آیا شما هم اکنون از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان استفاده می کنید؟
شما قطعا در کسب و کار خود از یک ابزار برای مدیریت ارتباطات خود با مشتریان استفاده می کنید، ممکن است این ابزار یک دفترچه یا تقویم باشد، یا شاید از فایل های Excel برای این منظور استفاده می کنید و یا از نرم افزار بی نظیر OneNote شرکت مایکروسافت و یا شاید نیز از یک نرم افزار تخصصی در این حوزه، یک نرم افزار ایرانی یا یک نرم افزار خارجی مثل Microsoft CRM، Sugar CRM و ...
از هر ابزاری که استفاده می کنید به نظر شما نقاط قوت و ضعف آن چیست؟ ایده آل شما برای مدیریت چنین ارتباطاتی به چه شکل می باشد؟
تعداد مشارکت کنندگان در بحث 4 دوست
لیست نظرات
-
[90.11.26 ] رضا حاجی کریم : سلام
مطالب وبلاگ به نظرم جالب بود. من خودم چند وقته که دنبال خرید یک نرم افزار برای همین موضوع هستم. تا الان هم از MS CRM استفاده کردم و هم از One note.
MS CRM نرم افزار خوب و بسیار کاملیه ولی مهمترین ضعفش زیاد از حد خوب بودنه! برای شرکتی مثل ما که زیر 10 نفر پرسنل اداری داریم و همه اونها هم سطح معلوماتشون چه در زمینه کامپیوتر و چه در زمینه پروسه های اداری ، یکی نیست ، واداشتن پرسنل به چنین نرم افزاری خیلی مشکله .
One note هم نرم افزار کاملیه ولی مثل یک دفترچه یادداشت میمونه و به قول معروف میتونه Information تولید کنه ولی نمیتونه اون رو به Knowledge تبدیل کنه .
چیزی که من از یک نرم افزار CRM انتظار دارم :
بتونه خیلی سریع سابقه مکاتبات یا مکالمات مشتری رو نمایش بده.
بتونه خیلی سریع سابقه مالی مشتری رو نشون بده.
اپراتور بتونه به راحتی بعد از مکالمه با مشتری یک گزارش به پرونده الصاق کنه
فایلهای مکاتبات و کلیه مدارک (نقشه ، کاتالوگ و ...) که برای مشتری ارسال شده به پرونده اون مشتری لینک داشته باشه.
با سامانه هایی مثل پیامک، ایمیلو فکس به راحتی کار بکنه .
دیتابیس اون سریع باشه (مثلا SQL)
یک ویکی داشته باشه
بشه با اون شاخص هایی مثل رضایتمندی مشتری رو ارزیابی کرد .
مجهز به سیستم اتوماسیون اداری هم اگر بشه به نظرم ایده آل میاد . یعنی بشه با اون کارهای داخل سازمان رو ارجاع داد یعنی اگر من دارم کاری رو به کارشناس فروش ارجاع می دهم، بشه اون رو ردیابی کرد.
-
[90.11.23 ] حمید تهرانی : متاسفانه شرکت های زیادی مراجعه می کنند که نرم افزارهایی همچون مایکروسافت را خریداری کرده اند ، هزینه های بسیار گزافی را نیز برای راه اندازی پرداخته اند ،ولی تنها به عنوان دفترچه تلفن از آن استفاده می کنند به چند دلیل:
1- عدم آموزش پرسنل
2- عدم توجه به گردش کار سازمانی
3- عدم توجه به نیازهای واقعی سازمان
4- تحت تاثیر قرار گرفتن نام مایکروسافت
5- عدم توجه به الزامات اساسی و پایه استقرار crm
باتوجه به فضای محدود فعلی در این بخش نمیتوان تمامی نیازهاو مراحل استقرار سیستم (تاکید میکنم"سیستم") مدیریت ارتباط با مشتری را بیان کرد لذا قبل از خرید نرم افزار سوالات زیر را از خود بپرسید:
مرحله 1: CRMبه عنوان یک هدف سازمانی
آیا استقرار سیستم CRM در فهرست برنامههای سازمانی لحاظ شده است؟
مرحله 2: بررسی کارایی CRM در سازمان
آیا به کارگیری CRM در سازمان مفید بوده و موجب بهبود و کارایی خواهد شد؟
مرحله 3: منابع و قابلیتهای سازمان
آیا سازمان آمادگی پذیرش CRM را با توجه به شرایط فعلی و آتی دارد؟
مرحله 4: ارزیابی میزان موفقیت اجرای CRM با توجه به ریسکهای مختلف و ممکن
آیا پیادهسازی سیستم CRMبا توجه به شرایط موجود با موفقیت همراه خواهد بود؟
عوامل زیر در استقرار نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری موثر خواهد بود:
-تکمیل مراحل پیش از اجرا و انتخاب سیستم CRM
-شناسایی و تعیین افراد کلیدی سازمان در استقرار سیستم CRM
-توجه به سطوح فناوری در حین اجرای CRM
-انتخاب متدولوژی و روش پیاده سازیCRM
-یکپارچگی CRM با دیگر سیستم های سازمانی
-بهکارگیری کلیه قابلیت های ممکن CRM برای سازمان
-لحاظ کردن مدیریت تغییر و تحول در پیاده سازی
در خصوص عوامل موثر پس از استقرار نرم افزار crm نیز به تفضیل صحبت خواهم کرد...
شاد باشید
www.crmroom.com
-
[90.11.23 ] شاهین شاکری : به نظرم ، یا باید یک سیستم یکپارچه برای این منظور داشته باشیم و اگر نه ، باید از ابزار های مختلف در کنار هم بهره ببریم ...
چون هر کدام از این سیستم هایی که شما هم اشاره کردین ، وظیفه خودشون رو دارن که چیز دیگه ای هستش .
ما قبلاً از اکسل ، وان نت ، سسیستم پیام کوتاه و آوتلوک استفاده می کردیم ...
و طبیعتاً استفاده از سیستم های غیرمتمرکز دردسر های زیادی داره .
در مورد OneNote ، واقعاً سیستم دوست داشتنی ای هستش ولی همونطور که از اسمش پیداست ، کارش مثل یک دفتره که میشه همه چیز رو توش نوشت ...
-
[90.11.23 ] حمید محمودزاده : ما خودن در شرکت از نرم افزار OneNote استفاده می کنید، از نقاط قوت این نرم افزار می توان به امکان استفاده در شبکه، مجتمع شدن آن با Outlook و سادگی استفاده، مرتب بودن و جستجوی بی نظیر، اشاره کرد.
اما از نقاط ضعف می توان به عدم ارائه گزارش، عدم توانایی در استفاده از شبکه اینترنت، عدم ارتباط با سیستم های از قبیل پیامک، فکس و ایمیل اشاره نمود.
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر