خبرنامه پیامکی

برای عضویت در خبرنامه پیامکی تخته سیاه عدد 9 را به شماره 3000616177 ارسال نمایید

چرا ما فکر می کنیم نرم افزار کالا نیست!؟؟

امروز جلسه ای داشتیم با یکی از مشتریان آرمیتیس، شرکتی که حوزه کاریش نیز در زمینه آی تی بود، خیلی جالب بود، می گفت مهندس این بخش و آن بخش را همه به وب سایت ما به صورت رایگان اضافه کن، این ها که برای شما هزینه ندارد، با یک کلیک اضافه می شود دیگر!

 

چگونه باید این فرهنگ در جامعه ما جا بیفتد که برادر من، نرم افزار نیز یک کالا است، شاید به جرات می توان گفت که جزء گرانبهاترین کالا.

 

نظر شما چیست؟ آیا واقعا نرم افزار کالا نیست؟

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 10 دوست

لیست نظرات

  • [91.1.9 ] محمود محمدی : سلام متاسفانه در کشور ما یک ایده یا خلاقیت قیمت ندارد.منظور اینست که کسی بهش بها نمی دهد.
  • [90.12.6 ] عارف بنایی : نرم افزار یک کالا هست نیست ....... بودن یانبودن نرم افزار قاعدتا وبطور اصولی کالا میباشد چون بابت خرید ان پول پرداخت میشود........ اما نکته اینجاست که بطور معمول کالا قابلیت فروش مجدد را دارد اما ایا نرم افزار در ایران تا به حال بصورت دست دوم بفروش رفته؟یا میرود؟(در جامعه عرف میباشد) اینجاست که نرم افزار تعریفی متفاوت ومتناقض پیدا میکند. شاید دلیل دیگر عدم اطلاع کاربران از زحمات ومشقات دانش وتخصص بکاررفته ساعت نفر بکار گرفته شده و....باشد. دلیل دیگر تخریب کالا در جهت خرید ارزان وبنفع خود میباشد.صد البته از شرایط اقتصادی نباید غافل شد.
  • [90.11.18 ] سمیرا قاسمی : شاید این اشتباه ما است که با دید دیگری به افراد نگاه می کنیم، باید اول به چشم هایشان نگاه کرد تا دید عمق مطلب را گرفته اند، که ما که هستیم ، چه می کنیم و چه خدمتی را عرضه می کنیم. این کار خارق العاده است.هنوز کسانی هستند که ترجیح می دهند به جای یک سایت یا پورتال یک کیلو سیب زمینی بخرند و کیلویی 5000 تومان پول بدهند ولی خیالشان از بابت فیزیکی بودنش راحت باشد...
  • [90.11.16 ] امیرحسین : خب شما هم بهش میگفتی: برای شما هم که کاری نداره دست تو جیبت کن و پولشو بده با یه حرکت!
  • [90.11.16 ] آرمن کشیشیان : با سلام خدمت دوستان عزیز در آرمیتیس با عرض تبریک افتتاح این وبلاگ خدمت جناب آقای مهندس محمودزاده استاد بزرگوار بنده به نظر من نرم افزار به غیر از اینکه کالا محسوب میشه شاید بشه گفت یک کالای استراتژیک هم هست. مثلا ما میگیم چین برندهای مختلف لپ تاپ رو تولید میکنه فرض کنید قیمت تمام شده یک لپ تاپ در چین 200 دلار بشه. این لپ تاپ با سود مثلا 300 دلار فروخته میشه اما بدون ویندوز کسی پولی بابتش نمیده. پس چین مجبوره که واسه سود 100 دلاری 300 دلار به آمریکا بده تا لپ تاپش فروخته بشه. حالا اگه یه ویندوز برای مایکروسافت مثلا سه میلیون دلار تموم شده باشه با فروش 10000 نسخه پول پیاده سازی نرم افزار بدست می آد و از نسخه 10001 ام به بعد مایکروسافت 100 درصد سود میکنه اما شرکت تولیدی لپ تاپ هنوز داره 100 دلار سود میکنه اون هم با چه دردسر هایی که شامل کنترل کیفی تک تک محصولات، بسته بندی حمل و نقل گارانتی و ... میشه. پس میبینیم که اهمیت نرم افزار و سود دهی اون خیلی بیشتر از هر کالای دیگه ای هست. به همین دلیل تمام صنایع به نرم افزار رو اوردن مثل یخچال سازی ها ،صنعت اتومبیل و تلویزیون و ...
  • [90.11.15 ] جواد صادق زاده : با سلام، با نظر آقای شاکری صددرصد موافقم. ضمن اینکه مایلم اضافه کنم، وقتی حتی خود ما کدنویس‌ها و مهندسین نرم‌افزار عادت کردیم انواع و اقسام ویندوز، ابزارهای برنامه‌نویسی، نرم‌افزارهای کاربردی خارجی و بازی‌های روز دنیا رو به قیمت کمتر از یک پک سی دی خام بخریم، نباید انتظار زیادی از دیگران داشت.
  • [90.11.14 ] شاهین شاکری : شاید مشکل رو خود ما نرم افزاری ها ایجاد کردیم با آموزش های اشتباهمون با اینکه هر کاری رو که خواستن ، همون لحظه تحویل دادیم .. اگر کاری ندارد ، خب بفرما ... شما انجامش بده !!
  • [90.11.13 ] حامد محمودزاده : خلاقیت تنها کالایی هستش که نمیشه روش قیمت گذاشت ولی هر کس گنجایش خرید این کالارو نداره
  • [90.11.13 ] جواد خدادادی : به نظر من هر شی ، فرآیند که ساخته ذهن باشه و به صورتی پیاده شده باشه که افراد بتوانند استفاده کنند کالاست اما نوع نگرش به کالاها متفاوت است. یعنی نگرش به نرم افزار باید تغییر کند
  • [90.11.12 ] صدرصدبهنصیریکامبیز : صددرصدبه نظربنده نرم افزاریک کالاباارزش به حساب میاد

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
 
 
 
شما می توانید مطالب این وبلاگ را از طریق فیدخوان ها مثل گوگل ریدر بخوانید
یا با وارد کردن ایمیل خود در فرم هفته نامه، مطالب جدید را به صورت هفتگی در ایمیل خود دریافت کنید!
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت نرم نگاران آرمیتیس بوده و استفاده از محتوای آن و یا نمونه پروژه ها و محصولات با نام های فوق جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.
Copyright © 2011 Armitis.com Software Co. All Rights Reserved.

هفته نامه

(دریافت مطالب جدید به صورت هفتگی)

آدرس پست الکترونیکی

عضویت در خبرمایه

خواندن وبلاگ از طریق فید خوان ها مثل گوگل ریدر