خبرنامه پیامکی

برای عضویت در خبرنامه پیامکی تخته سیاه عدد 9 را به شماره 3000616177 ارسال نمایید
  • -          یکی از اهداف اصلی ایجاد رسانه های اجتماعی افزایش کیفیت برقراری ارتباطات است. از امکاناتی که در این رسانه ها به منظور افزایش کیفیت ارتباطی برقرار گردیده، این است که شما می توانید در قسمتی که برای شما از پیش معین شده، اطلاعاتی از جمله ایمیل و شماره تلفنی را وارد کنید که به کمک آنها، مشتریان شما بتوانند به راحتی با شما در ارتباط باشند. همچنین می توانید در پست های خود به صورت پراکنده، بازه زمانی ای که هر روزه در آن آنلاین هستید را نوشته تا مشتریانتان بتوانند در آن زمان با شما به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنند.

     

    -          در Social CRM اطلاعاتی به صورت آماری و نموداری از پروفایل های کاربرانی که صفحه شما را بازدید می کنند بیان می گردد که بوسیله بررسی آنها می توانید به مسائل مورد نظر آنها پی برده و از لحاظ محتوایی، خود را با آنها وفق دهید تا کمپین هایتان موفق تر باشد.


    -          کسب و کار ها باید در روابط با مشتریانشان به صورت متمرکز عمل کنند. برای مثال هنگامی که فردی مشکلی را به صورت ایمیل برای شما ارسال کرده و سپس همان مسئله را در یکی از شبکه های اجتماعی شما عنوان می کند، بهتر است که هم با ارسال ایمیل و هم با ارسال پاسخ در توئیتر جوابگوی مشتری خود باشید.

  • همان طور که می دانید در بخش جستجوی لوکوپوک برای جستجوی بهینه تر، گروه هایی ایجاد شده که به نسبت نیازمندی خود می توانید گروه مورد نظرتان را انتخاب کرده و آگهی هایی که به عنوان نتیجه جستجویتان پدید می آیند را مشاهده کنید. این گروه ها عبارتند از: ماشین و خودرو، صنعت، دیجیتال، خرید و فروش کالا، خدمات، تور، بخش ویژه دانشجو ها، املاک، استخدام و همه گروه ها.

    هر گروه، خود دارای چندین زیر مجموعه است که شما می توانید پس از اولین جستجوی تان، در همان محلی که گروه مورد نظرتان را انتخاب کرده اید، زیر مجموعه را تغییر دهید. در دو گروه، شما می توانید با استفاده از امکاناتی که فراهم گردیده، به جستجوی دقیق تری بپردازید.


    یکی از این دو گروه، استخدام است که با وارد کردن اطلاعاتی همچون نوع فرصت شغلی، نحوه همکاری، جنسیت و رده سنی، زودتر به آگهی های مورد نظرتان دسترسی پیدا می کنید. در زیر مجموعه های گروه املاک هم، تنظیماتی قرار دارد که با انتخاب گزینه های موجود در آنها، می توانید به آگهی های مورد نظر خود را بیابید. برای مثال در زیر مجموعه اجاره، شما می توانید مبلغ رهن، مبلغ اجاره، تعداد خواب و متراژ خانه مورد نظر خود را وارد کرده تا بتوانید دقیقا آگهی هایی را مشاهده کنید که مورد نیاز شما هستند.

  • تصاویر یکی از مواردی هستند که انسان به کمک آنها می تواند با موضوعی سریع تر ارتباط برقرار کرده و به محتوای ایمیل ارسالی جذب گردد. اما این مهم است که چه نوع تصاویری برای ایمیل مارکتینگ مناسب هستند و ما قصد داریم در این مقاله انواع این تصاویر را برای شما ذکر کنیم.


    -          از تصاویری اشخاصی استفاده کنید که مخاطب با آنها احساس همدردی کند: یکی از مواردی که باعث افزایش ارتباط بین مخاطب و ایمیل ارسالی می گردد، استفاده از تصاویر افرادی است که باید به نسبت نوع کسب و کار انتخاب شده باشند. برای مثال برای ایمیلی که توسط یک رادیولوژی ارسال می گردد، به کار بردن عکس یک بیمار در کنار یک دادیولوژیست می تواند تاثیر مثبتی روی کاربر بگذارد.



    -          استفاده از تصویر افرادی که جذاب هستند؛ به خصوص نوزادان: یکی از مواردی که باعث جذب مخاطب به ایمیل می شود استفاده از تصویر افراد جذاب و زیبا است. برای مثال تصاویر نوزادان و کودکان از مواردی هستند که برای همه ما جذاب هستند. البته لازم نیست که حتما تصاویر افراد زیبا به کار رود؛ شما می توانید از تصاویر افراد مشهوری استفاده کنید که از لحاظ ظاهری جذابیت خاصی ندارند ولی مخاطبان به خاطر نام و چهره محبوب آنها، جذبشان می شوند.


    -          استفاده از تصاویر اشیایی که باعث جذب مخاطب می گردند: اگر ایمیل های تبلیغاتی ای بوک ریدر های کیندل را مشاهده کرده باشید، دیده اید که شرکت آمارزون هم چنان از تصویر کتب واقعی برای تبلیغ محصولش استفاده می کند تا مخاطب کتاب خوان را تحت تاثیر قرار دهد. پس فراموش نکنید که از تصویر اشیای مرتبط با محصولتان استفاده کنید که جذاب به نظر می آیند.

  • سایت لینکدین (به انگلیسی: LinkedIn) یک پل ارتباطی بسیار قوی و مفید بین متخصصین در سراسر جهان است. این ابزار نیز به مانند بسیاری از پدیده های مشابه خود، دارای نکات ظریفی در استفاده از آن بوده، و کاربری اشتباه آن، شاید باعث مسایل و مشکلاتی هم می گردد. بنده به چند مورد برخورد کرده و لازم دانستم تا در آخرین روز تابستانی، آنها را با دیگر عزیزان نیز در میان گذارم. امید است که در جهت استفاده بهینه و حرفه ای، سودمند باشد.

     

    1- درخواست دوستی افراد غریبه بدون عکس: در سایت لینکدین مرتبا درخواستهای ارتباط و دوستی از جانب کاربرانی مطرح می شود که در دنیای واقعی با ایشان آشنایی نداریم؛ و ایشان نیز از درج یک عکس ساده در پروفایلشان دریغ می فرمایند! آیا می توانید به سادگی با شخصی که او را نمی شناسید و حتی چهره اش را هم ندیده اید در ارتباط باشید؟ برای اینجانب که چندان آسان نیست.. درست است که ارتباط لینکدین از نوع حرفه ای (نه دوستیابی) است اما درج تصویر شخص، او را بسیار حرفه ای تر و قابل اعتماد تر نشان خواهد داد.


    2- عدم درج دلیل قانع کننده برای ارتباط: به همان دلیل فوق (حرفه ای بودن ارتباط در لینکدین) بد نیست که هنگام درخواست دوستی، دلیلی موجه نیز برای آن در پیام ارسالی ذکر گردد؛ و تنها به پیام کلیشه ای سایت اکتفا نشود. در تماس بودن با سایرین در لینکدین به هدفی کاری انجام میشود، لذا بهتر است دلیل ارتباط و نوع همکاری مورد نظر و مواردی از این دست (استخدام بعنوان مشاور، فروش کالا و تجهیزات، همکاری مشترک در یک پروژه خاص، ...) نیز در هنگام درخواست ارتباط با یک شخص دیگر ذکر شوند. شاید بدلیل عدم انجام صحیح این کار، بسیاری از فرصتها را برای خود یا دیگران سوزانده باشیم...


    3- و اما نکته مهم:Endorsement های نادرست! متاسفانه ما به غلط و شاید ناخواسته، فرهنگ خوشمرامی و معرفت داری و لوطی گری! را با کار حرفه ای در آمیخته ایم. مثلا اگر من که دارای مدرک PMP هستم توسط فلان دوستم برای مهارت Project Management سفارش و تایید (Endorse) شده باشم، بنده هم حتما" باید ایشان را برای مهارتی که اصلا به داشتن آن توسط وی مطمئن نیستم؛ و یا توسط سیستم بصورت اتوماتیک تولید می شوند (مثلا" مهارت و دانشهایی بنام Factory یا موارد مشابه!) endorse نمایم... آخرخیلی بد است... به رفیق بر میخورد یک موقع اگر جواب معرفتش را ندهیم!!!  ...


    دوستان، این تاییدیه ها برای تمام افراد می توانند قابل مشاهده باشند، و علاوه بر این که برای خود فرد ممکن است ایجاد توهماتی نمایند، هم باعث لطمه به پروفایل حرفه ای وی شده (بخاطر تنوع و بی ربط بودن بیش از حد در برخی موارد)؛ و هم از سویی ممکن است برای کارفرمایان یا شرکتهای استخدام کننده نیروی انسانی ماهر نیز ایجاد توقع ناصحیح نمایند. کسی که بطور شانسی  10 بار در مورد مثلا مهارت EFQM (که آنرا بطور کافی هم نمی داند و فقط مورد "لطف" - و شاید بعبارتی "دوستی خاله خرسه" - دوستانش قرار گرفته) endorse شده باشد؛ در دید یک ناظر خارجی کسی است که دانش قابل توجهی در آن حوزه دارد.... حال اگر به هر شکل ایشان خلاف این مساله را به نمایش بگذارد؛ اولین تناقض یا خدای نکرده آفت ویرانگر "دروغ" به سهو در ارتباط ایشان رخ خواهد نمود...


    پس لطفا: از endorsement بی پایه، و مرام و معرفتی خودداری کنیم!

    بیاییم از محیط این سایت بسیار خوب و سودمند، بهترین استفاده را ببریم و در بهبود آن بکوشیم.

    نویسنده: داورپناه
  • -          در رسانه های اجتماعی، مردم ترجیح می دهند که حس کنند با افراد حقیقی در ارتباط هستند تا اینکه گمان کنند که طرف آنها یک کمپانی یا فقط نام یک برند است. در حقیقت شما باید در رسانه های اجتماعی به گونه ای عمل کنید که مشتریان و طرفدارانتان در برقراری ارتباط با شما به مشکلی برخورد نکنند.  نمود انسانی برند شما در رسانه های اجتماعی باید به گونه ای عمل کند که افراد، علایق شخصیشان را بیان کنند و در گفت و گو ها احساس راحتی کنند. برای مثال اگر شرکت شما دارای یک حساب کاربری توئیتر است، شما می توانید در پست هایی که کارمندانتان تهیه می کنند، نام آنها را با استفاده از @ در توئیتر ذکر کنید (به زبان انگلیسی: Mention) تا فرد خواننده بتواند حساب کاربری کارمند شما را هم مشاهده کند.


    -          در رسانه های اجتماعی پیام شما باید با کسب و کار و محصولات تولیدی شما سازگاری داشته باشد. برای مثال یک رستوران می تواند لحنی عامیانه داشته باشد ولی یک شرکت که در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت می کند، بهتر است که کمی رسمی تر عمل کند.


    -          با استفاده از نرم افزار های Social CRM، روی پست های مشتریانتان نظارت داشته باشید تا بتوانید با سرعت بیشتری به آنها پاسخ داده و مشکلاتی که مربوط به خدمات و محصولاتتان می شوند را زودتر برطرف کنید.

  • در بخش ویژه دانشجویان لوکوپوک، زیر مجموعه هایی با اسامی "تدریس خصوصی"، "ترجمه،تایپ و صحافی" و "موقعیت شغلی و کار آموزی" وجود دارند که همه این بخش ها برای فراهم کردن امکاناتی کاربردی برای دانشجویان فراهم گردیده اند.

    بخش "تدریس خصوصی" برای کسانی مناسب است که در دروس خود ضعف داشته و نیاز به یادگیری های بیشتر دارند و از طریق این آگهی ها می توانند افرادی که تدریس می کنند را پیدا کنند.



    خیلی اوقات پیش می آید که دانشجو ها برای تحقیقات، پروژه ها و پایان نامه خود به متونی برخورد می کنند که به زبان دیگری نوشته شده اند و نیاز به ترجمه دارند. بخش "ترجمه،تایپ و صحافی" به شما کمک می کند تا آگهی افرادی که در این سه زمینه فعالیت می کنند را بیابید.

    این سه بخش می توانند در پیدا کردن کار دانشجویی مفید واقع شوند. در بخش "تدریس خصوصی" و "ترجمه،تایپ و صحافی"، دانشجویان توانا در زمینه تدریس و ترجمه کردن متون زبان های خارجی، می توانند آگهی ثبت کرده و از این طریق کسب درآمد کنند.


    در رشته های فنی – مهندسی، یکی از مسائلی که باید مورد توجه دانشجویان قرار گیرد، بحث کار آموزی و مشغول به کار شدن است. لوکوپوک در بخش "موقعیت شغلی و کار آموزی"، امکانی فراهم کرده که دانشجویان بتوانند، دوره های کار آموزی مربوط به رشته خود را بیابند.


    برای ثبت آگهی کافیست که وارد سایت لوکوپک شده و در بالای سمت چپ، روی ثبت آگهی رایگان کلیک کنید. در صفحه ای که با آن مواجه می شوید، باید بخش ویژه دانشجویان را برگزیده و سپس زیر مجموعه مورد نظرتان را انتخاب کنید.




    در صفحه ای که نمایان می شود اطلاعات خود را کامل کنید و فراموش نکنید که در قسمت تصاویر، عکس مربوط به آگهیتان را قرار دهید. در ضمن برای اینکه آگهیتان بیشتر دیده شود، می توانید آگهی خود را ویژه کنید.


  • در این مقاله ما قصد داریم به شما چندین نمونه تست را نشان داده و نتایج آنها را بر اساس میزان نرخ باز شدن ایمیل بررسی کنیم.

     

    تست استفاده نام فرد یا نام کمپانی فرستنده :

     

    در این تست بررسی می شود که استفاده از نام شرکت و فردی (الف) که ایمیل را می فرستد در میزان نرخ باز شدن ایمیل تاثیر بیشتری دارد یا نام کمپانی (ب) مربوطه. برای مثال:

     

    الف: نام و نام خانوادگی – نام کمپانی

    ب: نام کمپانی

     

    نمونه موفق تر: در این تست نمونه (الف) موفق تر است. استفاده از نمونه (الف) نرخ باز شدن ایمیل را 28 درصد افزایش می دهد؛ پس توجه داشته باشید که استفاده از اسم حقیقی باعث افزایش احتمال اینکه ایمیل شما باز شود، می گردد.

     

    تست استفاده از واژه های سلام و درود:

     

    در این تست، در ایمیل اول موضوع ایمیل به همراه واژه درود در ایمیل عنوان شده و فرستاده شده و ایمیل دوم فقط با عنوان کردن موضوع ،ایجاد و فرستاده شده است.

     

    نمونه موفق تر: ایمیلی که عنوان آن به همراه واژه درود بوده، میزان نرخ باز شدن ایمیل ها را 2.5 درصد افزایش داده است.

    تست به کار بردن یک پیشنهاد در کروشه:

     

    در این تست دو ایمیل رو به رو را ارسال می کنیم که در آنها دو پیشنهاد متفاوت در مورد محتوای ایمیل مطرح شده است:

     

    الف: (دانلود کنید) راهکارهایی برای رشد کسب و کار

    ب: (کتاب الکترونیکی) راهکارهایی برای رشد کسب و کار

     

    نمونه موفق تر: در این تست نمونه وفق تری وجود ندارد! در حقیقت هر دو این پیشنهادات در نرخ باز شدن میل تاثیری نمی گذارند.

Go To
Page Size
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت نرم نگاران آرمیتیس بوده و استفاده از محتوای آن و یا نمونه پروژه ها و محصولات با نام های فوق جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.
Copyright © 2011 Armitis.com Software Co. All Rights Reserved.

هفته نامه

(دریافت مطالب جدید به صورت هفتگی)

آدرس پست الکترونیکی

عضویت در خبرمایه

خواندن وبلاگ از طریق فید خوان ها مثل گوگل ریدر