوکی‌ها کارآمد هستند؟

     

    -          می‌توان بوسیله آنها، بازدیدکنندگان جدید و تکراری را شناسایی کرد.

     

    -          تعیین کننده میزان تعامل بازدیدکنندگان است.

     

    -          ارتباطی برای آگاهی از وضعیت کمپین‌ها و خریدوفروش ها

     

    -          تقسیم بندی مشتری‌ها

  • بیش از 60 درصد از کسب‌وکار ها در ایمیل‌های ارسالی خود به مشتریان از عکس‌ها استفاده نمی‌کنند و کاملا واضح است که به کارگیری عکس‌ها در کمپین‌های ایمیل مارکتینگ یک ریسک به حساب می‌آید. اما عکس‌ها می‌توانند بسیار مفید باشند و کفی‌است که شما بتوانید به صورت کیفی درک کنید که کدام محتوای ایمیل‌ها نیاز به عکس دارند و کدام یک، استفاده عکس در آن ممکن است آسیب زیادی را به رشد کسب‌وکار وارد کند.

     

     

    در ایمیل‌ها، درخواست انجام فعالیت‌ها و وارد شدن به لینک‌ها (Call To Action)، می‌توانند به همراه عکس‌ها باشند و حتی نبود آنها باعث می‌شود که این نوع درخواست‌ها توسط کاربران انتخاب نگردند. برای نمونه (CTA) موفق، می‌توان به این ایمیل اشاره کرد که با اینکه مشخص نیست که محتوای درون این (CTA) چه چیزی است، اما نوع نوشتاری آن باعث می‌شود که شما روی آن کلیک کرده و از سایت آن بازدید کنید. این تناقض به کار رفته در متن این ایمیل، بسیار به موفقیتش کمک کرده وباعث شده که همه، روی دکمه بزرگ نارنجی (پرتقالی) کلیک کنند.

     

    البته می‌توان از ایجاد دکمه‌های رنگی که در آنها (CTA) به کار رفته هم بهره برد و استفاده از آنها می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد.در نمونه زیر می‌توانید مشاهده کنید که دکمه "همین الان دانلود کنید"، چه قدر می‌تواند در ذهن شما تاثیر گذار باشد و شما را جذب کند. با ایجاد یک سری تغییرات ظاهری، تاثیر ایمیل شما چند برابر می‌گردد. برای مثال، اضافه کردن سایه به عکس‌ها و استفاده از تصویر پس‌زمینه در ایمیل‌ها می‌توانند ایمیل شما را ار جذابیت بالایی بهره‌مند کنند.

     

Go To
Page Size
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت نرم نگاران آرمیتیس بوده و استفاده از محتوای آن و یا نمونه پروژه ها و محصولات با نام های فوق جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.
Copyright © 2011 Armitis.com Software Co. All Rights Reserved.

هفته نامه

(دریافت مطالب جدید به صورت هفتگی)

آدرس پست الکترونیکی

عضویت در خبرمایه

خواندن وبلاگ از طریق فید خوان ها مثل گوگل ریدر