نیازمندی های واقعی یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان چیست؟!
نیازمندی های واقعی یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری چیست!؟ واقعا سازمان شما به چه ابزاری در این حوزه نیاز دارد؟ این ابزار قرار است چه کاری برای شما انجام دهد؟ آیا مدیریت ارتباط با مشتریان فقط یک نرم افزار است ؟ یا نه فرهنگی است که در سازمان باید جاری و ساری شود؟ پاسخ به این سوالات می تواند شما را در یک انتخاب موثر یاری کند.
اما ما چه فکر می کنیم؟ ما فکر می کنیم که یک نرم افزار مناسب در این حوزه باید بتواند بخش های زیر را به صورت مناسبی مدیریت کند:
بخش مدیریت کیس های بازاریابی
بخش مدیریت اعضای دفترچه تلفن
بخش مدیریت معاملات
یک جای مناسب برای جمع کردن ایده ها
یک ویکی ساده درون سازمانی
امکان صدور فاکتور ! (آیا واقعا لازم هست؟)
بخش امنیت، شامل تعریف گروه های کاری و کاربران
بخش گزارشات
امکان ارتباط موثر با پیامک، فکس، ایمیل و خط تلفن
یک رابط کاربر قوی برای تمام حوزه ها در لایه برنامه نویسی (api)
شما چه فکر می کنید؟ چه بخش های دیگری در یک نرم افزار crm مورد نیاز است؟
این پست براساس نظرات شما تکمیل خواهد شد.
تعداد مشارکت کنندگان در بحث 9 دوست
لیست نظرات
-
[90.11.29 ] صاحبعلی رام : سلام
ضمن عرض ادب و احترام ، زحماتی که مجموعه شما تقبل می کنند نهایت تقدیر و تشکر را دارم با تقدیم احترام رام
-
[90.11.19 ] امید احمدی : ابتدا ازکل مشتریان نیاز سنجی بشه یعنی اون چیزهایی که مشتریان نیاز دارند نام ببرند وروی هرکدوم فکر بشه واقعا اون نیازهایی که مورد نیاز مشتری هست بررسی بشه ارتباط آسان با مشتری ، برآورد نیاز مشتری ، وغیره
-
[90.11.17 ] صالح سوزنچی : CRM یک داستان 10-20 صفحه ای نیست، بلکه یک شاهنامه ای هست برای خودش.
واقعا نمی شه گفت آیا این (....) اامکانات یا ابزار در یک CRM لازم هست یا خیر.
اگر محصولتون محصول تجاری هست باید ببینید مشتری به چی نیاز دارند، اگر برای استفاده داخلی هست، خوب به طبع نیازتون رو در نظر بگیرید و پیاده سازی کنید.
ولی باید در نظر داشته باشید که فقط با اضافه کردن یک یا چند آیتم به سیستم در آینده ای نچندان دور به بن بست خواهید خورد.
این رو در نظر داشته باشید. که سازمانهایی که از CRM استفاده می کنند. نیاز شدید به گزارشات دارند. و طبق همین گزارشات هست که برای آینده تصمیم می گیرند یا ضعف های خودشون رو شناسایی و رفع می کنند. پس برای اینکه این هدف رو پوشش بدید طوری سیستم رو پیاده سازی کنید. که هر زمان بتوان یک بخش رو به سیستم اضافه و مدیریت کرد.
باید سیستم رو طوری طراحی کنیدکه هر یک از اجزا در سیستم به صورت سیمانتک با یک دیگر در ارتباط باشند. و جز معماری Soa و معماری مشابهش راهی دیگری نیست(طبق تحقیقات و تجربه من). پس با ایحاد هر بخش به صورت یک سرویس می توان کاری کرد که هر زیر سیستم بدون محدودیت با یک زیر سیستم درگر در تعامل و ارتباط باشند.
نمونه خوب و موفق رو می تونم فیس بوک نام ببرم.
من با حرف های شما کاملا موافقم و ما دقیقا داریم روی همین استایل از نظر معماری و بحث های فنی می ریم جلو اما بیشتر دلیل پرسش این سوال نیازمندیها از دیدگاه استفاده کنندگان نهایی بود
-
[90.11.16 ] اکبر محمدی : بخش مدیریت حسابداری کارمزد نمایندگان ، چک و تعیین اقساط مشتریان با اس ام اس که آقای حسین صالحی مطرح کردند بسیار ضروری و راهگشا می باشد.
-
[90.11.15 ] حمید تهرانی : باسلام
نکته ای که به جذابیت سیستم اضافه خواهد کرد، ارجاع کار به همکاران و درج مشخصات مشتریان توسط سیستم پیام کوتاه می باشد، به این ترتیب که پس از پایان یک جلسه مهم کاری به راحتی بتوانیم اطلاعات کارت ویزیت دریافت شده را برای سیستم بصورت پیامک ارسال کنیم و کارت ویزیت را دور بیاندازیم!!!
حجم کارت های ویزیت در شرکت هایی که دیده ام بسیار زیاد و غیر قابل تحمل شده است.
در نمایشگاه کارت ویزیت دریافت کرده اید؟ به حساب کاربری خود با فرمت مشخص ارسال کنید و در نرم افزار ثبت کنید و یک فعالیت نیز بروی آن تعریف نمایید، که مثلا" در فلان تاریخ و زمان می بایست با این شخص تماس بگیرید و یا یک ایمیل برای ایشان ارسال نمایید وحتی به فرد مورد نظر در سازمان ارجاع دهید...
بیشتر خواهم گفت.....
-
[90.11.15 ] heydar mostafazadeh : به نظر وجود یک نرم افزار قوی که مشخصات بالا را داشته باشد لازم است ولی مهمترین عامل در ارتباط با مشتریان علاوه بر تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری ایجاد حس اعتماد و انعطاف پذیری و احساس مسئولیت افراد درگیر crm با مشتریان است
دقیقا ما هم فکر می کنم crm یک فرهنگ سازمانی است که نرم افزار نیز جزیی از آن است
-
[90.11.14 ] شاهین شاکری : در مورد صدور فاکتور چند تا نظر دارم :
1 - این مورد به CRM ارتباطی نداره ... به فروش ربط داره
2 - در ایران ، ما همه دوست داریم سیستمی داشته باشیم که همه امکانات رو داشته باشه ، پس اگه crm هم میخوایم ، باید فروش هم ساپورت کنه !! پس لازمه !
3 - هرچند کامل بودن سیستم ها خوبه و مشتری می پسنده ، ولی در آخر با سیستمی می تونه کار کنه که ساده باشه و نیاز های اولیه اش رو بدون دردسر راه بندازه .
نتیجه اینکه شاید بشه این سیستم رو بصورت اختیاری در اختیار مشتریان قرار داد ... هر کسی که نیاز داره و می بینیم که ممکنه به کارش بیاد ، بهش این سیستم رو هم پیشنهاد بدیم .
من فکر کی کنم به این موراد به صورت سیستم های جدایی فکر کرد که توسط آرمیتیس یا دیگر شرکت های نرم افزار مجتمع شده با CRM بشه تولیدش کرد. مثلا یه سیستم فروش که کامل بتونه با این سیستم مجتمع بشه
-
[90.11.14 ] حسین صالحی مزده : من پیشنهاد می کنم یک قسمت حسابداری شامل ورود و خروج مبالغ * کارمزد نمایندگان * چک *تعیین اقساط مشتریان که با ایمیل و پنل ارسال SMS امکان پذیر باشد . می تواند اثر گذار باشه واین که شما باید در ارتباط با صنوف مختلف مسائل مورد نیازشان را ببیند
-
[90.11.13 ] ابوالفضل علیخانی : به نظر من امکان صدور فاکتور نیاز نیست، اما امکانی که بتونه یک سری ویژگیهای خاص مشتریها رو مدیریت کنه خیلی بدرد خوره ، مثلا اینکه اگر بخواهیم به شکلی یک مشتری وفادار تولید کنیم، آیا این کار فقط با ارسال اس ام اس تبریک تولد میسر است یا میشه راهکارهای غیر تکراری مناسبی پیدا کرد؟
اینکه مشتری به شما زنگ می زنه و شما تمام سابقه صحبت با اون رو می دونید، اینکه شما می توانید زمان های سرویس های ماهانه رو به صورت اتوماتیک بهش اطلاع رسانی کنید، اینکه شما تاریخ های که برای مشتری مهمه رو می دونید، تاریخ تولدش، تاریخ ازدواجش، تاریخ تاسیس شرکت ش و می تونید به صورت اتوماتیک بهش پیام های مناسب بدین، اینکه مشتری که به شما زنگ بزنه یه پنجره باز شه و اطلاع بده که آقای رضایی از شرکت .... پشت خطه و .... این چیزهای که به ذهن من الان می رسه
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر