خبرنامه پیامکی

برای عضویت در خبرنامه پیامکی تخته سیاه عدد 9 را به شماره 3000616177 ارسال نمایید

بازار فروش برند برلیانس در ایران چطور است؟

در سال 1992 شخصی به نام یانگ رونگ شرکت کوچکی برای مونتاژ خودرو تاسیس کرد. شرکتی که در ابتدا با همکاری تویوتا تنها به تولید مینی بوس می‌پرداخت اما بعدها به حدی پیشرفت کرد که مونتاژ خودروهای برندهایی مانند بی ام و و پورشه را به عهده گرفت. این خودروهای لوکس در چین بسیار پرطرفدار شدند.

روند پیشرفت برلیانس تا امروز همواره ادامه داشته است. این شرکت در حال حاضر یکی از هشت خودروساز برتر چین است که 16 میلیارد دلار ارزش دارد و محصولات خود را به بیش از 80 کشور جهان صادر می‌کند. بلاگ سون تاپ در ادامه به بررسی بازار خرید و فروش خودرو مربوط به سه نمونه از محصولات این شرکت می‌پردازد.

برلیانس h330

یک خودروی سدان چینی که به دلیل طراحی ظاهری زیبای خود توانسته است عملکرد نسبتا موفقی در بازار ایران داشته باشد. برلیانس h330 را پارس خودرو در ایران مونتاژ می‌کند. در ابتدا این محصول با موتور 1.5 لیتری عرضه می‌شد که قدرت چندانی نداشت. پس از مدتی موتور آن را به 1.6 لیتری با چهار سیلندر تبدیل کردند که قدرتی معادل 114 اسب بخار و گشتاور 154 نیوتن متری تولید می‌کرد. این خودرو به دو صورت دنده دستی و اتومات عرضه می‌شود.

طراحی ظاهری برلیانس با دیگر خودروهای چینی متفاوت است. چراغ‌های جلو و عقب و رینگ‌های آلومینیومی به آن ظاهری بسیار شیک داده است. کیفیت سواری این خودرو چندان بالا نیست اما در رده قیمتی خود عملکرد قابل قبولی دارد. آپشن‌ها یا امکانات این خودرو به این شرح است: سانروف برقی، فرمان چرمی، امکان تنظیم صدا از روی فرمان، تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر.

کارشناسان استهلاک بالا و افت قیمت شدید در بازار دست دوم را از معایب این خودرو دانسته اند.

برلیانس h230

این خودرو در مقایسه با نمونه قبلی که معرفی کردیم طراحی ضعیف‌تری دارد و هماهنگی میان چراغ‌های جلو و عقب آن مشاهده نمی‌شود. می‌توان گفت برلیانس h230 یک نمونه ساده‌تر از h330 است. طراحی داخل کابین هم معمولی است و خبری از دکمه‌ها و آپشن‌های مختلف نیست. موارد زیر به عنوان امکانات این خودرو مطرح هستند:

برلیانس

سیستم‌های ترمز ABS و  EBD، دو ایربگ، سيستم تهويه مطبوع، سانروف برقی و سنسور پارک دنده عقب در مدل اتوماتیک، ایموبلایزر و آینه‌ بغل برقی.

برلیانس h230 موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر دارد و قدرتی معادل 103 اسب بخار و گشتاوری برابر با 138 نیوتن متر تولید می‌کند. این خودرو شتاب صفر تا صد چندان بالایی ندارد اما در مسیرهای عادی عملکرد قابل قبولی دارد. استهلاک بالا، سواری خشک، خدمات پس از فروش ضعیف و افت قیمت زیاد را می‌توان از معایب این خودرو دانست.

برلیانس h320

این خودرو در واقع مدل هاچبک سدان برلیانس h330 است. این خودرو از نظر فنی تفاوت چندانی با h330 ندارد و تنها ظاهر آن جوان‌پسندتر شده است. کیفیت ساخت مطلوب در میان رقبای چینی، طراحی زیبا و قیمت رقابتی را می‌توان از مزایای این خودرو دانست در حالی که کابین کوچک، ایمنی و کشش و گیربکس ضعیف از جمله معایب آن به شمار می‌روند.

مسئله دیگر افت قیمت شدید این خودرو در بازار دست دوم است که باعث می‌شود خریداران در مورد آن تردید داشته باشند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد ایرانی‌ها مدل سدان را ترجیح می‌دهند چون می‌توانند هنگام سفر وسایل بیشتری را با آن حمل کنند. به هر حال برلیانس h320 رقبای قدرتمندی مانند رنو ساندرو و پژو 207 دارد.

برلیانس

در این مقاله به معرفی سه نمونه از محصولات برند برلیانس پرداختیم. محصولاتی با طراحی ظاهری زیبا و قیمت رقابتی که توجه افراد بسیاری را در کشورهای مختلف به خود جلب کرده‌اند. مانند بسیاری دیگر از محصولات چینی، خودروهای برلیانس کیفیت چندان بالایی ندارند اما برای استفاده‌های معمولی مناسب هستند.

منبع: http://seventop.ir

 

 

 

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 0 دوست

لیست نظرات


ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
 
 
 
شما می توانید مطالب این وبلاگ را از طریق فیدخوان ها مثل گوگل ریدر بخوانید
یا با وارد کردن ایمیل خود در فرم هفته نامه، مطالب جدید را به صورت هفتگی در ایمیل خود دریافت کنید!
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت نرم نگاران آرمیتیس بوده و استفاده از محتوای آن و یا نمونه پروژه ها و محصولات با نام های فوق جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.
Copyright © 2011 Armitis.com Software Co. All Rights Reserved.

هفته نامه

(دریافت مطالب جدید به صورت هفتگی)

آدرس پست الکترونیکی

عضویت در خبرمایه

خواندن وبلاگ از طریق فید خوان ها مثل گوگل ریدر