خبرنامه پیامکی

برای عضویت در خبرنامه پیامکی تخته سیاه عدد 9 را به شماره 3000616177 ارسال نمایید
  • سوالی که اغلب از من پرسیده می شود این است: بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در بازار ایران کدام است؟
    پاسخی که من همیشه می دهم، این است که نحوه پرسش این سوال اشتباه است، اولین گام قبل از یافتن یک نرم افزار crm مناسب مشخص کردن نیازمندی های واقعی کسب و کار شما می باشد در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری، نیازمندی های واقعی، واقعی و واقعی!

    چرا تاکید من بر روی نیازمندی های واقعی است؟

    نکته اینجاست که امکانات زیاد، ارزش افزوده زیادی برای کسب و کار شما به بار نخواهد آورد! حتی قطعا اثر منفی نیز خواهد داشت؟ پس اولین سوالی که اگر شما قصد خرید یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری را دارید، باید پاسخ دهید، این است که نیازمندی های واقعی شما چیست؟

    شما می توانید با یک تحلیل ساده روی روند سازمان فروش خود به نیازمندیهای واقعی خود در حوزه نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری دست یابید، این نیازمندی ها را تیتر وار در یک مستند وارد نمایید.
    من به  برخی از نکات که در  یافتن نیازمندی های واقعی شما می تواند کمک کند به شرح ذیل اشاره می کنم:

    • آرمانی فکر نکنید، یک نرم افزار خوب CRM قرار نیست برای شما معجزه کند بلکه قرار است که عملیات دستی که شما انجام می دهید را مرتب، منظم و شفاف کند.
    • خیلی دراز مدت فکر نکنید! به امکاناتی که سازمان شما اکنون نیاز دارد فکر کنید.
    • فرایند های دستی خود را ساده سازی کرده و سپس از از فرایند های ساده سازی شده نیازمندی های خود را استخراج کنید
    • از چشم سوم استفاده کنید، یک شخصی که در جزئیات کسب و کار شما نباشد بهتر از کسی که خیلی در جزئیات کار شماست می تواند به شما کمک کند
    • محوریت استخراج نیازمندی های شما باید برای محوریت رضایت مشتریان بنا شود
    • فرایند های اضافی، داده های اضافی و هر چیز اضافی را حذف کنید، اگر شما از شماره شناسنامه مشتری استفاده ای نمی کنید چرا باید شماره شناسنامه مشتری را در مستندات خود ذخیره کنید؟


     حال براساس این اطلاعات می توان به این سوال اصلاح شده که بهترین نرم افزار crm برای نیازمندی های کسب و کار من کدام نرم افزار است؟ پاسخ داد.


    آیا شما واقعا از نیازمندی های واقعی سازمان فروش خود مطلع هستید؟

  • آیکون ها، یکی از بخش های مهم از هر برنامه کاربردی می باشد، با توجه به اینکه در تغییر تم ها، آیکون ها به واسطه محتواهای آموزشی و امکان پشتیبانی قابل تغییر نمی باشد، استفاده از رنگ های مختلف و طرح های پیچیده در آیکون ها پس از مدتی چشم بیننده را خسته می کند و برای او این طرح ها آزار دهنده می شود.

    به همین دلیل ما با یک نه بزرگ به رنگ ها 4 رنگ مختلف را براساس ماهیت آیکون ها بکار گرفته ایم:

    • قرمز : برای عملیات که منجر به حذف یا پاک کردن چیزی می شود.
    • آبی: برای جستجو و ناوبری
    • سبز: برای عملیاتی که منجر به درج یک چیز جدید می شود.
    • مشکی: برای سایر آیکون ها


    البته قابل ذکر می باشد که اغلب آیکون ها به رنگ مشکی خواهند بود.

    نظر شما چیست؟ شما با تعدد رنگ های استفاده شده موافق هستید؟ یا با سادگی؟

  • چه مدل امنیتی برای یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان مناسب است؟ ما خیلی در مورد این موضوع بحث و فکر کردیم

    • آیا باید امنیت اونقدر گسترده باشه که مدیرسیستم بتونه نقش های دلخواه خودش رو تعریف کنه با هر ساختار دلخواه خودش؟
    • آیا امنیت باید فقط نقش محور باشه یا بر پایه ردیف های داده ای نیز اعمال بشه؟
    • آیا واقعا برای مواردی که لازم نیست هم ما باید امکان تعریف نقش امنیتی بدیم؟

     

    برای ما خیلی خیلی مهمه که امکاناتی که در سیستم تعبیه می کنیم، دست و پا گیر نباشند! و امکاناتی که برای هر کدومشون کلی زحمت کشیده می شه در نهایت جزء ضعف ها سیستم نباشه.

     ما اومدیم امنیت را یک مدل بسیار ساده از امنیت کامل در  بر پایه نقش و در سطح داده دیدم، به عنوان مثل، در مدل بر پایه نقش، افزودن یک شخص به دفترچه تلفن رو اصلا به عنوان یک عمل امنیتی ندیدم و هر کاربر که عضو CRM شما باشه می تونه یه شخص رو به دفترچه تلفن اضافه کنه(آیا واقعا اینجا امنیت نیاز است؟)، اما مثلا امکان Export رو یک عمل امنیتی دیدم و مدیر سیستم می تونه این حق رو به کسی بده و اون شخص از این امکان استفاده کنه.

    و در سطح داده مدل امنیتی ما خیلی ساده است، وقتی کاربر سیستم شما می خواهد داده ای رو وارد کنه می تونه امنیت داده رو به شکل های زیر مشخص کنه:

    • فقط خودش: یعنی فقط خودش می تونه این داده رو ببینه و مدیر تیم ش + ادمین کلی سیستم
    • همه: همه کاربران سیستم
    • خودش و تیم ها یک، دو و سه: خودش، مدیر تیم ش+ ادمین کلی سیستم و کاربران عضو تیم های یک، دو و سه
    • خودش و کاربران یک، دو و سه: خودش، مدیر تیم ش + ادمین کلی سیستم و کاربران یک، دو و سه

     

    شما چی فکر می کنید؟ آیا با مدلی که ما فکر می کنیم موافقیت یا مدلی دیگری مدنظر شما است؟

  • اول از همه عذرخواهی می کنم به خاطر یک روز تاخیر در اعلام نتیجه
    درگیری های و استرس های اسفندماه مسبب آن شد که ما بدقول بشیم، ما رو ببخشید.

    همانطور که در جریان هستید چند وقت پیش یک مسابقه در تخته سیاه برای انتخاب نام محصول مدیریت ارتباط با مشتریان برگزار شد و اما نتیجه مسابقه:

    فرایند انتخاب خیلی سخت بود، از میان بیش از 400 اسم!
    کاری که کردیم این بود یک سری از نام ها رو با همکاری بچه ها انتخاب کردیم، سانا، سبک، سرنا، پلک، داناک، آون، پل و کلید، سپس به 20 نفری که در این مسابقه شرکت نکرده بودند دادیم تا بین 1 تا 10 به این نام ها امتیاز دهند.

    انتخاب، داناک بود! تبریک به آقای احسان کریمی

    جناب آقای کریمی خوشحال خواهیم شد که مشخصات خود را در بخش نظرات قرار دهید تا با شما برای تقدیم هدیه کوچک تماس گرفته شود.

    البته با احترام به انتخاب داناک، این حق را برای خود محفوظ می داریم که در صورت انتخاب نام بهتر تا زمان راه اندازی نرم افزار، این نام با نام انتخاب شده جایگزین شود.

    نظر شما  در مورد داناک چیست؟

    پی نوشت اول: ما فکر می کردیم بدیهی باشه به خاطر همین ذکر نکردیم که این 20 نفر جزء مدیران سازمان ها و شرکت ها خصوصی بودند.

    پی نوشت دوم: نظرات بدون هیچ گونه سانسوری منتشر می شه، فقط لطف کنید در هنگام نظر دادن اسم خودتورن رو هم وارد کنید.

    پی نوشت سوم: بین نام های سانا، سبک، سرنا، پلک، داناک، آون، پل و کلید اگر شما داور بودید چه نامی انتخاب می کردید؟

  • طراحی گرافیکی نرم افزاری که قرار است یک کاربر در طول روز به صورت مداوم با آن کار کند واقعا کار پیچیده، طاقت فرسا و لذت بخشی است.
    شما همیشه با تفاهم سه مقوله زیبایی، سادگی و کاربردپذیری درگیر هستید. سوال اینجاست کدام مقدم تر است؟
    ما نرم افزار CRM را می خواهیم به گونه ای طراحی کنیم که اپراتورهای آن فقط براحتی نتوانند از آن استفاده کنند بلکه عاشق آن باشد و از استفاده از این نرم افزار لذت ببرند.
    یکی از بخش های که قرار نیست تا موعد راه اندازی این نرم افزار رونمایی نشود بخش طراحی گرافیکی آن است به خاطر همین خیلی باز من اجازه صحبت در مورد طرح های که در حوزه گرافیک پیاده کرده ایم را ندارم اما به چند اصلی که در طراحی خودمان به آن رسیده ایم و با محوریت آن پیش می رویم اشاره می کنم:
    • هم چیز باید واقعی باشد، مثلا سایه ها، فونت ها و ...
    • المان تکراری نداشته باشد
    • تم های مختلف براساس سلایق گونه گون وجود داشته باشد که کاربر به راحتی انتخاب نماید.
    • از تم رنگی ثابت برای آیکون های استفاده شود که چشم کاربر اذیت نشود
    • عناصر فعال در صفحه مشخص شود

    شما چه فکر می کنید چه اصول دیگری را می توان در طراحی گرافیکی چنین نرم افزار رعایت نمود؟

  • نرم افزار CRM شرکت آرمیتیس طبق زمانبدی در تیرماه سال 91، به بازار عرضه خواهد شد. با توجه به اینکه ما در حال رفتارسنجی کاربران سیستم های مدیریت ارتباط با مشتریان می باشیم تا بهترین تجربه استفاده از یک نرم افزار CRM را در اختیار شما قرار دهیم، از علاقمندان دعوت می کنیم که تا طرح فراخوان همکاری ما به صورت یک همکاری برنده- برنده شرکت نمایند.

    شما با شرکت در این همکاری از 40 درصد تخفیف در عرضه نهایی محصول ما برخودار خواهید شد.

    شرایط و ویژگی های همکاری بسیار ساده است:
    • شخص داوطلب باید مدیر یا مسئول فروش شرکت باشد.
    • در هفته یک ساعت زمان برای مذاکره تلفنی با تیم طراحی ما در نظر بگیرد.
    • تعداد افراد مشارکت کننده در این طرح محدود به 77 شرکت می باشد.


    لطفا در بخش نظرات نام شرکت، زمینه فعالیت، نام و نام خانوادگی تان، مسولیت تان، شماره تماس و آدرس پست الکترونیکی خود را قرار داده تا در نزدیک ترین زمان با شما تماس گرفته شود، قابل ذکر است که نظرات به صورت عمومی منتشر نخواهد شد.

     

    دوستانی(14 نفر) که تا کنون ثبت نام نموده اند:

    • آقای قضایی مدیرعامل شرکت ابراهیم
    • آقای علیخانی مدیرعامل شرکت آب سکون
    • آقای عاقبتی مدیرعامل شرکت انگیزه نگار خاوران
    • آقای تیرداد مدیر فروش بازرگانی برخورداری
    • آقای سمیعی مدیر نمایندگی بیمه آسیا کد 0224
    • آقای حسین صالحی مدیرعامل گروه بیمه گران زندگی
    • آقای فضائلی رئیس اداره صدور بیمه نامه های شرکت سهامی بیمه ایران شعبه امام خمینی
    • آقای عدالت، مدیرعامل شرکت موج آفرینان کویر
    • آقای خاکسار، مدیر فروش در سیمان داراب
    • آقای میثمی، مدیر کلینیک دندانپزشکی
    • آقای صفائی، مدیرعامل شرکت بیتا پخش
    • آقای عندلیب، مدیرعامل شرکت پارس افزار
    • آقای سیدیان، مدیر تبلیغات سایت بی واسطه
    • آقای صادقی، رئیس هیئت مدیره شرکت رایان برتر


  • دیشب با یکی از دوستان عزیزم که ساکن کانادا هست در مورد مفهوم CRM صحبت می کردم، بامداد عزیزی سابقه ارزشمندی در این حوزه داره، می گفت:
    خدمات به مشتری اگر درست انجام بشه می تونه به کلی جای تبلیغات و بازاریابی رو بگیره، چون خود مشتری اگر درست سرویس بگیره به خوبی تبلیغات رو برای شما انجام می ده و نرم افزار CRM یک ابزاری که با منظم کردن کارها (نه اتوماتیک کردن آنها) می تونه به شما کمک کنه که وظایف تون رو در حوزه سرویس دهی به مشتریان درست انجام بدید.

    من هم خیلی با حرف های بامداد موافقم، CRM یک فرهنگ سازمانیه که یک بخش کوچک آن نرم افزاری است که به اجرای منظم این فرهنگ سازمانی کمک می کنه.

    نظر شما در مورد این بحث چیه؟ آیا شما هم فکر می کنید که مدیریت ارتباط با مشتریان فقط یک نرم افزار نیست؟

Go To
Page Size
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت نرم نگاران آرمیتیس بوده و استفاده از محتوای آن و یا نمونه پروژه ها و محصولات با نام های فوق جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.
Copyright © 2011 Armitis.com Software Co. All Rights Reserved.

هفته نامه

(دریافت مطالب جدید به صورت هفتگی)

آدرس پست الکترونیکی

عضویت در خبرمایه

خواندن وبلاگ از طریق فید خوان ها مثل گوگل ریدر